Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I slutten av januar flyttet jeg inn i en leiligheten min som vi hadde brukt 2 måneder på å pusse opp, og jeg gledet meg til å vise den til min bestemor.

Jeg har invitert henne ned hver eneste helg, men unntak av 3 helger da jeg har vært på reise. Men hver eneste gang har hun begynt å mase om at jeg heller må komme opp til henne.

Hun er snart 80 år, og dårlig til bens, men ellers i fin form. Jeg ville selvfølgelig ha hentet henne og kjørt henne hjem igjen, så reiseveien er ikke en god unnskyldning.

Nå har hun invitert til påskemiddag, og jeg kjenner jeg har veldig lite lyst til å takke ja. Når hun viser så liten interesse for å besøke meg, så frister det veldig lite å sitte der på middag hos henne.

Men er det slemt av meg å takke nei?

Anonymous poster hash: a7b4a...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alvorlig talt! Du kan ikke tenke slik om din gamle bestemor!

Du kan jo filme eller ta bilder av leiligheten og vise henne.

Endret av O'Live
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kødder du? Hun er 80 år å dårlig til bens, også blir du barnslig snurt når hun ikke kommer til deg :sjokkert:

Anonymous poster hash: 4dc4b...111
  • Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det dårlig gjort når hun viser null interesse selv? Og hun alltid har satt meg sist. Til og med etter barn hun ikke er i slekt med?

AnonymBruker
Skrevet

Kødder du? Hun er 80 år å dårlig til bens, også blir du barnslig snurt når hun ikke kommer til deg :sjokkert:

. Fikk du med deg at hun blir hentet og kjørt hjem igjen? Det innebærer mindre gåing for henne å komme på besøk enn å ha besøk..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at du har hjerte til å tenke slik engang, jeg.

Bestemor<3

Anonymous poster hash: 67f0d...03f
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at du har hjerte til å tenke slik engang, jeg.

Bestemor<3

Anonymous poster hash: 67f0d...03f

Å herre! Bare fordi du har et nært forhold til din bestemor betyr ikke at alle andre har det.

• Liker 4
Skrevet

Det er mye mer slitsomt for gamle å reise på besøk enn det er for yngre mennesker ts!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er dårlig gjort. Det handler jo ikke om at dere ikke har et nært forhold, slik du plutselig forsøker å insinuere i innlegg #8, i hovedinnlegget skriver du at det egentlig handler om hvor dere skal møtes. Da er det selvsagt ikke den 80 år gamle dama som er dårlig til beins som skal strekke seg, det er du. Noe annet er egoistisk og dårlig gjort.

Anonymous poster hash: 4fe70...37d
  • Liker 6
Gjest Ingaborga
Skrevet

Hvis det faktisk er slik at du ikke er en særlig høy prioritet hos henne, så hvorfor prioritere henne over andre? Jeg tror de som har kommentert tidligere sannsynligvis har nære forhold til besteforeldre. Jeg har ikke det, og hvis ikke hun gidder å komme til deg for å se på ei leilighet som du har lagt arbeid i, og som du vil at hun skal se, så hvorfor gidde å dra til henne? Takk nei, du :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det faktisk er slik at du ikke er en særlig høy prioritet hos henne, så hvorfor prioritere henne over andre? Jeg tror de som har kommentert tidligere sannsynligvis har nære forhold til besteforeldre. Jeg har ikke det, og hvis ikke hun gidder å komme til deg for å se på ei leilighet som du har lagt arbeid i, og som du vil at hun skal se, så hvorfor gidde å dra til henne? Takk nei, du :)

På ingen måte. Alle mine er long gone og vi var ikke spesielt nære da de var i live heller. Men TS skriver jo ikke at forholdet er dårlig, bare at hun insisterer på at denne dama heller skal ta turen ned til TS enn omvendt. Da handler det ikke om at de ikke har et forhold som gjør det naturlig å dra på besøk, men om at TS skal forsøke å være mer sta enn en dame på 80 er sliten og dårlig til beins. Henne om det. Men dårlig gjort synes jeg det er.

Anonymous poster hash: 4fe70...37d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk! Endelig en som forstår! Jeg har aldri blitt prioritert fra hennes side. Og jeg har andre ting jeg heller vil prioritere i påsken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare vent til du bli gammal og dårlig til beins og ingen kommer på besøk, da kan du sitte ensom i den fine leiligheten din og kose deg.

Anonymous poster hash: bfcb4...339

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, ja, jeg syns det er dårlig gjort. Det er stress å dra noe sted generelt når man er mindre mobil, og det tar mer energi for en 80-åring enn det vil gjøre for deg. Du virker litt spesiell som sammenligner sånn, når dere har så totalt ulikt utgangspunkt.

Dette blir litt på siden, jeg er ikke 80 år, men jeg har bevegelsesvansker. Det har jeg ikke alltid hatt, men jeg kan love deg at det er mer styrete å dra noe sted, selv om jeg kjører til døra dit jeg skal. Jeg er derfor glad for at jeg har en omgangskrets som virker hakket rausere enn deg, og som forstår at om jeg takker nei, så er det ikke en personlig fornærmelse som de bare kan sitte og vente på å ta igjen for. Det er klart det kan være sosialt hemmende å ha bevegelsesvansker, og her virker du ganske selvsentrert.

Anonymous poster hash: 8db89...2e2
  • Liker 8
Gjest Kaida
Skrevet

En 80 år gammel dame kan man godt tilgi manglende ork eller interesse i en ny leilighet, synes jeg. En kan oppleve å føle seg mye eldre ganske plutselig på den alderen, så selv om hun var relativt sprek sist dere møttes trenger ikke det å være tilfelle nå. Vær overbærende med henne og hygg dere sammen mens dere kan, det kommer du ikke til å angre på.

AnonymBruker
Skrevet

. Fikk du med deg at hun blir hentet og kjørt hjem igjen? Det innebærer mindre gåing for henne å komme på besøk enn å ha besøk..

Joda, jeg fikk med meg at hun blir både hentet og kjørt hjem igjen.

Jeg jobber med eldre å vet at det ikke skal så mye til før de blir slitne. Din bestemor er i tillegg dårlig til bens.

Mennesker i den alderen er heller ikke spontane å tar ting på sparket. De er mest komfortable når det skjer forutsette ting. De synes ikke det er spennende å dra å se på en ny leilighet/ bolig. Hun er nok mer opptatt av om hun klarer å komme seg inn i bilen, engstelig for om det er langt fra bilen til leiligheten, om hun kommer seg inn hos deg (trapper osv), om hun kanskje er uheldig å lekker når hun sitter i sofaen/ stolen din, om hun kommer seg ut på badet, hvor hun ev. skal gjøre av innlegg hvis det må byttes. Å hun vil sikkert ikke lage masse arbeid for deg å være til bry. Det er hva eldre mennesker er opptatt av. Eldre mennesker er også veldig opptatt av rutiner, at ikke disse forstyrres/ forskyves.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her er det null forståelse for at bestemoren er 80 år og dårlig til bens. Det viktigste for deg og ts er tydeligvis å hevne seg over ei 80 år gammel dame.

Skamme dere skulle dere.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg ville også tenkt sånn først , men hadde dratt til henne med bilder. Hun er gammel, tilgi henne :)

Endret av Evilposelos
Skrevet

Jeg syntes dette blir for dumt. Om dere står nært eller ikke, så er det ingen grunn til å ikke besøke henne. Virkelig, skjerp deg. Jeg har aldri hatt et godt forhold til min bestemor, plutselig var hun ene død og hun andre falt og måtte operers. Heldigvis gikk det bra og hun ble fort frisk, til hun falt på ny og det var snakk om at hun ikke ville overleve. Jeg takker gud for at hun forsatt lever i dag, og driter langt i om jeg har noe ny leilighet å vise, jeg kommer både til kaffe og kaker til hun uansett.

TS, skjerp deg og besøk bestemoren din. Plutselig en dag er hun frisk og rask, en annen dag kan det hende slike ting blir forsent.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...