AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Jeg har fått tak på en tvbenk i behandlet furu som jeg har planer om å pusse opp. Den skal males i hvit eller svart, også har jeg planer om å beise toppen. Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg skal beise toppen når den er behandlet? Anonymous poster hash: bdef9...32f
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Du kan ikke beise en overflate som allerede er lakkert eller malt. En beis skal trekke inn i treverket, mens en lakk eller maling legger seg som en hinne på overflaten.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Mulig at du kan pusse ned toppen før du beiser:) Anonymous poster hash: bdef9...32f
Lea2 Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Lakkbeis kan fungere. Bare puss lakken matt. Blir ikke akkurat som vanlig beis, ettersom den ikke trekker inn, men det blir gjerne en litt blankere overflate. Det positive er at det er mye lettere å vaske/tørke støv av den enn vanlig beiset treverk.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Liberon Bistrotlakk kan fungere Anonymous poster hash: 426b0...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå