Gjest Kv84 Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Når noen kommer med "hjelp" og forteller at du bør gå til psykolog, eller lege, går du til dem da?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Nei, for som regel er det sånne "ja men du er jo syk i hodet og burde bli innlagt"-greier som folk sier. Ikke søren om jeg går til psykolog bare for at noen slenger noe slikt. Hvis JEG opplever at min hverdag hemmes pga tanker jeg ikke har kontroll over så prater jeg med fastlegen om det som henviser meg videre eller skriver ut lykkepiller til meg, så er jeg så blid og glad og frisk igjen. Anonymous poster hash: c4c98...177
Gjest Kv84 Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Nei, for som regel er det sånne "ja men du er jo syk i hodet og burde bli innlagt"-greier som folk sier. Ikke søren om jeg går til psykolog bare for at noen slenger noe slikt. :PHvis JEG opplever at min hverdag hemmes pga tanker jeg ikke har kontroll over så prater jeg med fastlegen om det som henviser meg videre eller skriver ut lykkepiller til meg, så er jeg så blid og glad og frisk igjen. Anonymous poster hash: c4c98...177 Men du går jo til legen for å få henvisning til psykolog.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Men du går jo til legen for å få henvisning til psykolog. Det har du helt rett i! Anonymous poster hash: c4c98...177
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Nei, jeg går ikke til psykologen da. Har i min tenåringstid ytret litt forsiktig til mine foreldre at jeg kanskje skal dra til psykolog, men da har far bare ledd av meg. Så det sitter igjen ennå i en alder av 22 at det er nedverdigende å bare tenke tanken på å dra til psykolog. Jeg vet jeg kanskje burde gjort det, og ikke fortelle mine foreldre, men jeg klarer ikke. Anonymous poster hash: 6ef38...96c
Gjest Evans Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Det kommer helt an på om jeg er enig i deres påstand om at jeg trenger psykolog eller legehjelp
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Det er vel som oftest en grunn til at det sies, så man bør jo kanskje prøve det? Anonymous poster hash: 65331...c72 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Når noen kommer med "hjelp" og forteller at du bør gå til psykolog, eller lege, går du til dem da? Nei... Ikke enda hvertfall Anonymous poster hash: 6adaf...80d
Gjest Kv84 Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 Det er vel som oftest en grunn til at det sies, så man bør jo kanskje prøve det?Anonymous poster hash: 65331...c72 Men jeg kommer ikke til å dra, for hele livet har bestått i at folk drar meg hit og dit og bestemmer over meg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Men jeg kommer ikke til å dra, for hele livet har bestått i at folk drar meg hit og dit og bestemmer over meg. Du gjør jo som du vil, men den eneste som taper på å ikke få hjelp er jo deg selv. Er bare godt ment altså, jeg har fått mye hjelp av psykolog selv:) Anonymous poster hash: 65331...c72 3
Gjest Kv84 Skrevet 4. april 2014 #11 Skrevet 4. april 2014 Du gjør jo som du vil, men den eneste som taper på å ikke få hjelp er jo deg selv. Er bare godt ment altså, jeg har fått mye hjelp av psykolog selv:) Anonymous poster hash: 65331...c72 Jeg har ikke noe tro på å snakke om negative ting hjelper, jeg har gjort det alt for mye med venner og familie, så har sluttet med det.
Gjest Eurodice Skrevet 4. april 2014 #12 Skrevet 4. april 2014 Nei, for som regel er det sånne "ja men du er jo syk i hodet og burde bli innlagt"-greier som folk sier. Ikke søren om jeg går til psykolog bare for at noen slenger noe slikt. Hvis JEG opplever at min hverdag hemmes pga tanker jeg ikke har kontroll over så prater jeg med fastlegen om det som henviser meg videre eller skriver ut lykkepiller til meg, så er jeg så blid og glad og frisk igjen. Anonymous poster hash: c4c98...177 Du vet at disse såkalte "lykkepillene" er antidepressiva? 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #13 Skrevet 4. april 2014 Hva som regnes som "normalt" på KG er ikke noe å skulle rette seg etter. Anonymous poster hash: f0ff9...967
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #14 Skrevet 4. april 2014 I ditt tilfelle er det godt ment og ikke en hersketeknikk. Anonymous poster hash: 36e49...8e1 3
Gjest Blomst83 Skrevet 4. april 2014 #15 Skrevet 4. april 2014 Jeg har ikke noe tro på å snakke om negative ting hjelper, jeg har gjort det alt for mye med venner og familie, så har sluttet med det. Det å prate med venner/familie kan ikke sammenlignes med å prate med fagfolk. Det er 2 forskjellige verdner
Gjest Tris Skrevet 4. april 2014 #16 Skrevet 4. april 2014 Ja. Hvorfor skulle jeg ikke ta imot et velment råd? Venner og familie kan ikke leke hobbypsykolog hver eneste gang jeg er lei av noe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå