Gjest Fit90 Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Hei alle sammen Er ei jente på 23 som begynner å bli litt lei av å bo i byen, drømmer om et lite tettsted hvor folk er mer ekte og åpne.. Noen som har tips om sånne steder rundt om i Norge? Er det noen her som har bare pakket sakene og flyttet? Hvordan går man frem? Må bare si, har ikke noe sparepenger. Hva med jobb og leilighet? Hvordan bygger man gode relasjoner på et nytt sted? Kom med alle råd, trenger det )
Nåleputa Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Hei alle sammen Er ei jente på 23 som begynner å bli litt lei av å bo i byen, drømmer om et lite tettsted hvor folk er mer ekte og åpne.. Noen som har tips om sånne steder rundt om i Norge? Er det noen her som har bare pakket sakene og flyttet? Hvordan går man frem? Må bare si, har ikke noe sparepenger. Hva med jobb og leilighet? Hvordan bygger man gode relasjoner på et nytt sted? Kom med alle råd, trenger det ) . Ta deg jobb på lokalbutikken! Alle spør hvem du er og om hvor du kommer fra på bygda. Du kommer til å bli mistenkeliggjort, likt, få deg venner og uvenner. Masse gamle griser prøver å slå an amorøse spøker og også gutter på din egen alder etterhvert. Ungguttene er treige. Vær åpen og du vil bli akseptert etter hvert etter at bygdefolket har blitt kjent med deg. Og bygdefolk er utrolig nyskjerrig på alt nytt. Du blir snakkisen det året du bor på ny plass på bygda. (Egen fanklubb på godt og vondt) hehe. Tar du deg jobb på barneskolen, kommer du til å komme i kontakt med foreldre. Kanskje en alenefar blir int? Lykke til. (du kan også ta deg jobb på begge plassene samtidig) -de har jeg gjort tidligere. Vær aktiv og bli med på det som skjer. Henger lapper på opplagstavla. Hilsen ei som bor i bygd med små forhold.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 . Ta deg jobb på lokalbutikken! Alle spør hvem du er og om hvor du kommer fra på bygda. Du kommer til å bli mistenkeliggjort, likt, få deg venner og uvenner. Masse gamle griser prøver å slå an amorøse spøker og også gutter på din egen alder etterhvert. Ungguttene er treige. Vær åpen og du vil bli akseptert etter hvert etter at bygdefolket har blitt kjent med deg. Og bygdefolk er utrolig nyskjerrig på alt nytt. Du blir snakkisen det året du bor på ny plass på bygda. (Egen fanklubb på godt og vondt) hehe. Tar du deg jobb på barneskolen, kommer du til å komme i kontakt med foreldre. Kanskje en alenefar blir int? Lykke til. (du kan også ta deg jobb på begge plassene samtidig) -de har jeg gjort tidligere. Vær aktiv og bli med på det som skjer. Henger lapper på opplagstavla. Hilsen ei som bor i bygd med små forhold. Forskjell på tettsted og en eller annen dal Tettsted er typ 4000-8000 innbyggere ville jeg antaAnonymous poster hash: 99dc7...41a 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Ekte og åpne? Syns folk er mye mer ekte og åpne i byene, enn på bygda. Anonymous poster hash: 178cd...05a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Hei alle sammen Er ei jente på 23 som begynner å bli litt lei av å bo i byen, drømmer om et lite tettsted hvor folk er mer ekte og åpne.. Noen som har tips om sånne steder rundt om i Norge? Er det noen her som har bare pakket sakene og flyttet? Hvordan går man frem? Må bare si, har ikke noe sparepenger. Hva med jobb og leilighet? Hvordan bygger man gode relasjoner på et nytt sted? Kom med alle råd, trenger det ) Vi, familie på 4 flyttet til et lite og nytt sted utenfor byen da vi håpet på mye av det samme som du beskriver. Vår erfaring er at de lokale ikke var interessert i tilflyttere. Det var vanskelig å bli sluppet inn i varmen, folk var sære og man følte seg ikke velkommen. Vi flyttet tilbake etter 5 år og har ikke angret en dag. Å bo på små steder har vi negative erfaringer med. Kjempebra å kunne være mer anonym i byen. Det du skal vite er at på små steder er det mye konflikter, mange som snoker, blander seg inn og snakker om andre. Det er ikke så idyllisk som du kanskje tror. Vi unngikk konflikter, bygdesladder selv om folk prøvde å dra oss med. Bygdeliv? nei takk ! Anonymous poster hash: f2e05...420 1
Gjest Fit90 Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Ekte og åpne? Syns folk er mye mer ekte og åpne i byene, enn på bygda. Anonymous poster hash: 178cd...05a Ja, jeg syns det er så mye fokus på silikon, restylan, det nyeste og det dyreste.. Ihvertfall i den vennekretsen jeg er med.. Få som tørr og snakke fra sjela.. har inntrykk av at på bygda, der er man seg selv
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Ja, jeg syns det er så mye fokus på silikon, restylan, det nyeste og det dyreste.. Ihvertfall i den vennekretsen jeg er med.. Få som tørr og snakke fra sjela.. har inntrykk av at på bygda, der er man seg selv Da har du feil vennekrets, jeg kjenner ingen med hverken silikon eller restylane. På bygda er man ikke seg selv, det er et nåløye for hva som blir godtatt og er sosialt akseptabelt, folk baksnakker deg og lager store saker ut av ingenting. I byen kan du finne en gruppe som passer for deg, og hvis du gjør noe teit kommer ikke hele byen til å vite om det liksom. Anonymous poster hash: 178cd...05a 1
Gjest Fit90 Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Vi, familie på 4 flyttet til et lite og nytt sted utenfor byen da vi håpet på mye av det samme som du beskriver. Vår erfaring er at de lokale ikke var interessert i tilflyttere. Det var vanskelig å bli sluppet inn i varmen, folk var sære og man følte seg ikke velkommen. Vi flyttet tilbake etter 5 år og har ikke angret en dag. Å bo på små steder har vi negative erfaringer med. Kjempebra å kunne være mer anonym i byen. Det du skal vite er at på små steder er det mye konflikter, mange som snoker, blander seg inn og snakker om andre. Det er ikke så idyllisk som du kanskje tror. Vi unngikk konflikter, bygdesladder selv om folk prøvde å dra oss med. Bygdeliv? nei takk ! Anonymous poster hash: f2e05...420 Uffda, kjedelig at du sitter med en sånn erfaring.. Men kan det ikke være litt forskjellig fra sted til sted også? Har hørt om somaliere som har flyttet til bygden som de eneste mørke og har blitt tatt veldig godt imot.. Heldigvis Men det er nok sant som du sier, konfliktene blir nok mye mer synlig på bygda enn i byen uansett 1
Gjest Fit90 Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 . Ta deg jobb på lokalbutikken! Alle spør hvem du er og om hvor du kommer fra på bygda. Du kommer til å bli mistenkeliggjort, likt, få deg venner og uvenner. Masse gamle griser prøver å slå an amorøse spøker og også gutter på din egen alder etterhvert. Ungguttene er treige. Vær åpen og du vil bli akseptert etter hvert etter at bygdefolket har blitt kjent med deg. Og bygdefolk er utrolig nyskjerrig på alt nytt. Du blir snakkisen det året du bor på ny plass på bygda. (Egen fanklubb på godt og vondt) hehe. Tar du deg jobb på barneskolen, kommer du til å komme i kontakt med foreldre. Kanskje en alenefar blir int? Lykke til. (du kan også ta deg jobb på begge plassene samtidig) -de har jeg gjort tidligere. Vær aktiv og bli med på det som skjer. Henger lapper på opplagstavla. Hilsen ei som bor i bygd med små forhold. Takk for råd! Kjenner jeg ble enda mer motivert til å flytte når jeg leste innlegget ditt! Vil du fortelle hvor du kommer ifra? Hvordan er det der?=)
Gjest Fit90 Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Da har du feil vennekrets, jeg kjenner ingen med hverken silikon eller restylane. På bygda er man ikke seg selv, det er et nåløye for hva som blir godtatt og er sosialt akseptabelt, folk baksnakker deg og lager store saker ut av ingenting. I byen kan du finne en gruppe som passer for deg, og hvis du gjør noe teit kommer ikke hele byen til å vite om det liksom. Anonymous poster hash: 178cd...05a Det er mye mulig.. Men det er ikke så lett å plutselig skulle bytte vennekretsen her i byen, det miljøet jeg kjenner til er et veldig stort miljø.. så stort at jeg nesten ikke kan se de andre menneskene, mulig jeg har skylapper foran øynene også, men sånn virker det ihvertfall Det er nok sant det også, blir nok litt strengere på bygda
Nåleputa Skrevet 4. april 2014 #11 Skrevet 4. april 2014 Takk for råd! Kjenner jeg ble enda mer motivert til å flytte når jeg leste innlegget ditt! Vil du fortelle hvor du kommer ifra? Hvordan er det der?=) har sendt deg pm
Gjest alegria Skrevet 4. april 2014 #12 Skrevet 4. april 2014 Mitt erfaring er at små tettsteder er mye verre. Har selv bodd på småsteder. Mye drittslening, løgn osv. Kan hende jeg ikke bodde på riktig sted, muligens.
strawberry Skrevet 4. april 2014 #13 Skrevet 4. april 2014 Mitt erfaring er at små tettsteder er mye verre. Har selv bodd på småsteder. Mye drittslening, løgn osv. Kan hende jeg ikke bodde på riktig sted, muligens. Sier meg enig i denne, er oppvokst på et lite sted. Kan se for meg at det er vanskelig å komme helt alene på en ny plass og prøve å få nye venner, isåfall vil det være gjennom nye kollegaer, men det kan ofte være vanskelig også.
Gjest Fit90 Skrevet 4. april 2014 #14 Skrevet 4. april 2014 Mitt erfaring er at små tettsteder er mye verre. Har selv bodd på småsteder. Mye drittslening, løgn osv. Kan hende jeg ikke bodde på riktig sted, muligens. sånn er det vel overalt, kanskje litt mer fremme i lyset.. men det finnes vel gode mennesker der også.. Noen som kanskje er fra ei bygd som har noe fint og si?
Gjest Fit90 Skrevet 4. april 2014 #15 Skrevet 4. april 2014 Sier meg enig i denne, er oppvokst på et lite sted. Kan se for meg at det er vanskelig å komme helt alene på en ny plass og prøve å få nye venner, isåfall vil det være gjennom nye kollegaer, men det kan ofte være vanskelig også. Det er det nok, men må være veldig spennende også.. starte på blanke ark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå