AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #21 Skrevet 4. april 2014 Jeg har brukt Vallergan mot kløe når ingenting virket. Vel 20 mg Vallergan og jeg klarte knapt og stå på bena dagen etterpå. Jeg våknet liksom ikke, var fryktelig sløv. Det var en grusom bivirkning. Jeg tåler egentlig ganske mye, har tatt mye sterke smertestillnede ,bla Morfin pga sterke smerter i en periode. Og det uten noe særlig rus effekt. Men Vallergan, å hjelpe meg. Aldri igjen. Anonymous poster hash: afb2f...96e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #22 Skrevet 4. april 2014 men en ting en må tenke over om en tar vallergan. en kan ikke kjøre bilen dagen etterpå. eller. en kan. og joda. en skal tenke over hvordan en føler seg og alt det der. men om du havner i en ulykke, uansett om du har skylden eller ikke, og det blir foretatt blodprøver, så viser det at du har medisiner i kroppen, og all skyld havner på deg. selv om det ikke er din skyld. dette fikk jeg aldri vite av min fastlege, som skrev ut medisinene, heller ikke av andre som viste at jeg brukte vallergan, helt til det ble snakk om vallergan og bilkjøring når jeg var innlagt en gang, psykiateren sjekket opp dette i en perm hun hadde, og fant ut at en ikke bør kjøre bil dagen etter. pga ulykke, og da har du medisiner i kroppen, og du får skylden. jeg vet også flere som bruker Vallergan, men som aldri har fått denne informasjonen. det står ikke stort om det på nett, eller i pakningsvedlegget. sånn. bare så dere vet dette. Anonymous poster hash: bc563...4fa
Cammomille Skrevet 4. april 2014 #23 Skrevet 4. april 2014 men en ting en må tenke over om en tar vallergan. en kan ikke kjøre bilen dagen etterpå. eller. en kan. og joda. en skal tenke over hvordan en føler seg og alt det der. men om du havner i en ulykke, uansett om du har skylden eller ikke, og det blir foretatt blodprøver, så viser det at du har medisiner i kroppen, og all skyld havner på deg. selv om det ikke er din skyld. dette fikk jeg aldri vite av min fastlege, som skrev ut medisinene, heller ikke av andre som viste at jeg brukte vallergan, helt til det ble snakk om vallergan og bilkjøring når jeg var innlagt en gang, psykiateren sjekket opp dette i en perm hun hadde, og fant ut at en ikke bør kjøre bil dagen etter. pga ulykke, og da har du medisiner i kroppen, og du får skylden. jeg vet også flere som bruker Vallergan, men som aldri har fått denne informasjonen. det står ikke stort om det på nett, eller i pakningsvedlegget. sånn. bare så dere vet dette.Anonymous poster hash: bc563...4fa Dette høres helt rart ut for meg. Vet at det er sånn med sentralstimulerende midler og endel b-preparater, men vallergan er jo et antihistamin, altså en allergi medisin. Har ALDRI hørt noe om bilkjøring i forhold til vallergan annet enn normal skjønn. Altså at man ikke kjører når en kjenner seg sløv osv
Anoia Skrevet 4. april 2014 #24 Skrevet 4. april 2014 (endret) Atarax er MYE bedre enn Vallergan! Opprinnelig brukt som kløestillende, men blir brukt som et mildere alternativ til beroligende og sovemedisin. En eller to sånne, og jeg sover hele natten. Og ikke særlig hangover dagen etter heller (litt tungt å stå opp, men det går over så fort jeg er på beina). Endret 4. april 2014 av Anoia
Prinsessevilikke Skrevet 4. april 2014 #25 Skrevet 4. april 2014 Dette høres helt rart ut for meg. Vet at det er sånn med sentralstimulerende midler og endel b-preparater, men vallergan er jo et antihistamin, altså en allergi medisin. Har ALDRI hørt noe om bilkjøring i forhold til vallergan annet enn normal skjønn. Altså at man ikke kjører når en kjenner seg sløv osv Det er faktisk rød trekant på pakken.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #26 Skrevet 4. april 2014 En gang og aldri mer. Var "fyllasyk" hele neste dag og klarte ikke å våkne og komme meg opp sv sengen før kl 16 Samme her. Gitt det en sjans flere ganger, men fått hangover hver gang. Aldri mer. Anonymous poster hash: f421b...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #27 Skrevet 4. april 2014 Hvorfor får man hangover? Tror det er fordi det er lang halveringstid på dem, at de brytes sakte ned i kroppen.Anonymous poster hash: f421b...d1a
Gjest Daenerys Skrevet 4. april 2014 #28 Skrevet 4. april 2014 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #29 Skrevet 4. april 2014 Dette høres helt rart ut for meg. Vet at det er sånn med sentralstimulerende midler og endel b-preparater, men vallergan er jo et antihistamin, altså en allergi medisin. Har ALDRI hørt noe om bilkjøring i forhold til vallergan annet enn normal skjønn. Altså at man ikke kjører når en kjenner seg sløv osv ja. jeg ble selv overrasket når jeg hørte det. vet det egentlig er et alergipreparat. men jeg så selv at hun legen sjekket det opp i permen sin. og det sto det faktisk. det sto at en kan ta max 10 mg om en skal kjøre dagen etterpå. flere enn det, så er det faktisk ikke lov å kjøre etterpå. det var det psykiateren/legen sa. men desverre. veldig få vet dette. mamma ringte legevakta for å høre. og de viste heller ikke om det.men det er vist sant. Anonymous poster hash: bc563...4fa
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #30 Skrevet 4. april 2014 ja. jeg ble selv overrasket når jeg hørte det. vet det egentlig er et alergipreparat. men jeg så selv at hun legen sjekket det opp i permen sin. og det sto det faktisk. det sto at en kan ta max 10 mg om en skal kjøre dagen etterpå. flere enn det, så er det faktisk ikke lov å kjøre etterpå. det var det psykiateren/legen sa. men desverre. veldig få vet dette. mamma ringte legevakta for å høre. og de viste heller ikke om det.men det er vist sant. Anonymous poster hash: bc563...4fa Dette er IKKE sant. Anonymous poster hash: b5947...7fa
Kontormus Skrevet 4. april 2014 #31 Skrevet 4. april 2014 ja. jeg ble selv overrasket når jeg hørte det. vet det egentlig er et alergipreparat. men jeg så selv at hun legen sjekket det opp i permen sin. og det sto det faktisk. det sto at en kan ta max 10 mg om en skal kjøre dagen etterpå. flere enn det, så er det faktisk ikke lov å kjøre etterpå. det var det psykiateren/legen sa. men desverre. veldig få vet dette. mamma ringte legevakta for å høre. og de viste heller ikke om det.men det er vist sant. Anonymous poster hash: bc563...4fa Her er en link som er ganske oppklarende. Det står også om Vallergan et stykke ned på siden. http://tpn.vg.no/intervju/spoer-om-de-nye-rusreglene-i-trafikken/2640
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #32 Skrevet 4. april 2014 Ble helt ødelagt. Sovnet ikke fortere, sovnet uansett i 4-5-tiden og sov da i ett til kl 12, bra det. Men når jeg stod opp så måtte jeg legge meg igjen og sov 3-4 timer til. Stod da opp og satt bare å gapa i sofaen resten av dagen. Hadde heldigvis ferie da. Det er ikke noe liv å ha, og kunne ikke jobbet da. Men det er meg, andre har super effekt av vallergan. Anonymous poster hash: 6be07...aa9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #33 Skrevet 4. april 2014 Ang bilkjøring, det var varseltrekant på pakken når jeg tok den for 4 år siden. Varseltrekant betyr at man ikke bør kjøre bil, trodde at det var allmenn kjent. Anonymous poster hash: 6be07...aa9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #34 Skrevet 4. april 2014 Ang bilkjøring, det var varseltrekant på pakken når jeg tok den for 4 år siden. Varseltrekant betyr at man ikke bør kjøre bil, trodde at det var allmenn kjent. Anonymous poster hash: 6be07...aa9 Les pakningsvedlegget, du og alle andre som påstår at man ikke kan kjøre bil ved bruk av Vallergan, ikke bare tro og syns. Der ER lov! Anonymous poster hash: b5947...7fa
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #35 Skrevet 4. april 2014 Les pakningsvedlegget, du og alle andre som påstår at man ikke kan kjøre bil ved bruk av Vallergan, ikke bare tro og syns. Der ER lov! Anonymous poster hash: b5947...7fa Det er mulig det er lov, men sånn som jeg har følt meg dagen etter Vallergan-inntak, så ville jeg aldri turt å kjøre bil. Det var som å gange fyllesyke med fem...Anonymous poster hash: f421b...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #36 Skrevet 4. april 2014 joda. du som sendte den linken. jeg har lest den. og leste den faktisk når jeg fikk beskjeden av psykiateren som sa det. jeg har lest den flere ganger. og jeg skjønner hva dere sier. men forstår ikke hvorfor en psykiater, som er ekstremt flink. og en av de beste jeg har opplevd innenfor helsefaget skulle lyve om slik. samtidig som at hun leste i permen. jeg føler at jeg kan stole på det hun har å si. ja. rød trekant, betyr jo at en ikke kan kjøre bil. men da er spørsmålet. hvor lenge etter inntak kan en kjøre bil med den røde trekanten? det er jo forskjellig fra preparat til preparat. og det med at en blir skyldig om en havner i en ulykke med det preparatet i kroppen, var noe jeg fikk beskjed om av en overlege/psykiater, så hvorfor skulle hun ha løyet om det? men ja. jeg sier jo selv at jeg le overrasket, og ikke ante noen ting om det. så jeg vet ikke mer enn det jeg fikk beskjed om at henne. jeg har også lest pakningsvedlegget, hvor det ikke står noe eksakt tid du må holde deg unna kjøring. står bare at det kan påvirke evnen til å kjøre bil. Anonymous poster hash: bc563...4fa
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #37 Skrevet 4. april 2014 (endret) Vallergan er jeg ingen fan av. Legene kan like så godt skrive ut noe ulovlige stoffer til meg, for jeg føler meg helt dopa på de. Ikke sovner jeg noe lettere på de, og det tar jo en halv evighet (6 timer +) før de virker. Men når jeg først sovner er det nesten umulig å stå opp igjen. Jeg, som aldri skulker samme hvor lite jeg har sovet, droppet forelesningen. Kjæresten hadde ikke sjans til å vekke meg. Sov til langt på ettermiddagen og var helt fjern og sløv resten av dagen. Fungerer jo bedre når jeg ikke har sovet på noen netter enn når jeg har tatt vallergan. Innlegget er ryddet for diskusjon rundt dosering. Daenerys, mod. Anonymous poster hash: 79b55...cd6 Endret 6. april 2014 av Daenerys
Gjest Daenerys Skrevet 6. april 2014 #38 Skrevet 6. april 2014 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #39 Skrevet 6. april 2014 Ser at det ryddes i tråden når det blir snakk om dosering. Vet ikke hva som ikke er lov å si om dette, men generelt er det alltid slik at bivirkningene øker med økende dose. Min samboer har spist en halv hver kveld i flere år som innsovningsmedisin. Spiser hun en hel kjenner hun det dagen etter. Jeg spiser også en halv hver kveld, men jeg bruker Atarax. Fungerer utmerket for meg, ingen hangover etter andre bivirkninger. Mitt hovedproblem var at jeg våknet for tidlig om morgenen. Beklager dette, Daernerys, men alt handler om å finne din dose av den tabletten som fungerer for deg. Virkningen / bivirkningene er individuelle. De som tror at legen skal sitte med fasiten på det, tar feil. Anonymous poster hash: f4ddd...ff2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå