Gå til innhold

Hva er greia med at "alle" skal drive på med Bikini fitness?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt latterlig, og grenen er generelt en skam. Intet mindre enn en beauty konkurranse for jenter med 2-12 mnd trening bak seg (satt på spissen, finner selvfølgelig noen som har trent hardt og lenge).

Er du naturlig tynn og har silikon, så har du allerede en fot i konkurransen.

Så hva er den nye fascinasjonen med dette? Bare på min facebook er det 3-4 jenter som skal stille, og som så alt for ofte så ser det ikke ut som de har løftet en manual i sitt liv.

Anonymous poster hash: 5fbc6...556
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Du kan stille du og, ikke vær så sjalu. Alle har sin hobby, noen spiller fotball og noen spiller piano. Jeg syns det er stillig når de har såpass selvdisiplin. Det er sjukt med arbeid de legger i det.

Skrevet

Jeg digger disse fitnessutøverne. Det er ikke lite innsats som legges ned, og de ser jo helt smashing ut! Hadde jeg bare hatt selvdisiplin nok...

Jeg liker denne strong-trenden, og det at de inspirerer vanlige jenter til å trene tung styrketrening.

Det er ganske stor forskjell på naturlig tynne jenter og bikinifitnessjenter!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er mannfolk som drive på med bygging, tenkte jeg skulle spørre dere kvinner som aspirerer til den konkurransen og sporten.

Tingen er...det er ikke er "mye" arbeid i form av flere år med beinhard trening, nøye kosthold og jevn/god oppgang. Det er nesten utelukket bare diet og cardio, men mest diet i et par mnd før konkurranse. Ingen ukjent sak at mange jenter sliter med anoreksi etter sin første konkurranse.

Her har du ei BF jente.

Til venstre ser hun ut som en hvilken som helst tynn jente, til høyre noe tynnere og marginalt mer muskelmasse.

eileen11.jpg

Anonymous poster hash: 6ee36...f52
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg digger disse fitnessutøverne. Det er ikke lite innsats som legges ned, og de ser jo helt smashing ut! Hadde jeg bare hatt selvdisiplin nok...

Jeg liker denne strong-trenden, og det at de inspirerer vanlige jenter til å trene tung styrketrening.

Det er ganske stor forskjell på naturlig tynne jenter og bikinifitnessjenter!

De ser jo ikke smashing ut? Det er det jeg ikke skjønner, at de tror de ser så bra ut når man egentlig burde innse at jenter er finere med litt høyere fettprosent, ikke bare bulgende muskler. Virker som de har et forvridd kroppssyn.

Anonymous poster hash: 4b9e3...64f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bikinifitnessdamer i utstillingsform ser ut som transer. Svært, svært lite pent. :dry:

Anonymous poster hash: eb44d...6a3
  • Liker 16
Skrevet

Det har blitt litt vel mye ja.

Synes hun Nora (fitnessnora på blogg.no) hadde et fint navn på det: Fitnessforstyrret.

Det er ikke sunt å se ut som en bikinifitnessjente/mann med veldig lav fettprosent mesteparten av tiden. Det er kun i konkurranseform. Det er dette mange ikke har skjønt som lager mye problemer, det appellerer jo til unge jenter siden det har blitt "in" å se slik ut. I realiteten ser disse utøverene ikke slik ut hele tiden og holder et veldig strict treningsprogram og diett mye av tiden.

Men de som virkelig går inn for det har viljestyrke! Det er ikke lett å holde seg til slike rutiner og være såpass streng med seg selv, så kudos for det! Men det er for mange som ikke gjør det på riktig måte og gjør det om til en slags psykisk lidelse i stedet :(

• Liker 3
Skrevet

Jenta bildene over, Eileen, er mye penere på bildet til venstre. Jeg har ikke sansen for disse bikinifitnesskroppene. Jenter med litt mage er penest. Hadde jeg vært mann hadde jeg styrt unna slike utseendefikserte jenter.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har en på vennelista på facebook som har begynt med det der. For omtrent et år siden. Og hun klager jo konstant på at hun er sulten. :sjokkert:

Kan jo ikke være noe annet enn en spiseforstyrrelse dette her.

Anonymous poster hash: acb3d...3b0
  • Liker 7
Skrevet

Jeg synes det er grusomt stygt og utrolig lite kvinnelig

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes bikinifitnessdamer i utstillingsform ser ut som transer. Svært, svært lite pent. :dry:

Anonymous poster hash: eb44d...6a3

Jeg synes det er grusomt stygt og utrolig lite kvinnelig

Synd at de ikke gjør det for at fremmede mennesker skal syntes de er "hotte". ;)

Off topic, men selv ville jeg vært med en trent jente any day framfor en dvask latsabb.

Uansett syntes jeg bikiniklassen har ødelagt litt for de andre grenene. Veldig mange useriøse deltakere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt latterlig, og grenen er generelt en skam. Intet mindre enn en beauty konkurranse for jenter med 2-12 mnd trening bak seg (satt på spissen, finner selvfølgelig noen som har trent hardt og lenge).

Er du naturlig tynn og har silikon, så har du allerede en fot i konkurransen.

Så hva er den nye fascinasjonen med dette? Bare på min facebook er det 3-4 jenter som skal stille, og som så alt for ofte så ser det ikke ut som de har løftet en manual i sitt liv.

Anonymous poster hash: 5fbc6...556

*kremt* den beste bikini fitness kvinnen jeg vet om (kayla itsines), har jobbet knallhardt i 4 år for å komme dit hun er nå.. crossfit utøvere har prøvd hennes personlig-lagde treningsprogram, og de blir mer utslitt av hennes bikini-guide enn de blir av en økt på crossfit senteret. Ikke tar hun silikon heller, bare så det er sagt. Hun er naturlig og sunn, og er imot at jenter skal spise lite. Men hun trener knallhardt, og spiser sunt og alltid nok, og holder seg helt unna alkohol. hun deltar heller ikke på sære konkurranser, hvor du går i en overdreven bikini og sprayer seg med oransj-gugge..

Dette er jo faktisk veldig fint (og en sunn livsstil for kroppen);

https://www.google.no/search?q=kayla+itsines&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-1U-U_n5HITqywOu0oHAAQ&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1680&bih=988#facrc=_&imgdii=_&imgrc=y2JSSo5ulcCDhM%253A%3Bc1xt-LjgRKTj4M%3Bhttp%253A%252F%252Fmedia-cache-ec0.pinimg.com%252F736x%252F7f%252F05%252F54%252F7f055457769ae6920138a871727d050c.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.pinterest.com%252Fpin%252F520939881868398251%252F%3B640%3B632

Anonymous poster hash: e54b5...2ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk den siste her var altfor tynn. Sikkert hardtarbeidende, men altfor skrantete til å se sterk ut.

Anonymous poster hash: 962ab...435
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Alle har synlige muskler når de er så tynne. :ler: Og for all del, hun er en søt og pen jente med flott kropp. Men for meg ikke noe treningsforbilde, selvom jeg heller ikke er så glad i de med altfor store muskler. (Og er ikke sjalu, ass, synes i utgangspunktet det er flott med fine og slanke kropper - men hun så ikke spesielt trent ut, synes jeg...)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle har synlige muskler når de er så tynne. :ler: Og for all del, hun er en søt og pen jente med flott kropp. Men for meg ikke noe treningsforbilde, selvom jeg heller ikke er så glad i de med altfor store muskler. (Og er ikke sjalu, ass, synes i utgangspunktet det er flott med fine og slanke kropper - men hun så ikke spesielt trent ut, synes jeg...)

Ja, men syns muskler ikke skal være så store, for da er de mer feminine :-) Men joda, selv vil jeg nok ha mer muskler på armene også, men syns hun ser veldig trent ut jeg..

Iverfall på magen, det er vel den jeg sikter mest til sånn egentlig.. :-)

Men da prøver jeg med et siste bilde, i kampen om å overbevise deg, hun har iverfall synlige magemuskler jeg gjerne skulle hatt :P :

https://www.google.com/search?q=kayla+itsines&rls=com.microsoft:no:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OmE-U8O4LejEyQPzjoGgDA&ved=0CAgQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=7zab0jbiGuJZ5M%253A%3BuChbsVFqXuLtEM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.girlswithmuscle.com%252Fimages%252Ffull%252F587088655.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.girlswithmuscle.com%252F353797%252Fkayla-itsines%3B600%3B600

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette er flott: http://www.appforhealth.com/2012/04/the-truth-about-amazing-abs/ (Når vi først er inne på det som er fint og hva som inspirerer.) :)

Personlig ville jeg hatt en mellom ting, mellom dette og det bildet jeg viste til :-)

Blir litt for mye muskler på disse, og kanskje litt for lite på henne jeg snakket om. Men imponerende er det :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men syns muskler ikke skal være så store, for da er de mer feminine :-) Men joda, selv vil jeg nok ha mer muskler på armene også, men syns hun ser veldig trent ut jeg..

Iverfall på magen, det er vel den jeg sikter mest til sånn egentlig.. :-)

Men da prøver jeg med et siste bilde, i kampen om å overbevise deg, hun har iverfall synlige magemuskler jeg gjerne skulle hatt :P :

https://www.google.com/search?q=kayla+itsines&rls=com.microsoft:no:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OmE-U8O4LejEyQPzjoGgDA&ved=0CAgQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=7zab0jbiGuJZ5M%253A%3BuChbsVFqXuLtEM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.girlswithmuscle.com%252Fimages%252Ffull%252F587088655.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.girlswithmuscle.com%252F353797%252Fkayla-itsines%3B600%3B600

:ler: Haha, ja, seff har hun en nydelig mage! (Ligner faktisk på den magen jeg selv har, heldige meg. :lol: ) Men nå er det altså slik at alle har magemuskler, de ligger bare som regel gjemt under magefettet. Fremdeles ikke noe jeg kjenner jeg blir treningsmotivert av - men som jeg sa isted; flott jente! :)

AnonymBruker
Skrevet

:ler: Haha, ja, seff har hun en nydelig mage! (Ligner faktisk på den magen jeg selv har, heldige meg. :lol: ) Men nå er det altså slik at alle har magemuskler, de ligger bare som regel gjemt under magefettet. Fremdeles ikke noe jeg kjenner jeg blir treningsmotivert av - men som jeg sa isted; flott jente! :)

Haha, heldige deg da! :-)

Jeg er både slank og tynn, alltid vært tynn.. men mangler å få vekk den lille siste fettprosenten rundt magen I guess, for ser du det ikke så godt på meg :-/ ... det går jo egentlig mer på kosthold enn trening også, så burde jo heller få kosthold motivasjon av henne enn treningsmotivasjon, men så er jo jeg litt merkelig også da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...