AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 - Hvor gammel er du? - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? - Hvor mye reiser du/kan du reise? - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? - Er du der du ønsker å være i livet? - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Anonymous poster hash: 17c5f...787
Maximillian Cohen Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 (endret) 1. - 2. Har fått meg (kjøpt, ja) relativt stor leilighet, 2 biler, hadde en båt, men den sank, ingen hytte, ett barn, hadde en hund. 3. I fjor var jeg på 3 ferier til utlandet (2 + 2 + 1 uke) og en hyttetur på fjellet (leide en hytte i en uke). Normalt blir det nok ikke mer enn 1 - 2 turer til utlandet i året. Stort sett er det kun sommerferien jeg planlegger og betaler for, de andre feriene er saker og ting jeg blir invitert med på (og betaler da minimalt). 4. Jeg er ferdig utdannet og har jobb. 5. Vet ikke. 6. Midt på treet, vil jeg tro. Endret 3. april 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Kjeder meg i kveld så nå fyller jeg ut skikkelig her! - Hvor gammel er du? Jeg er 23 år og det samme er mannen min. - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Jeg er gift med mannen min på andre året, vi har et barn på 4 år sammen og vi prøver å få et barn til. Vi har en bil som er ca 10 år gammel, men det er kun mannen som har lappen. Jeg planlegger å ta den innen vi får et barn til, men vi blir nok til å bare ha en bil noen år framover. Vi leier billig studentleilighet mens jeg er student, og planlegger å bo her og spare opp egenkapital i ca 3 år til. Når vi flytter håper vi å kunne flytte rett inn i vår egen enebolig om alt går etter planen. Vi har også en liten kattepus:) - Hvor mye reiser du/kan du reise? Vi reiser innlands på besøk til gode venner ca 2 ganger i året, og til svigerforeldrene mine en del timer unna med både bil og båt gjennomsnittlig hver 3. mnd. Ellers prøver vi på en utenlandstur i en uke ca rundt påsketider, en sommertur i skandinavia (foretrekker norden om sommeren siden vi ikke er så glad i ekstrem varme) hvor vi er borte et par uker, og en liten storbytur på høsten. Ellers tar vi gjerne spontanturer rundt om i Norges land om det er anledning til det! Vi reiser ikke langveis (asia, amerika, down under) nå mens barnet er så lite, syns det er greit med kortere flyturer nå. Men da har vi mye å glede oss til i framtiden! - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Jeg er student og har 3 år igjen nå (tar bachelor+master). - Er du der du ønsker å være i livet? Ja, det vil jeg si. Føler ikke jeg kunne hatt det bedre og trives veldig godt i hverdagen. Har lagt mange planer for framtiden, men er likevel åpen for forandringer. Er lykkelig rett og slett! - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Nja, vil vel ikke si at vi eier mye i forhold til alderen. Vi har en gammel bil, men ikke noe hus/leilighet. Vi eier alt av møbler, hvitevarer og ting og tang vi har da. Det aller kjæreste har vi fått da og det er jo barnet vårt Anonymous poster hash: 143f6...76f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 - Snart 30. - Eier ingen bolig, båt, hytte eller barn. Har dyr. - Reiser mye. Det skal helst være så fjerne og vanskelige reisemål som mulig, for eksempel stillehavsøyer de færreste har hørt om eller land hvor det er vanskelig å få visum. Reiser er omtrent det eneste jeg bruker penger på. - Er ferdig med utdannelse. Har jobb og nedbetalt studielån. - Både og. Jeg har mål som jeg fremdeles ikke har nådd, men jeg føler også at jeg har ganske god mulighet til å nå de målene de kommende årene. - Jeg er opptatt av å fylle livet mitt med opplevelser, gode følelser og gode minner. Hvor mye jeg eier betyr lite. Ser ikke noe poeng i å sammenligne mine materielle ting med hva andre har. Anonymous poster hash: 1425c...e81
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 - Hvor gammel er du? - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? - Hvor mye reiser du/kan du reise? - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? - Er du der du ønsker å være i livet? - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Anonymous poster hash: 17c5f...787 1: 23 2: barn, dyr, men eier ikke bolig 3: reiser lite, kan ikke pga økonomi 4: nei 5: nei 6: neiAnonymous poster hash: 4cd70...df0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 30 år, singel, eier en treroms i Oslo bil (2012-modell), hytte og båt (arv). Fast jobb, tjener oppunder 600 000- 1 mill i lån. Ikke studielån. Anonymous poster hash: 13a74...e84
Sheltay Retrac Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 - Hvor gammel er du? 32. - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Eier hus og to nye biler, har hund men ingen barn ennå. - Hvor mye reiser du/kan du reise? Reiser ikke mye siden jeg har hund, det blir mest bilferie i Norge og Sverige. Skal til England til sommeren, og da har jeg ikke vært på ordentlig utenlandsferie siden bryllupsreisen for tre år siden. - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Er ferdig med utdannelse og har jobbet i fem år. Har lyst på videreutdanning (mastergrad), men har ikke lyst på mer studielån. - Er du der du ønsker å være i livet? Ønsker meg barn etterhvert, og vil gjerne bo litt mer sentralt enn jeg gjør nå. Men det er helt ok nå også. - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Vil tro jeg er helt på gjennomsnittet.
bergen2 Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 - Hvor gammel er du? 25 - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Eier ikke hus/leilighet. Leier leilighet nr fem(har flyttet mye de siste 7 årene) - Hvor mye reiser du/kan du reise? Liker meg best i hjemlandet. Men kan reise på en to turer i året. - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Ferdig med bachelor, jobber andre året i fast stilling(helsevesen) - Er du der du ønsker å være i livet? Ja, men kunne tenke meg å slå meg til ro med hus og barn. - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Eier bikkje, bil og diverse hvitevarer og møblerAnonymous poster hash: 17c5f...787
Fuglen Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 - Hvor gammel er du? 27 - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Øhm.. Jeg leier et hus, har ikke behov for bil, har hytte i familien, har ikke barn, har ingen dyr - Hvor mye reiser du/kan du reise? Jeg drar på minst en utenlandstur i måneden - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Jeg har utdannelse og er i jobb, men skal ikke se bort fra at jeg vil studere mer:-) - Er du der du ønsker å være i livet? Ja - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Jeg eier veldig lite, og liker det best sånn. Men har mye verdier i banken 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 - Hvor gammel er du? 30ish- Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Har hus og bil - Hvor mye reiser du/kan du reise? Kan reise mye, har ikke venner å reise med - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Ferdig utdannet, har jobb i et annet yrke enn hva jeg utdannet meg som - Er du der du ønsker å være i livet? Nei - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Nei, det vil jeg ikke tro. Anonymous poster hash: 86c3c...c48
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #11 Skrevet 4. april 2014 - Hvor gammel er du? Jeg er 28 og min mann er 32. Vi har vært sammen i 6 år. - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Vi kjøpte oss en sjøtomt på landet, rett utenfor byen og bygde oss hus når jeg var 23. Da ble altså jeg selveier. Vi eier en bobil, to nyere biler, en båt og har to hunder. Er i gang med å prøve å få barn. - Hvor mye reiser du/kan du reise? Vi reiser som regel på bobiltur flere ganger ilø av året. Tar helger i både sverige og ellers i Norge. Vi reiser til minst en storby i året, og et par sydenturer blir det også i tillegg til en helg her og der på enten konserter, forestillinger, festival o.l - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Jeg er ferdigutdannet og har jobb. - Er du der du ønsker å være i livet? Ja, jeg er veldig lykkelig. - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Ja, jeg gjør nok det. Anonymous poster hash: 17c5f...787
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #12 Skrevet 4. april 2014 - Hvor gammel er du? 23 - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Kjøpt meg inn i samboers hus (han har bygget selv), dette skal vi nå selge og bygge oss en tomannsbolig (selge den ene delen). Huset ble for stort for oss, så vi velger og gjøre det på denne måten, da bor vi i tillegg billigere, så vi kan spare opp til drømmehuset. Vi har en liten båt (sengeplass til 4). Jeg har en Audi stasjonsvogn 2010 mod Quattro. Vi har ikke barn, dette skal vi vente med, tenker om kanskje 2-3 år. - Hvor mye reiser du/kan du reise? Vi reiser ca 2 ganger i året til varmere strøk. Ofte en "bytur" i tilegg rundt juletider. - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Er ferdig utdannet, arbeider på kontor - Er du der du ønsker å være i livet? Ganske fornøyd med livet mitt ja. Er der jeg ønsker og være for tiden - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? I forhold til venner så gjør jeg det. Jeg eier jo 50 % av et nytt stort hus. Ser de på min alder (i min vennekrets) leier som regel, eller bor med kjærester i litt eldre hus. Anonymous poster hash: c5caa...a5e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #13 Skrevet 4. april 2014 - Hvor gammel er du? -jeg er 26år gammel - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? -eier enebolig og bil sammen med mannen min. Har et barn og en katt - Hvor mye reiser du/kan du reise? -reiser ikke på lange turer, men prøver å få til å reise på hotellweekend "ganske ofte" for å få avbrekk fra hverdagen. Ellers er det reiser for å besøke familie noen ganger i året. Har ikke flydd siden barnet mitt var nyfødt (er 3,5år gammel nå) så reisene våre er i norge, sverige og danmark. - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? -jeg er ferdig med utdannelse og jobber som vikar inntil videre. Håper på fast stilling etterhvert - Er du der du ønsker å være i livet? -ja det er jeg. Er til tider veldig rastløs, men det er ikke fordi jeg mistrives. - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? -ja det syns jeg. Vi sitter ikke dårlig i det. Anonymous poster hash: 2ae97...038
Anglofil Skrevet 4. april 2014 #14 Skrevet 4. april 2014 - Hvor gammel er du? 27 år. - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Eier leilighet. Har kjæreste. Har ikke noe ønske om båt eller hytte. Kunne tenkt meg barn og dyr, og kanskje også bil, i fremtiden. - Hvor mye reiser du/kan du reise? Reiser minst et par ganger i året. Reiser og bolig er noe jeg prioriterer. - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Ja og nei. Snart ferdig med min master i engelsk, men har fulltidsjobb. - Er du der du ønsker å være i livet? Stort sett, ja. - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Vil si jeg er ganske gjennomsnittlig. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #15 Skrevet 4. april 2014 - Hvor gammel er du? Er 28 år - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Er enslig med et barn, eier en tomannsbolig og bil 2002 modell. Har ikke båt, men hytte i familien som vi kan bruke. Har ikke dyr. - Hvor mye reiser du/kan du reise? Kan nok unne oss en utenlandstur i året, men ikke blitt det enda da barnet er lite, så ikke reist utenlands på 3 år. - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Har svært sykt barn, så går hjemme med pleiepenger, men er utdannet pedagog. - Er du der du ønsker å være i livet? Skulle så klart ikke ønske jeg var alene om omsorgen, men føler absolutt jeg er på et godt sted likevel ift spørsmålet ditt. - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Syns jeg har klart meg fint ift forutsetningene mine😊 vært hard prioritering, men har lønt seg og jeg har sikret både min og mitt barns fremtid og god og sikker bolig om jeg eier.Anonymous poster hash: 17c5f...787 Anonymous poster hash: b93a0...055
Anneline80 Skrevet 4. april 2014 #16 Skrevet 4. april 2014 - Hvor gammel er du? Tidlig i 30-årene - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Eier leilighet i Oslo, ingen barn. Har eid bil tidligere, men ikke behov for det nå. Tilgang til familiehytte, men eier ikke selv. - Hvor mye reiser du/kan du reise? 3-6 utenlandsturer i året, alt fra kortere helgeturer til storby til lengre reiser utenfor Europa. Men ganske nøktern med tanke på budsjetter og fleksibel på reisetidspunkter. Ellers noe innenlandsturer/hytteturer. - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? I full jobb og ferdig utdannet. - Er du der du ønsker å være i livet? Ønsker meg barn på sikt, men ellers ganske fornøyd. - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Ganske gjennomsnittlig for min omgangskrets i hvert fall.
Mynona Skrevet 4. april 2014 #17 Skrevet 4. april 2014 Tja, hvorfor ikke. - Hvor gammel er du? 31 - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Eier leilighet i Oslo, har ingen barn, mann, hytte, dyr osv. Ønsker meg dyr og mann - Hvor mye reiser du/kan du reise? Jeg har som regel 4-5 utenlandsreiser i året. 2 lange (2 uker) og 2-3 korte (langweekend) - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? Jeg har jobb med 9 års erfaring, og jeg studerer ved siden av for å få bachelorgraden som gir meg tittelen min. - Er du der du ønsker å være i livet? Nei. Ikke helt. - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Ehh.. tjaaa.. si det. Jeg ligger omtrent likt med vennene mine hvertfall. Noen har/eier mer enn meg, andre eier mindre enn meg.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #18 Skrevet 4. april 2014 - Hvor gammel er du? - Hvor "langt" har du kommet i livet mtp hus/leilighet, bil, båt, hytte, barn, dyr osv? Har eid både hus og leilighet, men leier for tiden, hatt katt og fisk. - Hvor mye reiser du/kan du reise? Ikke så mye, vil gjerne reise mer. - Er du ferdig med utdannelse/har du jobb? - Er du der du ønsker å være i livet? - Har/eier du mye i forhold til din alder/ståsted? Nei, egentlig ikke. Anonymous poster hash: 17c5f...787 Anonymous poster hash: 9b723...59b
Adea26 Skrevet 5. april 2014 #19 Skrevet 5. april 2014 29 år . Eier enebolig i norsk storby, leilighet på fjellet og arvet hytte langs sjøen. Har 2 biler og full jobb. Ferdig utdannet. Har barn. Kommet langt, ønsker på sikt fritidseiendom i Frankrike/ Spania og ny bil. Kommet langt i forhold til venner.
MissAlba Skrevet 5. april 2014 #20 Skrevet 5. april 2014 Jeg er 27 år gammel og har akkurat kjøpt leilighet sammen med kjæresten. Vi har en bil hver, ingen barn og en hund. Jeg er min egen sjef og kan egentlig ta ferie når jeg vil. Reiser i snitt på kanskje 4 ferier i året. Jeg har en bachelor og vurderer å ta en til nå i høst - hvis jeg kommer inn Jeg er absolutt der jeg ønsker i livet, faktisk har det gått over all forventning. Jeg driver for meg selv, har god økonomi, verdens beste kjæreste, verdens fineste hund og nå en fin leilighet. Jeg vet ikke om jeg eier mye i forhold til alder? Jeg var sent ute med leilighetskjøp, men har sparepenger på BSU, en dyr bil med lite lån og en del verdifulle vesker. Skal kjøpe egen leilighet for å leie ut når jeg får eget boliglån (vi kjøpte leilighet med hans boliglån som vi betaler halvparten av hver). Vi har verken hytte eller båt, ikke helt våre interesser. Men ja, jeg vil vel si jeg har klart meg greit med hensyn til at jeg ikke har fått hjelp av noen økonomisk sett slik mange andre får (egenkapital til bolig osv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå