Gå til innhold

Klær - før og nå. Mest spennende epoke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns mye av dagens klær er kjedelig. Det er liksom ikke noe spennende med klærne, slik som i rokokko tiden feks.

Hvilke klær liker du best? Fra hvilken tid?

Anonymous poster hash: db1ae...9eb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

90-tallet liker jeg best

Anonymous poster hash: 1f89e...20d
  • Liker 1
Skrevet

30-tallet!

Skrevet

Hei.

Jeg liker godt 50-tallet, begynnelsen på 1900-tallet (a la Gibson Girl-stil), og empire. :)

AnonymBruker
Skrevet

Liker egentlig klær fra alle epokene bortsett fra 1980-tallet og akkurat nå. Jeg finner bare billig polyesterræl av dårlig kvalitet i butikkene nå for tiden.

Anonymous poster hash: 25d83...aa7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

90-tallet liker jeg best

Anonymous poster hash: 1f89e...20d

Hæ?! Er det fordi du ikke var gammel nok til å huske hvor stygt vi kledde oss? 90-tallet må være det absolutt verste. Jeg synes i grunn nåtiden, hvor man kan ikle seg akkurat hva man vil uten å få rare blikk, er best.

Anonymous poster hash: a5948...5ad

• Liker 1
Skrevet

Midten/slutten av 1930-tallet, (øvre) middelklasse og overklasse.

Jeg elsker både klær og interiør fra den tiden. Det hender jeg ser på gamle Hercule Poirot-episoder på TV, og da kun for å nyte klærne og interiøret.

Gjest Ciegus
Skrevet (endret)

Tja, det meste fra en del hundre år tilbake frem til midten av 60-tallet kanskje. Klærne i dag er hverken spennende eller feminine. Ikke nødvendigvis praktiske en gang. Til og med på håret er vi kjipe. Skjønner ikke helt hva som har skjedd. :fnise:

Endret av Ciegus
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Endringene som representerte de store endringene i samfunnet hadde ofte særpreg som i alle fall jeg setter pris på.

Så spiller nok min egen fasong også inn når jeg kan styre meg litt for Charlestonkjolene fra 20-tallet.

Føeste halvdel av 40-tallet og frihetsjubelen og den første ungdomsgenerasjonens 10 år på 50-tallet er nok de periodene som jeg liker best....

Men jeg sier ikke neitakk til en 20-talls dress om man syr den for en kvinnefigur.

Gjest Booker
Gjest Tigress
Skrevet

Eg er veldig svak for flapper-stilen frå 1920-talet, og det er nok ein av grunnane til at eg har bob-klipp. Men silkekjolar, frynsekjolar, perler og fjør, herleg. Diverre kan eg ikkje bruke denne stilen sjølv, eg er rett og slett for kort og tett til det, og ser berre ut som eg har på meg ein søppelsekk. Elles ser eg ikkje heilt skilnaden på 50-tal og 60-tal, men det er ein mote som eg kler veldig godt, så for å bruke sjølv er det favoritten. Er også litt glad i desse fin-de-siecle-kjolane med kø og greier, men det kunne verkeleg ikkje ramla meg inn å gå i noko som subbar, så det er fint på film, liksom.

Gjest Yellowrose
Skrevet

1800 tallet! Tenk hvor morsomt det hadde vært å sprade rundt i enorme kjoler og hatter. Så elegante og fine :rodmer:

Skrevet

1960-tallet!

Gjest tsejG
Skrevet

40-50-tallet, da kvinner og menn så ut som akkurat dèt, altså kvinner og menn :)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke mikse det dere liker best sammen med moderne elementer?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nyrokokkoen på midten av 1800-tallet og 1940-tallet. Bruker ofte elementer fra 40-tallet i kombinasjon med mer klassiske plagg, men krinolinekjoler tror jeg blir litt upraktisk i hverdagen.

Endret av Skogkatten
AnonymBruker
Skrevet

Estetisk sett liker jeg 1800-tallet og 1920-tallet best, men klærne som appelerer mest til min smak og som jeg kler meg mest i er fra 1970-tallet.

Anonymous poster hash: baad6...10b
Skrevet

1920- og 1930-tallet! Elsker de epokene der. Liker også begynnelsen på 1900-tallet frem til 1920 tallet, blant den rike overklassen. Jeg skulle vært født på den tiden, da hadde jeg fått med meg alle mine favoritt epoker :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...