AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Hei! Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg å avgjøre hvilket apparat jeg bør kjøpe til mitt hjemmegym, først og fremst til bruk i oppvarming og som supplement til kondisjonstrening. a) Tredemølle (mellom 7.000-10.000,-) + Aktiverer hele kroppen Godt egnet til kondisjonstrening - Belastende for kneet? Dyrt Veier mye Bråkete for de som bor under? b) Spinningsykkel m/ reim (Opptil 8.000,-) + Lav vekt Kjent øvelse Bra for kondistrening Tar lite plass Mindre vedlikehold? - Statisk? Varmer ikke opp overkroppen? c) Ellipsemaskin m/ lange styrepinner (opp mot 7.000,-) + Hele kroppen i sving Kan trene kondis? - Nokså stor plass Ensformig? d) Romaskin (3.000-7.000) + Rimelig God og synlig progresjon Bra for overkroppen - Ikke kondis? Ikke like mye aktivisering av ben? Vedlikehold? Har blitt anbefalt spinningsykkel og boksesekk, siden ellpisetrening visstnok er litt monotont i lengden. Hva tenker du som har litt peiling? Det er viktig at apparatet ikke koster for mye (10.000+) samt at jeg med enkelhet kan vedlikeholde det på egen hånd. Andre apparater som også egner seg? Er for øvrig mann, dersom det er av betydning. Takk for hjelpen!Anonymous poster hash: 983cb...5be
Gjest Steamboat Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Hvor mye kondisjonstrening kommer du til å kjøre? Tar ganske stor plass og koster mye om primærbruken er oppvarming. Og trener du mye nå eller gambler du på at du kommert til å trene etter maskinene er kjøpt? Selv bruker jeg romaskin, den tar hele kroppen. Man bruker omtrent 60 % bein slik jeg har forstått det og jeg blir sliten i beina. Men man må jo like å ro.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Selv er jeg veldig glad i tredemølla. Lykke til! Anonymous poster hash: d6b3c...cac
Gjest Runforit Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 (endret) Jeg elsker tredemøllen min Har tykke matter som gjør at det ikke støyer for mye for de under. Startet med powerwalking og småjogging, men bruker den nå 6 dager i uka og løper 4-5 mil i uka. Beste investeringen jeg har gjort Endret 4. april 2014 av Runforit
Erazor Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Jeg har hatt litt problemer med knærne, og valgte ergometersykkel til hjemmebruk. Har nå også medlemsskap på treningssenter hvor jeg trener styrke og har tilgang til andre apparater dersom det skulle være ønskelig. Sykler fremdeles hjemme de dagene jeg ikke stikker på treningssenteret, og er generelt svært fornøyd med valget. Om jeg skulle hatt noe annet, ville jeg ha valgt romaskin for å få mer trening for hele kroppen, men plasshensyn talte også med da jeg valgte. Sykkelen tar ikke så stor plass. 1
Supraspinatus Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Om du skal ha det hjemme er en concept2 romaskin en veldig god investering. Men de er ganske dyre.
Pearl2.0 Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Jeg hadde valgt mølle Har hatt sykkel og ellipsemaskin, men helt ærlig blir det dønn kjedelig og lite utfordrende etter hvert Det gir ikke på langt nær like god trening som løping heller. Romaskin har jeg ikke så mye erfaring med, annet enn at jeg ikke gidder å ro like lenge som jeg gidder å løpe Runforit ga deg gode råd mtp de som bor under deg
Gjest Bond Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Jeg sverger til spinningsykkel for innendørstrening. Jeg er veldig gla i å løpe men da helst ute eller på løpebane, ikke mølla. Men så har jeg gjerne rene kondisjonsøkt, og ikke kun oppvarming på spinningsykkelen. Synes også det gir bra supplerende trening for løping for å ikke slite ut beina for mye med støt (sliter litt med beinhinnene), men samtidig trene opp oksygenopptak. Man kan også variere en del med å sette opp gode musikklister. Å ha en mølle kun for oppvarming er litt overkill synes jeg mtp plass. Men litt usikker hva du mener som supplement til kondisjonstrening. Er det noe kondis du trener fra før? Ellipsemaskin hadde jeg nok glatt droppet, og romaskin er noe jeg anser som rimelig kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Kanskje et litt dumt spørsmål, men har du prøvd de apparatene du nevner? Hva synes du selv er mest "morsomt" å holde på med? Jeg har vokst opp med proff tredemølle og romaskin hjemme. Synes romaskin er litt sært og jeg hater å løpe på mølle... Faktisk løp jeg masse ute, men omtrent aldri inne, selv om møllen sto der klar til bruk. Da jeg var 17 kjøpte jeg meg en spinningsykkel som ble mye brukt. Sannsynligvis fordi jeg synes sykling generelt er morsommere enn løping, samt at spinningsykler er mer stillegående enn tredemøller slik at det feks er lettere å kjøre en restitusjonsøkt samtidig som man ser på en film/tv... Nå i dag har jeg en "treningssenterproff" spinningsykkel som er 100 % stillegående, og kan sykle når som helst på døgnet uten at det plager naboene Hvis du bor i blokk bør du i hvertfall velge en svært stillegående mølle og bygge den opp med matter under (eller hva enn som trengs) for å bråke minst mulig for naboene! Anonymous poster hash: ecd81...c15
Tiuren Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Jeg hadde uten tvil kjøpt romaskin, god trening for nesten hele kroppen og får "luftet" noen av musklene i ryggen. Kjøp så god maskin som mulig... Elipsemaskin er et brukbart alternativt, men litt femi Løpe/kondisjon kan du legge til som en ute økt senere når formen er på vei tilbake. (Men den beste treningen får man ikke med en maskin, etter min mening. Det finnes mange former for trening som gir mye mer treningsglede, og det er da man kommer til å trene)
Inwe Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Jeg ville valgt romaskin da dette trener endel styrke i tillegg til kardio. Og ja, den aktiverer beina, var sykt støl i rumpa etter første gang jeg prøvde en sånn.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Ts her. Hvor mye kondisjonstrening kommer du til å kjøre? Tar ganske stor plass og koster mye om primærbruken er oppvarming. Og trener du mye nå eller gambler du på at du kommert til å trene etter maskinene er kjøpt? Selv bruker jeg romaskin, den tar hele kroppen. Man bruker omtrent 60 % bein slik jeg har forstått det og jeg blir sliten i beina. Men man må jo like å ro. Tja, nok til å få noe bedre kondis. Tenker også å bruke maskinen de gangene jeg ikke orker å kjøre en ordentlig styrkeøkt. Har allerede nok utstyr til fullverdig styrketrening, trener to-tre ganger i uken når jeg er inne i en treningsperiode Til deg og andre som har erfaring med roing: Bråker ikke det veldig? Sjekket ut C2-maskin, den bråkte jo som et uvær. Jeg er avhengig av å kunne trene sent på kvelden uten at naboene går amok. Har lest at vannbasert motstand bråker mindre, men de sprenger budsjettet fullstendig. Jeg elsker tredemøllen min Har tykke matter som gjør at det ikke støyer for mye for de under. Startet med powerwalking og småjogging, men bruker den nå 6 dager i uka og løper 4-5 mil i uka. Beste investeringen jeg har gjort Hvor mye er "ikke støyer for mye?:S Det er veldig lytt her jeg bor, tredemøllene på treningssenteret bråker i hvert fall for mye. Jeg har hatt litt problemer med knærne, og valgte ergometersykkel til hjemmebruk. Har nå også medlemsskap på treningssenter hvor jeg trener styrke og har tilgang til andre apparater dersom det skulle være ønskelig. Sykler fremdeles hjemme de dagene jeg ikke stikker på treningssenteret, og er generelt svært fornøyd med valget. Om jeg skulle hatt noe annet, ville jeg ha valgt romaskin for å få mer trening for hele kroppen, men plasshensyn talte også med da jeg valgte. Sykkelen tar ikke så stor plass. Takk for innspill! Du er ikke lei av å sykle? Om du skal ha det hjemme er en concept2 romaskin en veldig god investering. Men de er ganske dyre. Og bråkete, synes jeg.. Jeg hadde valgt mølle Har hatt sykkel og ellipsemaskin, men helt ærlig blir det dønn kjedelig og lite utfordrende etter hvert Det gir ikke på langt nær like god trening som løping heller. Romaskin har jeg ikke så mye erfaring med, annet enn at jeg ikke gidder å ro like lenge som jeg gidder å løpe Runforit ga deg gode råd mtp de som bor under deg Takk for innspill. Er bekymret for at det vil bråke for mye, selv med aldri så mye demping og/eller matter.. Jeg sverger til spinningsykkel for innendørstrening. Jeg er veldig gla i å løpe men da helst ute eller på løpebane, ikke mølla. Men så har jeg gjerne rene kondisjonsøkt, og ikke kun oppvarming på spinningsykkelen. Synes også det gir bra supplerende trening for løping for å ikke slite ut beina for mye med støt (sliter litt med beinhinnene), men samtidig trene opp oksygenopptak. Man kan også variere en del med å sette opp gode musikklister. Å ha en mølle kun for oppvarming er litt overkill synes jeg mtp plass. Men litt usikker hva du mener som supplement til kondisjonstrening. Er det noe kondis du trener fra før? Ellipsemaskin hadde jeg nok glatt droppet, og romaskin er noe jeg anser som rimelig kjedelig. Takk! Spørs nok om ikke sykkelen er det beste alternativet, ja. Nei, trener ikke spesielt mye kondis fra før. Når det er sagt, er jeg lettrent og er mye i bevegelse. Kanskje et litt dumt spørsmål, men har du prøvd de apparatene du nevner? Hva synes du selv er mest "morsomt" å holde på med? Jeg har vokst opp med proff tredemølle og romaskin hjemme. Synes romaskin er litt sært og jeg hater å løpe på mølle... Faktisk løp jeg masse ute, men omtrent aldri inne, selv om møllen sto der klar til bruk. Da jeg var 17 kjøpte jeg meg en spinningsykkel som ble mye brukt. Sannsynligvis fordi jeg synes sykling generelt er morsommere enn løping, samt at spinningsykler er mer stillegående enn tredemøller slik at det feks er lettere å kjøre en restitusjonsøkt samtidig som man ser på en film/tv... Nå i dag har jeg en "treningssenterproff" spinningsykkel som er 100 % stillegående, og kan sykle når som helst på døgnet uten at det plager naboene Hvis du bor i blokk bør du i hvertfall velge en svært stillegående mølle og bygge den opp med matter under (eller hva enn som trengs) for å bråke minst mulig for naboene! Anonymous poster hash: ecd81...c15 Ikke dumt i det hele tatt! Ellipse har jeg ærlig talt ikke forsøkt i særlig grad, resten er jeg ganske godt kjent med. Synes at roing er artig og motiverende, men er som sagt redd for at gode maskiner (innenfor 6-10.000) bråker for mye, med tanke på hvor lytt det er her. Tredemølle utgår trolig med tanke på ledd og lyd. Jeg hadde uten tvil kjøpt romaskin, god trening for nesten hele kroppen og får "luftet" noen av musklene i ryggen. Kjøp så god maskin som mulig... Elipsemaskin er et brukbart alternativt, men litt femi Løpe/kondisjon kan du legge til som en ute økt senere når formen er på vei tilbake. (Men den beste treningen får man ikke med en maskin, etter min mening. Det finnes mange former for trening som gir mye mer treningsglede, og det er da man kommer til å trene) Du og mange andre sier det, men er nå egentlig det sant? Vet ikke selv, har ikke så mye erfaring med ellipse. Jeg ville valgt romaskin da dette trener endel styrke i tillegg til kardio. Og ja, den aktiverer beina, var sykt støl i rumpa etter første gang jeg prøvde en sånn. Ja, romaskin er god trening. Men så var det dette med lydnivå.. Noen som kjenner til en stillegående og god romaskin til en forsvarlig pris? Har snust litt på Tunturi R25, men den virket så.. begrenset. Anonymous poster hash: 983cb...5be
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 Tusen takk for alle svar så langt! Er ikke så lett, dette her.. Anonymous poster hash: 983cb...5be
Tiuren Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Ser du er bekymret for lydnivået, og det er fint å spare naboene. Det er vel stort sett kontaktstøy dom er problemet, og det vi dempes betraktelig med å sette den på en gummimatte eller lignende. Men lydløst blir jo ingen slike maskiner. Tusen takk for alle svar så langt! Er ikke så lett, dette her.. Anonymous poster hash: 983cb...5be
Erazor Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 Til deg og andre som har erfaring med roing: Bråker ikke det veldig? Sjekket ut C2-maskin, den bråkte jo som et uvær. Jeg er avhengig av å kunne trene sent på kvelden uten at naboene går amok. Har lest at vannbasert motstand bråker mindre, men de sprenger budsjettet fullstendig. Takk for innspill! Du er ikke lei av å sykle? Anonymous poster hash: 983cb...5be Da jeg leste meg litt opp på romaskiner, fremsto det som om C2 er det eneste som er virkelig bra. Så dersom C2 bråker for mye (synes ikke de på treningssenteret er så bråkete, men der er det vel en del støy fra omgivelsene), så kan det være at sykkel blir det greieste alternativet. På den annen side så er det forskjell på støy. Det rytmiske suset fra romaskinen er ikke noe verre enn en tv eller musikk. Når det gjelder sykling, så kan jeg ikke si at jeg er spesielt lei. Jeg syklet hver dag i cirka et år før jeg tok meg råd til å begynne på treningssenter, og jeg sykler fremdeles de dagene jeg ikke trener styrke. Trikset mitt er at jeg har sykkelen stående foran datamaskinen, og ser på tv-serier mens jeg tråkker. Musikk kan også fungere greit, om du foretrekker det.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #16 Skrevet 9. april 2014 Joggesko. (Bruk de i naturen. Gratis) Anonymous poster hash: 45e0b...949 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå