Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et veldig stort problem. Jeg har blitt forelsket i min bestevenns kjæreste. Jeg tror hun føler det samme som jeg gjør, vi har snakket en del om det, vi har også holdt litt på bak ryggen til min bestevenn og hennes kjæreste. (Ja, jeg er forferdelig, jeg vet det :( ) Greia er at min bestevenn behandler kjæresten sin som dritt, og jeg tror at det har gjort at jeg har falt for henne. Jeg har sett hun har blitt behandla dårlig i noen år nå (ikke blitt slått og sånne ting, mer som ignorering, blir ikke satt pris på, blir konstant kjeftet på og sånne ting som gjør hun ulykkelig) og jeg tror at jeg bare har syntes mer og mer synd på hu, og det hele har endt i at vi har pratet en del og jeg har nå falt pladask. Jeg føler at jeg kunne behandlet hun så mye bedre, og gitt hun alt hun ville hatt, men samtidig har jeg jo dårlig samvittighet ovenfor min bestevenn også. Jeg vet også en del ting min bestevenn har gjort mot kjærsten sin, som f.eks å holdt kontakt med eksen sin i flere år nå (bak ryggen hennes, for hun ville ikke likt det), og flørting med andre jenter osv. Ting som jeg føler jeg har lyst til å fortelle hun jeg nå er forelsket i, for å vise henne at hun fortjener bedre, og for å hjelpe hun til å forlate kjærsten sin, for hun klarer det ikke. Hun har sagt flere ganger at hun ikke orker forholdet mer, men hun klarer ikke å gå..

HVA skal jeg gjøre? Skal jeg fortelle bestevennen min om alt dette? Skal jeg fortelle hun jeg er forelska i hvor dust kjærsten hennes egentlig er? Skal jeg ikke blande meg i det hele tatt? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg føler at denne jenta er den rette for meg. Den jeg kunne gifta meg med og fått barn med og levd resten av livet med. Jeg har aldri følt en kjærlighet så sterk som den jeg føler for hun.. Jeg føler at jeg bare blir dratt mot hun, og ingen av oss klarer å forhindre det. Vi snakker ofte hele natta om at vi ikke kan gjøre dette lenger, men ingen av oss makter å stoppe det, vi klarer ikke. Men samtidig så kan det ikke fortsette sånn her. Hun vil ikke gjøre det mot kjærsten sin lenger, og jeg vil heller ikke det, men samtidig så vil hun ikke slå opp heller tror jeg.. Noen som har vært i samme situasjon? Jeg føler meg hjelpesløs, jeg har aldri vært så langt nede i hele mitt liv, føles ut som jeg har kjærlighetssorg, bare enda verre, for jeg må se på dem to sammen, og det klarer jeg snart ikke lenger... Jeg kan ikke bare droppe bestevennen min heller uten å forklare hvorfor, men jeg vil heller ikke ødelegge forholdet dems... Noen tips til en stakkarslig sjel? Og jeg vet at det jeg har gjort er forferdelig, men jeg kan ikke styre følelsene mine, kan ikke bestemme over de.

Anonymous poster hash: b6950...89e
Videoannonse
Annonse
Gjest smilejenta
Skrevet

Bare jeg som syntes dette var skikkelig søtt skrevet? Håper og heier på at det blir dere to!

AnonymBruker
Skrevet

Skam deg. Vil hun forlate han så hadde hun gjort det.

At du gjør dette mot en venn er helt forkastelig.

Anonymous poster hash: 51c1e...323
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skam deg. Vil hun forlate han så hadde hun gjort det.

At du gjør dette mot en venn er helt forkastelig.

Anonymous poster hash: 51c1e...323

ja det er forkastelig, det er jeg fullt klar over, men jeg har aldri følt det sånn her før. Hver gang jeg ser noe jeg tror hun kommer til å like vil jeg kjøpe det, jeg går på butikken og ser rosa roser og vil kjøpe det fordi det er hennes favoritt. Jeg vil ta hun med ut å reise, for det er noe hun elsker, jeg vil gjøre alt for at hun skal være lykkelig... hvordan skal jeg bli kvitt disse følelsene? -ts

Skrevet

Det er vel egentlig ingen god løsning, men jeg håper faktisk at det blir dere to! Bestevennen din er ikke noe grei som behandler kjæresten sin slik, og det syns jeg du burde fortelle til hun. Forstår på det du skriver at du har tenkt mye gjennom dette og virker som en god og fornuftig person, som kan gjøre denne jenta mye lykkeligere enn hun er nå. Det tror jeg faktisk er det viktigste her. Du skriver mest om hvordan jenta er, ikke bestevennen din, tror det har mye å si! Men så klart, siden det er bestevennen din kommer han nok til å bli forbanna, men følelser er ikke noe du kan styre. Gå for jenta, mener jeg :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så søtt!! Håper dere to blir sammen. Hvorfor er hun sammen med han fortsatt, tenker jeg?

Anonymous poster hash: c6e54...3fd
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel egentlig ingen god løsning, men jeg håper faktisk at det blir dere to! Bestevennen din er ikke noe grei som behandler kjæresten sin slik, og det syns jeg du burde fortelle til hun. Forstår på det du skriver at du har tenkt mye gjennom dette og virker som en god og fornuftig person, som kan gjøre denne jenta mye lykkeligere enn hun er nå. Det tror jeg faktisk er det viktigste her. Du skriver mest om hvordan jenta er, ikke bestevennen din, tror det har mye å si! Men så klart, siden det er bestevennen din kommer han nok til å bli forbanna, men følelser er ikke noe du kan styre. Gå for jenta, mener jeg :-)

Så søtt!! Håper dere to blir sammen. Hvorfor er hun sammen med han fortsatt, tenker jeg?

Anonymous poster hash: c6e54...3fd

har tenkt mye på dette kan du si ja.. vært forelsket i denne jenta i 9 mnd, og det blir bare sterkere og sterkere for hver dag som går.. grunnen til at de fortsatt er sammen er at hun ikke tør å slå opp.. hun er redd.. det er det hun sier til meg hvertfall. redd for reaksjonene osv. hun sier også hun er redd for å ikke finne noen som kan elske henne igjen.. men takk for svar.. håper det blir oss jeg også!

AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke dy meg. Trodde teksten skulle avsluttes med en morsom kommentar på at du med vilje valgte å bruke hun istedenfor henne....

Anonymous poster hash: 4a034...727

• Liker 1
Skrevet

Florence nightingale syndromet. I tillegg er det svært vanlig å demonisere motparten når man oppfordrer eller utfører utroskap. Det et alltid partneren til den man holder på med som er drittsekk eller behandler den andre dårlig osv......

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke dy meg. Trodde teksten skulle avsluttes med en morsom kommentar på at du med vilje valgte å bruke hun istedenfor henne....

Anonymous poster hash: 4a034...727

det har vel ingenting med saken å gjøre har det vel?

AnonymBruker
Skrevet

Florence nightingale syndromet. I tillegg er det svært vanlig å demonisere motparten når man oppfordrer eller utfører utroskap. Det et alltid partneren til den man holder på med som er drittsekk eller behandler den andre dårlig osv......

i dette tilfellet er vel alle tre drittsekker... demoniserer ikke min bestevenn, men selv da jeg hadde kjærste noen år tilbake så kranglet vi om oppførselen ovenfor kjæresten.. jeg sier ikke at jeg ikke er drittsekk, for det vet jeg veldig godt at jeg er, hun jeg er forelsket i er også drittsekk fordi henne er med på dette.. så er fullt klar over hvem som er drittsekker her..

Skrevet

Lurer på om responsen her hadde vært den samme dersom TS hadde vært ei dame og den kjære hadde vært en mann jeg...

• Liker 2
Skrevet

Håper og heier på at det blir dere to!

Håper jeg også. Mindre sjanse for at noen av oss andre roter oss borti en av dem.

• Liker 2
Gjest Kvinneline
Skrevet

Lurer på om responsen her hadde vært den samme dersom TS hadde vært ei dame og den kjære hadde vært en mann jeg...

Hihi, nå lo jeg litt. Tenkte nøyaktig det samme. Vi kvinner er nok ofte mer dømmende mot hverandre desverre :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg har sett denne filmen før :fnise:

Anonymous poster hash: cba33...0d4
  • Liker 1
Gjest Kvinneline
Skrevet (endret)

Lurer på om jeg har sett denne filmen før :fnise:

Anonymous poster hash: cba33...0d4

Jesse Mccartney har i alle fall en sang om dette :ler: Endret av Kvinneline
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Ingen kan jo noe for hvem man blir forelsket i. Det er virkelig ikke bra at dere går bak ryggen på kjæresten hennes. Jeg ville nok fortalt det du vet til henne, men pass på at du gjør det på en rolig og ikke alt for dømmende måte slik at du ikke støter henne bort fra deg. Så ville jeg også fortalt til henne konkret at du er åpen for å bli sammen med henne om hun ønsker det hvis hun eventuelt slår opp med ham. Samtidig vil jeg sterkt anbefale deg å si til henne at dere ikke kan drive på med ting bak hennes kjærestes rygg ellers er du virkelig ikke noe bedre enn den nåværende kjæresten hennes selv om det kanskje er andre vonde ting den personen har gjort. Så ville jeg tatt avstand fra dem begge til du eventuelt hører fra henne at hun er singel.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan jo noe for hvem man blir forelsket i. Det er virkelig ikke bra at dere går bak ryggen på kjæresten hennes. Jeg ville nok fortalt det du vet til henne, men pass på at du gjør det på en rolig og ikke alt for dømmende måte slik at du ikke støter henne bort fra deg. Så ville jeg også fortalt til henne konkret at du er åpen for å bli sammen med henne om hun ønsker det hvis hun eventuelt slår opp med ham. Samtidig vil jeg sterkt anbefale deg å si til henne at dere ikke kan drive på med ting bak hennes kjærestes rygg ellers er du virkelig ikke noe bedre enn den nåværende kjæresten hennes selv om det kanskje er andre vonde ting den personen har gjort. Så ville jeg tatt avstand fra dem begge til du eventuelt hører fra henne at hun er singel.

Nei, det er ikke bra at vi gjør det, jeg får se om jeg forteller henne, vet liksom ikke om jeg vil at hun skal få vite alt kjæresten har gjort, hun kommer til å bli veldig lei seg. Har tatt litt avstand de siste dagene nå for å finne ut hva jeg eventuelt skal gjøre. Men må nesten sette meg ned og ta en ordentlig prat med henne tror jeg. takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...