Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som går av samboeren min for tiden. Uansett hva jeg sier eller gjør så er det galt. Jeg gjør alt av husarbeid og som regel alt av matlaging i huset, i tillegg til jobb 3-4 dager i uka. Likevel mener han jeg gjør ingenting. De dagene jeg ikke jobber leser jeg i flere timer, det er jo snart eksamen. Han kan komme hjem og være dritsur for at jeg ikke har tatt oppvasken. Men så tar jeg jo oppvasken hver dag. Han har gjort det 1 gang siden vi flyttet hit for tre måneder siden. Jeg har vært syk den siste uken, og istedenfor å trøste meg så påpeker han bare at han også har vondt i hodet, eller så ber han meg gå og legge meg. Hvis jeg spør om vi skal kose litt mener han jeg maser. Og hvis jeg da prøver å si at det er jo en stund siden vi bare har ligget inntil hverandre og koset så blir han skikkelig sur og begynner å rope og sier at jeg klager. Jeg skjønner ikke hva som går av han. Han jobber overtid i dag, så jeg lurte på om han kunne lage middagen til oss (jeg skulle egentlig gjøre det) siden jeg har noen ærender som må gjøres på den tiden. Men nei, det gadd han ikke og da skulle han heller lage seg noe til seg selv. Jeg forstår ikke hva som går av han. Uansett hva jeg sier er det galt og er klaging. Hvorfor er han sånn her? Jeg er skikkelig fortvilet. Er det noen som har noen tips eller råd?

Anonymous poster hash: 8afe5...456

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utro..

Anonymous poster hash: df091...8a2
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men å rope "utro" her synes jeg blir litt merkelig. For det første trodde jeg utro mennesker ble veldig glade og forandret klesstil, tok bedre vare på seg selv osv, ikke ble sure?!

Prøv å ta en prat med han, du. Tydelig at han plages av noe, du finner det ikke ut uten å snakke med han.

Anonymous poster hash: be96b...0a4
  • Liker 8
Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg syntes han høres både egoistisk og lat ut, utifra hva du forteller så virker det jo som du gjør mye. Man skal både gi og ta i forhold og det virker definitivt som han tar mest. Hvor lenge har dere bodd sammen?

Skrevet

Unnskyld meg, men å rope "utro" her synes jeg blir litt merkelig. For det første trodde jeg utro mennesker ble veldig glade og forandret klesstil, tok bedre vare på seg selv osv, ikke ble sure?!

Prøv å ta en prat med han, du. Tydelig at han plages av noe, du finner det ikke ut uten å snakke med han.

Anonymous poster hash: be96b...0a4

Utro mennesker blir ofte sur på ektefelle/samboer/kjæreste..

• Liker 6
Skrevet

Si han får lage middag selv hver dag siden han oppfører seg som en utakknemlig drittsekk.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre "hvordan har du det?"? Kanskje han er veldig sliten pga jobben, er deprimert, lei av forholdet eller noe annet. Er det ikke normalt å prate sammen lenger? :)

Anonymous poster hash: 17539...ca5

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor spør du oss her? Det er jo umulig for oss å vite hva som er årsaken til oppførselen hans.

Det eneste du kan gjøre er å sette deg ned og snakke med ham. Si at du har oppfattet ham som unormalt gretten og irritabel i det siste, og at du lurer på hvorfor.

Skrevet

snakk sammen.

• Liker 3
Gjest Elseby13
Skrevet

Hva er det med dere? Utro og DUMP HAN? Er det løsningen på alt?

For meg høres han sliten og kanskje deprimert ut. Dere er begge slitne og hverdagen kan jammen ta knekken på kos og romantikk. Kanskje en helg på tur etter eksamen hadde gjort dere godt?

AnonymBruker
Skrevet

ALLERGI.

Min samboer blir dust en periode hvert år hvis ting begynner å spire og gro før han har begynt å ta allergimedisinene sine. ;)

Anonymous poster hash: 650f2...4c9
  • Liker 1
Skrevet

Det høres ut som om du har skjemt ham bort. Ikke godt å si hva som plager ham, men det er unsett galt å la det gå utover deg. Du må sette ned foten, og si i fra at dette finner du deg ikke i. Du har krav på å bli behandlet med respekt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du oss her? Det er jo umulig for oss å vite hva som er årsaken til oppførselen hans.

Det eneste du kan gjøre er å sette deg ned og snakke med ham. Si at du har oppfattet ham som unormalt gretten og irritabel i det siste, og at du lurer på hvorfor.

Fordi jeg håper kanskje noen har vært i en lignende situasjon kanskje har noen råd. Er det ikke det et samlivsforum er til for? Jeg har prøvd å prate med han, men han sier bare at det ikke er noe galt, at jeg klager og maser hele tiden osv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes han høres både egoistisk og lat ut, utifra hva du forteller så virker det jo som du gjør mye. Man skal både gi og ta i forhold og det virker definitivt som han tar mest. Hvor lenge har dere bodd sammen?

Vi har bare bodd sammen i tre måneder. Vært sammen i et halvt år, men kjent hverandre over ti år, og var sammen for noen år siden i tre år. Så han er på en måte exen min.

AnonymBruker
Skrevet

ALLERGI.

Min samboer blir dust en periode hvert år hvis ting begynner å spire og gro før han har begynt å ta allergimedisinene sine. ;)

Seriøst? Kan det være så enkelt? Han har allergi mot pollen, støv, gress og diverse dyr. Han har enda ikke bestilt time for sånn allergisprøyte, så foreløpig har han bare noen light-piller som ikke funker.

AnonymBruker
Skrevet

Utro mennesker blir ofte sur på ektefelle/samboer/kjæreste..

Jeg tror ikke han er utro. Vet ikke når han skulle hatt muligheten til det. Hvertfall ikke noe fast. Vi er sammen på hverdager og i helgen, de meste av vennene våre er felles, så de hadde sagt noe om han hadde vært utro i nærheten av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Kan det være så enkelt? Han har allergi mot pollen, støv, gress og diverse dyr. Han har enda ikke bestilt time for sånn allergisprøyte, så foreløpig har han bare noen light-piller som ikke funker.

Det var det FØRSTE jeg tenkte da jeg leste det du hadde skrevet, og det er sånn her hos oss i hvert fall. Og det spirer og gror nok noe voldsomt ute nå.

Før jeg lærte meg mønsteret så hadde jeg et par ganger der jeg tenkte "hvorfor er jeg sammen med denne drittsekken?", men det har heldigvis gått over etter relativt kort tid og jeg har skjønt at han faktisk har vært veldig plaget av allergi (og ikke av meg selv om det har føltes sånn). :)

Mitt beste tips er å oppmuntre til å få medisiner som funker eller ta den kortisonsprøyta, og bare la han være i fred sånn at du også slipper å plages. ;)

Samboeren min hadde en periode nå for litt siden der han var sånn og jeg prøvde å si "kanskje det er på tide å begynne å ta allergimedisiner?", men da mente han at det var et dumt forslag. Nå har han tatt de en stund og er like søt som vanlig igjen. :) Håper det er en så enkel løsning for deg også!

Skrevet

Han er ihvertfall IKKE lykkelig!

Og ikke du heller.

Hvis det er umulig å snakke med han ville jeg flyttet ut en stund evnt bedt han gjøre det.

Så kan dere begge få klarnet tankene litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...