Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har aldri prøvd proteinpulver i noen former eller varianter før, men har lagt merke til at det er mange som lager sunn mat fra bunnen av med proteinpulver. Jeg skal ikke ha det for å bygge muskler eller øke vekt, heller stikk motsatt! Har funnet 2 varianter (eller 1 da, men 2 smaker) jeg lurer veldig på. http://www.proteinfabrikken.no/hovedsiden/Proteinpulver/Diet-Protein/Diet-Protein-450g-Strawberry-Surprise-Proteinfabrikken-14566-p0000006527 og http://www.proteinfabrikken.no/hovedsiden/Proteinpulver/Diet-Protein/Diet-Protein-450g-Chocolate-Heaven-Proteinfabrikken-14567-p0000006530#.Uz2GD_l_vpk

Er det noen som veit om disse kanskje passer mitt "bake og slanke" behov?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De du linka til var svindyre. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp noe billigere, hvis du absolutt skal kjøpe noe. Her er et bedre alternativ: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80

Jeg selv bruker det proteinpulveret du linker til. Annbefaler det veldig. De har masse forskjellige smaker så en av de vil du garantert like. Jeg syns de smaker betydelig mye bedre enn andre dyre merker jeg har prøvd. Favoritten her er is kaffe og banan :)

Anonymous poster hash: 228fd...5a2

Skrevet

Til baking er jo eggehviter supert! Og det er virkelig høykvalitetsprotein. Hvis du er opptatt av å bare få i deg eggehvitene har jeg sett at man får kjøpt bare hviter på kartong i Sverige.

AnonymBruker
Skrevet

Whey 100% GOLD STANDARD - best i test flere år på rad, og er beste kvaliteten av proteiner du finner + best i smak, mye bedre enn whey80 men også dyrere desverre

Anonymous poster hash: 7ce0c...788
AnonymBruker
Skrevet

Oboy eller Nesquik gjør susen.

Anonymous poster hash: 5349a...8e1
Skrevet (endret)

Whey 100% GOLD STANDARD - best i test flere år på rad, og er beste kvaliteten av proteiner du finner + best i smak, mye bedre enn whey80 men også dyrere desverre

Jeg tviler på at kvalitetsforskjellen er så stor som du skal ha det til. Gold standard inneholder 78,4g proteiner pr 100 mot 76 i Whey-80. Om du syns det er verd DOBBEL pris, har kosttilskuddsbransjen deg rundt lillefingern.

Smaken er sikker bedre, det tviler jeg ikke på. Men aminosyreprofil og proteininnhold i de forskjellige syns jeg ikke tilsvarer prisforskjellen.

Endret av Kreps1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at kvalitetsforskjellen er så stor som du skal ha det til. Gold standard inneholder 78,4g proteiner pr 100 mot 76 i Whey-80. Om du syns det er verd DOBBEL pris, har kosttilskuddsbransjen deg rundt lillefingern.

Smaken er sikker bedre, det tviler jeg ikke på. Men aminosyreprofil og proteininnhold i de forskjellige syns jeg ikke tilsvarer prisforskjellen.

Nei, det tilsvarer helt klart ikke prisforskjellen. Men whey-100 er et lite hakk over likevel, og er du veldig opptatt av smak (slik som jeg) så er det en vesentlig forskjell :-) Men prisen er helt forskrudd, det er jeg enig i.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Gymgrossistens Eggeproteinpulver :) Elsker det og det funker i alle bakverk :)

Skrevet

Nå er ikke jeg en svoren tilhenger av proteinpulver, men jeg bruker det litt selv. Da velger jeg proteinpulver fra myse som kommer fra kyr som bare spiser gress og om mulig er økologisk. I tillegg er de filtrert med filter og ikke kjemisk. Mulig jeg her litt overdrevet selektiv og kunne spart penger ved å velge kjipere produkter, men det driter jeg i. Spiser ikke så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Pulveret fra MyRevolution er min favoritt, men passer ikke inn i studentbudsjettet mitt.. :(

Anonymous poster hash: c2b3f...1d1
Skrevet

Jeg bruker proteinpulver for å tilføre protein i noen av matrettene mine som ellers hadde blitt nesten uten protein. Opplever at magen kan reagere på proteinpulvere basert på melkeprodukter, og jeg ønsker ikke å kjøpe proteinpulvere basert på kjøtt, derfor har jeg endt opp med å bruke dette proteinpulveret laget av hampfrø. Det smaker ikke søtt og vanilje/sjokolade slik mange av de andre pulverene gjør, men jeg synes likevel smaken er helt OK — og ikke minst, det inneholder kun én ingrediens, hampfrø. Liker at jeg forstår hva det er jeg får i meg.

Koster omtrent 75 kr for 454 gram fra iHerb.

http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Hemp-Protein-Powder-Unflavored-16-oz-454-g/15275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...