AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Er det noen her som tar vallergan? Hvordan er formen deres dagen etterpå? Om jeg tar 1 tablett 10 mg kl 0100 om natten, tar det da jeg virkelig ikke får sove, så er jeg ør og trøtt hele dagen etterpå. Natten etter trenger jeg veldig sjelden en vallergan. Anonymous poster hash: c0bb4...397
Miss Lucky Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 En gang og aldri mer. Var "fyllasyk" hele neste dag og klarte ikke å våkne og komme meg opp sv sengen før kl 16 2
Gjest Blomst83 Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Det varier nok fra person til person.Jeg blir verken trøtt eller får såkalt hangover av de,
Sugerøret Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 De virker dårlig på meg,Ikke sovner jeg fortere eller sover bedre.Men har ingen hangover eller føler meg trøtt pga de neste dag
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Merker ingenting som helst av det. Blir ikke trøtt, heller ikke sløv eller dårlig dagen etter. Anonymous poster hash: c8de9...780
Påfugl Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Jeg har tatt det en del ganger, men deler erfaring med de over. Blir ikke trøttere, men sover lenger og blir fyllesyk og i ørska hele dagen etter, våkner liksom aldri helt opp. Har aldri prøvd en halv pille da, men har ikke helt troen.
dillyduzit Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Imovane er min store favoritt, våkner opp uthvilt. Vallergan har jeg dog våknet opp båd fyllesjuk og med migrene noen ganger, andre ganger ikke. Tror det spørs også helt hvor stor dose du tar.
Gjest badeand1 Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Får helt hangover og det går utover humøret mitt. Dritt
Gjest KrissyHart Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 vallergan fungerer sikkert forskjellig på folk. men for meg blir jeg like trøtt av paracet som vallergan. minus hang over... bortkasta å ta piller som såvidt funker men gir en sinnsyk hangover
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Vallergan er noe dritt. Skal man ta det bør det tas mye tidligere enn det TS gjør, f.eks kl.20:00 Anonymous poster hash: dae3d...26b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 vallergan fungerer sikkert forskjellig på folk. men for meg blir jeg like trøtt av paracet som vallergan. minus hang over... bortkasta å ta piller som såvidt funker men gir en sinnsyk hangover Ikke nødvendigvis, ikke hvis man TRENGER å sove. Etter å knapt ha sovet på et par uker tar jeg gjerne litt 'fyllesyke' mot å få sove en hel natt. Så vil ikke si at det er bortkastet hvis man får sove av dem, spesielt ikke siden den er direkte farlig å ikke sove etter en stund. Anonymous poster hash: bec30...4b8
Gjest KrissyHart Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 ja bør tas tidlig.. mener å huske at det hadde 2 timer før den virket også... latterlig at de ikke kan finne et bedre medikament.
Gjest KrissyHart Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 selvfølgelig er det greit å bruke i akutte situasjoner, men om du skal bruke det før du skal på skole eller jobb så er de ubrukelig. men for all del. ingen skal måtte gå uten søvn, og om vallergan fungerer så go for it
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Det finnes jo selvfølgelig bedre medisiner mot søvnproblemer, at man blir søvnig av vallergan er jo egentlig bare en bivirkning. Problemet er at mange av sovemedisinene er veldig vanedannende, dermed prøver man gjerne f.eks vallergan først. Anonymous poster hash: bec30...4b8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 selvfølgelig er det greit å bruke i akutte situasjoner, men om du skal bruke det før du skal på skole eller jobb så er de ubrukelig. men for all del. ingen skal måtte gå uten søvn, og om vallergan fungerer så go for it Det er jeg enig i, det er derfor jeg helst unngår det. Helt håpløst å gå på jobb dagen etter. Anonymous poster hash: bec30...4b8
Gjest KrissyHart Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Ja dessverre er de det. men om man skriver ut en liten eske til et engangstilfelle så er det liten sjanse for avhengighet. Føler alle blir sett på som potensielle misbrukere. Jeg er temmelig lei av at det skrives ut alle andre preparater med ekstreme bivirkninger istedet for riktige medisiner.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 jeg har gått på vallergan i noen måneder omtrent hver natt. jeg måtte ta de flere timer før jeg la meg, gjærne klokka 20.00 på kvelden. kanskje til og med før. og da om jeg var heldig så sovnet jeg 12-1-2 på natta. den fikk meg ikke til å sovne fortere, men den fikk meg til å sove bedre, lengre, og uten mareritt. legen forskrev 3 stk på pakken til meg, og om jeg tok tre stk, så sov jeg noen timer, og følte meg mer uthvilt dagen etterpå, enn jeg gjør uten de. men en bør absolutt ikke ta sovemeds etter klokka 12 på natta. da er det stor sjans for hangeover dagen etterpå. selv så blir jeg ofte veldig impulsiv og kan finne på å gjøre masse etter at jeg har tatt vallergan. har også tatt 10 stk på samma gang (jada. jeg trenger ikke å få høre at jeg er dum, og at det er dumt gjort av meg, jeg vet. men det er ikke poenget), men jeg opplevde heller ikke der noen hangover dagen etterpå. Anonymous poster hash: bc563...4fa
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #20 Skrevet 4. april 2014 Jeg har brukt Vallergan over en ti-års periode, og før dere begynner å hyle: Dette er klarert med spesialist da jeg har en alvorlig kronisk sykdom og er det aller beste alternativet for meg mot søvnvansker. Bruker ikke noe annet. I alle disse årene har jeg hatt hangover, for Vallergan er søvnforsterkende. Jeg tar 1-3 stk, 2t før jeg skal sove. Jeg er megatrøtt når jeg står opp om morgenen og våkner ikke skikkelig før det har gått minst 2t. Jeg løser dette med masse kaffe. Man blir heller ikke avhengig av Vallergan, dette tar jeg en test på i blant, lar de ligge for en periode, når jeg har fri og ikke er avhengig av god søvn, dette går fint, men søvnkvaliteteten er elendig selvsagt. Om man skal bruke det over lengre tid, pass på tennene, du blir tørr i munnen og kan få emaljeskader. Dette løser du med muntørrhetdrops kjøpt på apoteket. PS: Narkomane kaller Vallergan for apedop av den grunn man blir veldig sløve av de. Anonymous poster hash: b5947...7fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå