Gå til innhold

Kom igjen, bland deg inn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når noen kommer med "hjelp" og forteller at du bør gå til psykolog, eller lege, går du til dem da?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for som regel er det sånne "ja men du er jo syk i hodet og burde bli innlagt"-greier som folk sier. Ikke søren om jeg går til psykolog bare for at noen slenger noe slikt. :P

Hvis JEG opplever at min hverdag hemmes pga tanker jeg ikke har kontroll over så prater jeg med fastlegen om det som henviser meg videre eller skriver ut lykkepiller til meg, så er jeg så blid og glad og frisk igjen.

Anonymous poster hash: c4c98...177
Skrevet

Nei, for som regel er det sånne "ja men du er jo syk i hodet og burde bli innlagt"-greier som folk sier. Ikke søren om jeg går til psykolog bare for at noen slenger noe slikt. :PHvis JEG opplever at min hverdag hemmes pga tanker jeg ikke har kontroll over så prater jeg med fastlegen om det som henviser meg videre eller skriver ut lykkepiller til meg, så er jeg så blid og glad og frisk igjen. Anonymous poster hash: c4c98...177

Men du går jo til legen for å få henvisning til psykolog.

AnonymBruker
Skrevet

Men du går jo til legen for å få henvisning til psykolog.

Det har du helt rett i! :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg går ikke til psykologen da. Har i min tenåringstid ytret litt forsiktig til mine foreldre at jeg kanskje skal dra til psykolog, men da har far bare ledd av meg. Så det sitter igjen ennå i en alder av 22 at det er nedverdigende å bare tenke tanken på å dra til psykolog. Jeg vet jeg kanskje burde gjort det, og ikke fortelle mine foreldre, men jeg klarer ikke.

Anonymous poster hash: 6ef38...96c
Gjest Evans
Skrevet

Det kommer helt an på om jeg er enig i deres påstand om at jeg trenger psykolog eller legehjelp ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel som oftest en grunn til at det sies, så man bør jo kanskje prøve det?:)

Anonymous poster hash: 65331...c72
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når noen kommer med "hjelp" og forteller at du bør gå til psykolog, eller lege, går du til dem da?

Nei... Ikke enda hvertfall

Anonymous poster hash: 6adaf...80d

Skrevet

Det er vel som oftest en grunn til at det sies, så man bør jo kanskje prøve det?:)Anonymous poster hash: 65331...c72

Men jeg kommer ikke til å dra, for hele livet har bestått i at folk drar meg hit og dit og bestemmer over meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg kommer ikke til å dra, for hele livet har bestått i at folk drar meg hit og dit og bestemmer over meg.

Du gjør jo som du vil, men den eneste som taper på å ikke få hjelp er jo deg selv. Er bare godt ment altså, jeg har fått mye hjelp av psykolog selv:)

Anonymous poster hash: 65331...c72

• Liker 3
Skrevet

Du gjør jo som du vil, men den eneste som taper på å ikke få hjelp er jo deg selv. Er bare godt ment altså, jeg har fått mye hjelp av psykolog selv:) Anonymous poster hash: 65331...c72

Jeg har ikke noe tro på å snakke om negative ting hjelper, jeg har gjort det alt for mye med venner og familie, så har sluttet med det.

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, for som regel er det sånne "ja men du er jo syk i hodet og burde bli innlagt"-greier som folk sier. Ikke søren om jeg går til psykolog bare for at noen slenger noe slikt. :P

Hvis JEG opplever at min hverdag hemmes pga tanker jeg ikke har kontroll over så prater jeg med fastlegen om det som henviser meg videre eller skriver ut lykkepiller til meg, så er jeg så blid og glad og frisk igjen.

Du vet at disse såkalte "lykkepillene" er antidepressiva?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva som regnes som "normalt" på KG er ikke noe å skulle rette seg etter.

Anonymous poster hash: f0ff9...967
AnonymBruker
Skrevet

I ditt tilfelle er det godt ment og ikke en hersketeknikk.

Anonymous poster hash: 36e49...8e1
  • Liker 3
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg har ikke noe tro på å snakke om negative ting hjelper, jeg har gjort det alt for mye med venner og familie, så har sluttet med det.

Det å prate med venner/familie kan ikke sammenlignes med å prate med fagfolk. Det er 2 forskjellige verdner

Skrevet

Ja. Hvorfor skulle jeg ikke ta imot et velment råd? Venner og familie kan ikke leke hobbypsykolog hver eneste gang jeg er lei av noe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...