Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare lyst til å komme med en liten anbefaling til alle som har problemhud. Jeg har slitt med uren hud fra jeg var ca 19 til 24 (ikke ekstrem akne, men hadde så godt som alltid betente kviser her og der). Har en sensitiv hud, fuktfattig, og med mye rødhet. Generelt en hud i stor ubalanse. Har prøvd hele sulamitten med anbefalinger for uren hud - prøvde å kjøre hardt mot hardt med md formulations. Så prøvde jeg å være megasnill, bare bruke produkter med masse fukt for sensitiv hud. Så prøvde jeg en kombinasjon. Har brukt Decleor, Matis, Dermalogica, osv... ingenting funka. Klarte å holde huden litt i sjakk med det, men det ble ikke bedre.

SÅ! Så prøvde jeg Elixir sin Niactil! Når jeg hadde gitt helt opp tanken på at hudpleie kunne fikse opp i denne huden min, kom denne på banen. Den har virkelig ryddet opp i huden min! Per nå har jeg så godt som aldri urenheter lengre. Det skjedde ikke umiddelbart, for det er ikke en "sterk" krem, veldig mild. Det tok kanskje 2-3 mnd, og huden min var fin (og det har det vært i 1 år nå). Dette høres helt sært ut, men jeg kan nesten ikke annet enn å beskrive denne kremen som en mirakelkrem, haha. Passer veldig fint for sensitiv hud (svir ikke at all, sånn som md), og gir ganske godt med fukt også. Hvis man trenger enda mer fukt kan man bruke den som et serum med en annen krem oppå. Skal være en krem mot uren hud, fine linjer, rødhet, pigmentflekker og rosacea. Og den kan også brukes som øyekrem. Funker mot alt, gitt :P

Nå har jeg skrevet veldig mye...ville bare tipse, for jeg er så begeistret. Nå skal jeg aldri leve uten, hehe. Verdt å teste i allefall, hvis du har sensitiv hud og sliter med urenheter :-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest lolle
Skrevet

Helt enig, bruker den som serum under Priori ansiktskrem

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper du detta hen da? Virker spennende :)

Anonymous poster hash: 00a2b...175
AnonymBruker
Skrevet

http://oslohudlegesenter.no/niactil-aid-482.html

Gjorde en kort research på dette,og det virker iallefall ikke som om kremen gir noen bivirkninger. Det er jo bra :)

Jeg har en del hyperpigmentering etter kviser,samt en flekk med pigmentering etter sol,som ikke er så veldig synlig men som jeg frykter kan bli mørkere med tiden....den ønsker jeg å fjerne helt.

Kan pigmentering etter sol (selv om det bare er svak pigmentering) bli borte for alltid? Noen hudpleiere som leser her inne,som kanskje vet?

Anonymous poster hash: 04fed...c39
Skrevet

Hvor kjøper du detta hen da? Virker spennende :)

Anonymous poster hash: 00a2b...175

Jeg har kjøpt min hos hudpleier (Oslo hudpleieklinikk). Den er fryktelig dyr da, 700-800 kr, men tuben er på 100 ml, så man får jo mye for pengene :-)

Skrevet

Ikke enig i at denne er så mild som du skal ha det til... brukte den som serum under fuktighetskrem i to mnds tid, tenkte jeg skulle gi den en sjanse. Resultatet var veldig sår og rød hud i hele denne perioden!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også veldig godt niactil. Har sensitiv hud, men tålte den uten problemer. Liker at den både gir fukt, virker mot kviser og forebygger aldring. Har lagt spesielt merke til at den er betennelsesdempende på kviser, de forsvinner mye raskere med niactil på.

Anonymous poster hash: 620cb...776
Skrevet

Flere med erfaringer?

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er denne i forhold til soling? Altså, ikke "soling", men vanlig eksponering i sommermånedene?

Vil noen evt. anbefale noe med solfaktor?

Anonymkode: aa0da...7ef

Skrevet

Begynte med nicatil for rundt 4 mnd siden og er veldig fornøyd, MEN jeg reagerte i starten og vurderte å slutte flere ganger. Men valgte alikevell å fortsette og gi det en sjanse fordi den var såpass dyr. Flasset og var rød i starten, trolig pga det lille salisylsyren som er i den, og jeg har veldig sensitiv hud.

Tok vel noen uker før jeg merket en total endring, og at huden min snudde helt. Nå er den ikke tør i det hele tatt, og jeg er veldig fornøyd. Bruker den som serum morgen og kveld, under hydractil lite cream fra Elixir og rosehip olje på steder jeg pleier å bli tørr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...