Gå til innhold

Fjerne føflekker med laser, er det mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å fjerne føflekker med laser? Har to små føflekker i ansiktet som jeg gjerne vil fjerne med laser. Har fjernet en føflekk kirurgisk, og der ble det er arr, arr som er større enn føflekken var.

Noen som eventuelt vet hvor jeg kan få dette gjort? Har googlet, men finner ikke noe ut av dette.



Anonymous poster hash: f5869...af1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig å fjerne føflekker med laser? Har to små føflekker i ansiktet som jeg gjerne vil fjerne med laser. Har fjernet en føflekk kirurgisk, og der ble det er arr, arr som er større enn føflekken var.

Noen som eventuelt vet hvor jeg kan få dette gjort? Har googlet, men finner ikke noe ut av dette.

Anonymous poster hash: f5869...af1

Det er fullt mulig å fjerne føflekker med laser, du får et arr, men det blir bare en "hvit" flekk som er like stor som føflekken er nå. Hvor du kan gjøre dette er vanskelig å si ettersom du ikke sier hvor du befinner deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en kollega som har fjernet føflekker i ansiktet med laser :) Finnes andre metoder også, jeg har skjært bort mine hos legen.

Anonymous poster hash: 35a40...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Laser har vært brukt en god stund nå, i alle fall de siste 10-12 årene.

Jeg har tatt to stykker med laser på det som dengangen helt "Røde kors klinikken" på Frogner, og som i dag er Aleris.

- det var den gang jeg bodde Oslonært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å fjerne føflekker med laser? Har to små føflekker i ansiktet som jeg gjerne vil fjerne med laser. Har fjernet en føflekk kirurgisk, og der ble det er arr, arr som er større enn føflekken var.

Noen som eventuelt vet hvor jeg kan få dette gjort? Har googlet, men finner ikke noe ut av dette.

Anonymous poster hash: f5869...af1

Jeg har mange føflekker i alle fasonger og farge og har alltid vært spesielt plaget med de i ansiktet. Jeg leste mye om laser, men slo det fra meg flere ganger pga fare for arr som er like ille som/verre enn føflekken. Til slutt etter å ha vært i kontakt med en lege som nesten kun driver med dette følte jeg at jeg kunne stole på at det ville bli bra. Han lovet kun et lyserosa merke som etterhvert ville blande seg inn med huden. Men jeg angrer. Jeg tok 3 stk, og det ble rosa, ganske tykke merker. I tillegg tok det 5!!! uker før skorpene falt av. Det er veldig lenge når man man har de i ansiktet!

Jeg har brukt alt for mange penger hos private klinikker pga en hudsykdom og nå diss føflekkene, og mitt råd er at det ofte ikke er lurt. Men man er ung og stoler på disse fagfolkene. Dette høres nok veldig dumt ut, men jeg vil tipse deg om en metode som jeg heller ville forsøkt om jeg var deg. Jeg ble kvitt en flat føflekk ved å gjøre dette og har nå akkurat gjort det med arrene etter laseren. Det går rett og slett ut på å lage et slags brannsår der føflekken er. Enten skraper jeg med en negl eller du kan bruke en sånn mikrodermabrasjonsklut(bestilles på ebay). Skrap til det kommer blod og så litt til. Det vil i løpet av et par dager danne seg en skorpe og etter ca 10 dager faller den av sammen med det meste av pigmentene. På min måtte jeg gjøre det i to omganger. Etterpå blir det et rosa merke som etter en kvise. Jeg vet ennå ikke hvordan det blir der jeg nå har gjort det på arrene, håper de forsvinner.

Som sagt, det høres helt idiotisk ut. MEN, laser er slettes ikke så ufarlig som de skal ha det til. Dette mener jeg er en snillere metode og du har selv kontrollen.

Anonymous poster hash: ce3e6...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange føflekker selv i ansiktet. Tok laser 3 ganger, men funket ikke. Noen flekker ble ikke bedre, noen ble verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også mulig å fjerne føflekker med flytende nitrogen. Da fryses de vekk. Har gjort det selv på en del mindre føflekker og det blir først en liten rød flekk som etterhvert forsvant helt. Vet ikke hvordan det hadde blitt på større føflekker da, men jeg skal snart teste det ut (hvis jeg får overtalt legen…).



Anonymous poster hash: c6269...1f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kassycat

Alle slags utvekster kan fjernes med laser! I oslo gjør feks laserlegene og klinikk oslo dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å fjerne føflekker med laser, du får et arr, men det blir bare en "hvit" flekk som er like stor som føflekken er nå. Hvor du kan gjøre dette er vanskelig å si ettersom du ikke sier hvor du befinner deg.

Vil mye heller fjerne det med laser enn kirurgisk, for da blir det ikke bare et hvitt merke, men også et arr som er større enn det føflekken var. Akkurat nå befinner jeg meg i Trondheim, men en villig til å reise til Oslo f.eks. dersom det ikke er mulig å gjøre det her.

Anonymous poster hash: f5869...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en kollega som har fjernet føflekker i ansiktet med laser :) Finnes andre metoder også, jeg har skjært bort mine hos legen.

Anonymous poster hash: 35a40...1ad

Laser har vært brukt en god stund nå, i alle fall de siste 10-12 årene.

Jeg har tatt to stykker med laser på det som dengangen helt "Røde kors klinikken" på Frogner, og som i dag er Aleris.

- det var den gang jeg bodde Oslonært.

Er det lenge siden dette ble gjort? Tok kontakt med Aleris her i Trondheim og fikk beskjed om at de ikke fjerner føflekker med laser, samme beskjeden fikk jeg hos Teres Stokkan.

Anonymous poster hash: f5869...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange føflekker selv i ansiktet. Tok laser 3 ganger, men funket ikke. Noen flekker ble ikke bedre, noen ble verre

Ok, så det er en stor sjanse for at laseren ikke klarer å ta bort føflekkene? Jeg har små føflekker midt i ansiktet som jeg har lyst til å ta bort, og hvis det er en sjanse for at flekkene blir verre, ja, da vet jeg ikke om jeg tør det.

Det er også mulig å fjerne føflekker med flytende nitrogen. Da fryses de vekk. Har gjort det selv på en del mindre føflekker og det blir først en liten rød flekk som etterhvert forsvant helt. Vet ikke hvordan det hadde blitt på større føflekker da, men jeg skal snart teste det ut (hvis jeg får overtalt legen…).

Anonymous poster hash: c6269...1f0

Åh, vet du hvor de gjør dette? Kan jeg ta dette oppe med fastlegen min?

Anonymous poster hash: f5869...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle slags utvekster kan fjernes med laser! I oslo gjør feks laserlegene og klinikk oslo dette

Tusen takk. Har du selv erfaring med disse klinikkene? Vet du om de også "fryser" bort føflekker?

Anonymous poster hash: f5869...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er en stor sjanse for at laseren ikke klarer å ta bort føflekkene? Jeg har små føflekker midt i ansiktet som jeg har lyst til å ta bort, og hvis det er en sjanse for at flekkene blir verre, ja, da vet jeg ikke om jeg tør det.

Åh, vet du hvor de gjør dette? Kan jeg ta dette oppe med fastlegen min?

Anonymous poster hash: f5869...af1

Jeg gjorde det hos Volvat forrige gang, men vet de gjør det hos hudlege også, via henvisning fra fastlegen :)

Anonymous poster hash: c6269...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det hos Volvat forrige gang, men vet de gjør det hos hudlege også, via henvisning fra fastlegen :)

Anonymous poster hash: c6269...1f0

Da kontakter jeg fastlegen angående dette. Nå er mine føflekker veldig små, så da burde det gå fint (?) Måtte du vente lenge før du fikk time, og hvor lang tid gikk det før den røde flekken forsvinner? :) Tusen takk for svar!

Anonymous poster hash: f5869...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kassycat

Tusen takk. Har du selv erfaring med disse klinikkene? Vet du om de også "fryser" bort føflekker?

Anonymous poster hash: f5869...af1

Vet ikke om de fryser, men de jeg har spurt om frysing i ansiktet, bl.a fastlegen, har sagt at laser er det som er anbefalt for ansiktet med tanke på minst mulig merker. Jeg skal til klinikk oslo for å fjerne noen slags utvekster på kinnene i slutten av april ser det ut for^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om de fryser, men de jeg har spurt om frysing i ansiktet, bl.a fastlegen, har sagt at laser er det som er anbefalt for ansiktet med tanke på minst mulig merker. Jeg skal til klinikk oslo for å fjerne noen slags utvekster på kinnene i slutten av april ser det ut for^^

Betaler du alt, eller kun egenandel? Tror jeg bestiller time til fastlegen min for å få henvisning til en laserklinikk, men er redd for at hun vil insistere på å ta det bort kirurgisk, noe jeg ikke vil ettersom disse små føflekkene er i ansiktet :\ Er det forresten lang ventetid?

Anonymous poster hash: f5869...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kassycat

Betaler du alt, eller kun egenandel? Tror jeg bestiller time til fastlegen min for å få henvisning til en laserklinikk, men er redd for at hun vil insistere på å ta det bort kirurgisk, noe jeg ikke vil ettersom disse små føflekkene er i ansiktet :\ Er det forresten lang ventetid?

Anonymous poster hash: f5869...af1

Betaler alt. Dette er kosmetisk grunn, og da får man vanligvis ikke noen støtte. Hørte selvsagt med fastlegen min med det samme jeg var hos han forrige uke da, men nånei. Man må til privatklinikk. Laserklinikker bruker kun laser. Har bestemt meg for å dra til Anne Harila i Sandvika siden jeg med det samme er litt nysgjerrig på laserbehandlingene hun har på feks nakkesmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...