Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Noen som har sagt til venner at de bør jobbe mer med skolen og har de skjerpet seg?

Både de som trenger å jobbe ekstra for å klare fagene og de smarte som burde utnytte sitt potensiale. Helst presiser hvilke gruppe elever det var snakk om da dere svarte.

Endret av Steamboat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men med veldig lite hell.

Gjest Steamboat
Skrevet

Ja, men med veldig lite hell.

Var det en smart person eller en som trengte å jobbe mer for å komme gjennom faget?

Skrevet

Var det en smart person eller en som trengte å jobbe mer for å komme gjennom faget?

Har henvendt meg til begge typene du beskriver der uten å se endring.

Jeg tror dette er noe folk bare må finne ut selv. Jeg vet med meg selv at jeg var helt håpløs da jeg var yngre, og kjenner igjen den personen i altfor mange andre.

Mattelæreren min på vgs tok utallige samtaler med meg på tomannshånd fordi jeg ga så faen. Jeg strøk nesten, og det tok meg 3 år å innse at det var på tid å ta seg sammen. Etter å ha kastet bort 3 år begynte jeg på UiO, og nå er jeg godt på vei til å bli fysiker :)

Gjest Steamboat
Skrevet

Har henvendt meg til begge typene du beskriver der uten å se endring.

Jeg tror dette er noe folk bare må finne ut selv. Jeg vet med meg selv at jeg var helt håpløs da jeg var yngre, og kjenner igjen den personen i altfor mange andre.

Mattelæreren min på vgs tok utallige samtaler med meg på tomannshånd fordi jeg ga så faen. Jeg strøk nesten, og det tok meg 3 år å innse at det var på tid å ta seg sammen. Etter å ha kastet bort 3 år begynte jeg på UiO, og nå er jeg godt på vei til å bli fysiker :)

Tusen takk, forstår at enkelte trenger litt tid til å finne ut hva de vil, samtidig er det kjipt å se folk kaste bort potensialet sitt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid fått bestått, til tross gor at jeg kun har lest en dag eller noen dager før rksamen. Da blir det c eller dårligere. Jobbet jeg hardt fikk jeg c eller bedre. Derfor ble jeg så lei. Kjipt å få c uansett hvor hardt du jobber. Jeg ble skremnende lat siste året på master

Anonymous poster hash: cd631...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg har blitt fortalt det. "Om du hadde lest mer/kommet mer på forelesning så hadde du sikkert fått bedre karakterer."

Jeg hadde C+ i snitt, tok 80 studiepoeng på 1 år og jobbet fulltid uten studielån (fordi jeg ikke fikk fra lånekassen og måtte ta igjen).

Vær forsiktig hvordan du legger det fram om du absolutt må si noe, men i bunn og grunn er det noe du ikke har noe med. Oppmuntring er èn ting, formaning er noe annet.

Anonymous poster hash: 954ac...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...