AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg opplever at jeg kun får parfymeprøve dersom jeg kjøper noe, så hvordan får dere tak i flest mulige vareprøver uten å kjøpe noe først? Anonymous poster hash: 5524c...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tippy Skrevet 3. april 2014 #2 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Jeg handler fast på forskjellige parfymerier og får ofte prøver. Får også endel tilsendt, men det er fordi jeg sparer på parfymer og jeg kjenner mange leverandører Kan skjønne at de ikke gir ut prøver hele tiden. Jeg jobbet ekstra i det ene parfymeriet en dag de hadde mye sykdom og det kom folk innom HELE TIDEN, kun for å få prøver... Endret 3. april 2014 av Tippy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 6. april 2014 #3 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg opplever at jeg kun får parfymeprøve dersom jeg kjøper noe, så hvordan får dere tak i flest mulige vareprøver uten å kjøpe noe først? Anonymous poster hash: 5524c...af7 Det koster tross alt en del penger å lage disse prøvene. Så at de ikke gis ut i hytt å pine uten at man kjøper noe er forståelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica29 Skrevet 6. april 2014 #4 Del Skrevet 6. april 2014 Parfymeriene får ekstremt lite prøver. Det lille vi får vil vi gjerne gi til kunder som handler,eller de som faktisk er ute etter ny parfyme og gjerne ønsker å prøve den først. Er alt for mange som bare kommer å skal ha prøver, for å få gratis parfyme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #5 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg har opplevd å få vareprøver når jeg spør og når jeg er ute etter noe spesifikt. For eksempel på et parfymeri, så får man gjerne hjelp når man lukter i jungelen og da har jeg sagt at jeg er ute etter en (eksempel) lett sommerduft, at jeg bruker denne typen til vanlig, at jeg liker godt krydret lukt selv, og synes den typen er for ungpiker.. og spurt om de kanskje har noen vareprøver jeg kan ta med hjem. Da har jeg som regel fått med 3-4 prøver på passende produkt hjem for å lukte litt i fred. Men å bare spørre etter gratis parfymeprøver, da tror jeg at jeg som ekspeditør hadde hevet et øyenbryn og sagt at jeg dessverre ikke har prøver inne... Anonymous poster hash: 8b79b...00d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #6 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg har opplevd å få vareprøver når jeg spør og når jeg er ute etter noe spesifikt. For eksempel på et parfymeri, så får man gjerne hjelp når man lukter i jungelen og da har jeg sagt at jeg er ute etter en (eksempel) lett sommerduft, at jeg bruker denne typen til vanlig, at jeg liker godt krydret lukt selv, og synes den typen er for ungpiker.. og spurt om de kanskje har noen vareprøver jeg kan ta med hjem. Da har jeg som regel fått med 3-4 prøver på passende produkt hjem for å lukte litt i fred. Men å bare spørre etter gratis parfymeprøver, da tror jeg at jeg som ekspeditør hadde hevet et øyenbryn og sagt at jeg dessverre ikke har prøver inne... Anonymous poster hash: 8b79b...00d Mulig det hjelper på å være godt voksen og pent og skikkelig kledd også. Hva vet jeg. Tror jeg heller ville gitt vareprøver til en voksen dame enn til en skolejente... Man må jo tenke på mulig inntekt også. Anonymous poster hash: 8b79b...00d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelltopp Skrevet 23. august 2020 #7 Del Skrevet 23. august 2020 Jeg vekker denne tråden til live igjen 🙋♀️ Er det mulig å kanskje får kjøpt duftprøver noe sted ?? Leter etter min nye parfyme og det er slitsomt å reise rundt på parfymerier.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariannah Skrevet 23. august 2020 #8 Del Skrevet 23. august 2020 2 minutter siden, Fjelltopp skrev: Jeg vekker denne tråden til live igjen 🙋♀️ Er det mulig å kanskje får kjøpt duftprøver noe sted ?? Leter etter min nye parfyme og det er slitsomt å reise rundt på parfymerier.. Kanskje du kan melde deg inn i ulike kundeklubber til de ulike parfymeriene? Jeg er medlem i Kicks, der får jeg alltid masse prøver og rabatter når jeg handler. Du kan handle på nett også, og kanskje hvis du kontakter kundeservice ang noen prøver, at de kan sende de til deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelltopp Skrevet 23. august 2020 #9 Del Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, Ariannah skrev: Kanskje du kan melde deg inn i ulike kundeklubber til de ulike parfymeriene? Jeg er medlem i Kicks, der får jeg alltid masse prøver og rabatter når jeg handler. Du kan handle på nett også, og kanskje hvis du kontakter kundeservice ang noen prøver, at de kan sende de til deg? Takk for tips, det skal jeg gjøre 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelltopp Skrevet 23. august 2020 #10 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) Fant denne siden nå . Ser ut til at man kan få kjøpt prøver https://fragorama.no/ Endret 23. august 2020 av Fjelltopp Feil link, rett nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #11 Del Skrevet 23. august 2020 Parfymerier gir sjelden ut prøver, med mindre du faktisk kjøper noe. Dersom du vil få prøver fra et parfymeri er det nok størst mulighet for å lykkes hvis du spør etter noe veldig spesifikt, f.eks. at du er ute etter en prøve med noter av X, X og X. Tror ikke at de gir deg prøver dersom du går inn på et parfymeri og spør om «prøver» uten å vite hva du er ute etter, eller synliggjør at du faktisk vil kjøpe en full størrelse og ikke bare få ting gratis. Jeg er glad i parfymer, og har pleid å kjøpe dekantere og prøver på EBay (søk på parfume samples / decanter). Nå ser jeg at det er mange som selger på Finn også. Søk på «parfyme dekanter» eller «parfyme samples», så finner du mye forskjellig. Det er mange som selger samples de har fått (på parfymer de ikke selv er interessert i), eller lager dekantere med parfymer fra sin egen samling. Dette er spesielt fint dersom du har luktet på en parfyme du liker i et parfymeri, men vil prøve den i noen dager før du bestemmer deg. Det er også supert dersom du vil kjøpe en parfyme som du ikke får testet i Norge / i nærheten av der du bor, og vil teste først. Jeg har kjøpt av flere ulike selgere, og har vært fornøyd hver gang! 😊 Anonymkode: bcecf...030 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Del Skrevet 23. august 2020 Finn og Tise . Jeg har gitt bort prøver der, men har send de fleste og kjøperne har betalt frakt da, så på en måte ble det ikke gratis for dem. Noen samler tydeligvis på slik. Men jeg hadde bare prøver av parfymer som ikke er så nye lenger da. Og bare sånn 5 forskjellige merker, fordi jeg jobber i parfymeri og fikk beskjed om at jeg kunne ta alt fordi parfymene ikke lenger skulle taes inn eller er gått ut på markedet. Jeg pleier også å lage gavepakker og putte inn diverse prøver i tillegg. Både bodylotion, håndkrem og parfymer tenker at en pakke kanskje er mer fristende dersom jeg gjør det slik. jeg er nok litt kreativ. Men gikk treigt med toalettvesker en stund, så pakket jeg dem fint inn og puttet inn gratispenger, og da gikk flere unna på en dag 😅 Anonymkode: 6089b...488 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #13 Del Skrevet 23. august 2020 Kjøper fra sider som Lucky Scent og Scent Split (bare google navnene). Mange nettbutikker som selger parfymeprøver. Anonymkode: f93e3...5c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #14 Del Skrevet 23. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøper fra sider som Lucky Scent og Scent Split (bare google navnene). Mange nettbutikker som selger parfymeprøver. Anonymkode: f93e3...5c2 Jeg pleide også å gjøre dette, men jeg er veldig usikker på om det blir veldig dyrt nå med de nye importavgiftene? Derfor bruker jeg EBay, Finn og Tise 🙂 Anonymkode: bcecf...030 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #15 Del Skrevet 23. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Parfymerier gir sjelden ut prøver, med mindre du faktisk kjøper noe. Dersom du vil få prøver fra et parfymeri er det nok størst mulighet for å lykkes hvis du spør etter noe veldig spesifikt, f.eks. at du er ute etter en prøve med noter av X, X og X. Tror ikke at de gir deg prøver dersom du går inn på et parfymeri og spør om «prøver» uten å vite hva du er ute etter, eller synliggjør at du faktisk vil kjøpe en full størrelse og ikke bare få ting gratis. Jeg er glad i parfymer, og har pleid å kjøpe dekantere og prøver på EBay (søk på parfume samples / decanter). Nå ser jeg at det er mange som selger på Finn også. Søk på «parfyme dekanter» eller «parfyme samples», så finner du mye forskjellig. Det er mange som selger samples de har fått (på parfymer de ikke selv er interessert i), eller lager dekantere med parfymer fra sin egen samling. Dette er spesielt fint dersom du har luktet på en parfyme du liker i et parfymeri, men vil prøve den i noen dager før du bestemmer deg. Det er også supert dersom du vil kjøpe en parfyme som du ikke får testet i Norge / i nærheten av der du bor, og vil teste først. Jeg har kjøpt av flere ulike selgere, og har vært fornøyd hver gang! 😊 Anonymkode: bcecf...030 Vil legge til at noen av de som selger dekantere på ulike salgsplattformer har parfyme som hobby, og gjerne gir råd og tips. Og husk også å se etter hva slags beholder parfymen kommer i. Noen av de som selger på Finn og EBay bruker billige dekantere i plast, som har en tendens til å ryke fort. Det er billig for selger, men straffer seg fort for deg! Det er en grunn til at parfymehusene som regel produserer parfymeprøver i stødige glassbeholdere. Når jeg har bestilt samples fra f.eks. LuckyScent, som er en stor aktør internasjonalt, får jeg også glassflasker. Noen av de som selger dekantere tar veldig godt betalt for porto. Det er ingen grunn til at porto for én liten dekanter på 1-3 ml skal koste 30 - 75 kr. Dette vet jeg, ettersom jeg av og til sender parfymeprøver som ikke passet meg til en kusine med samme interesse. Det koster som regel rundt 20 kroner å sende én liten prøve, og 30 kr for et brev med 3-4 stykker. Når noen krever 30-75 kr for porto per prøve, og du kjøper mer enn én, tar de sannsynligvis en sinnsyk avanse på portoen. Det er selvfølgelig ikke ulovlig, men det er ganske unødvendig. Ta også høyde for hva parfymen koster ny. En dekanter av en billig parfyme (f.eks. DKNY, Lolita Lempicka, Elisabeth Arden), bør være ganske rimelige. Dersom du kjøper dekantere av en nisjeparfyme, vil de naturlig nok være litt dyrere. Anonymkode: bcecf...030 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Del Skrevet 23. august 2020 Har også kjøpt dekantere på Finn; Diptyque, Byredo, Calvin Klein og Miller Harris. Det var ikke så veldig dyrt, og det var lettere enn å få prøver fra parfymeri. Tre-fire dager, og så lå de i postkassa. Av de seks prøvene jeg kjøpte likte jeg fem veldig godt. 👌 Kan ikke skjønne at selgeren egentlig tjener noe særlig penger på dette, ettersom noen av parfymene er ganske dyre i innkjøp, og hun sikkert betaler litt for dekantere og emballasje også. Og det tar sikkert tid å lage prøvene, etc. Men det virket som om dette var hobbyen hennes 😊 Anonymkode: 15a7a...f34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #17 Del Skrevet 23. august 2020 4 timer siden, Fjelltopp skrev: Fant denne siden nå . Ser ut til at man kan få kjøpt prøver https://fragorama.no/ Er dette en sikker nettbutikk? Anonymkode: b9e09...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjelltopp Skrevet 23. august 2020 #18 Del Skrevet 23. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette en sikker nettbutikk? Anonymkode: b9e09...3f4 Jeg vet ikke , fant siden i dag så har ikke fått tid til å se mer på det . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #19 Del Skrevet 24. august 2020 9 timer siden, Fjelltopp skrev: Jeg vet ikke , fant siden i dag så har ikke fått tid til å se mer på det . Hadde ikke mye utvalg heller 😏 Anonymkode: b9e09...3f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. august 2020 #20 Del Skrevet 24. august 2020 På 23.8.2020 den 16.27, Fjelltopp skrev: Fant denne siden nå . Ser ut til at man kan få kjøpt prøver https://fragorama.no/ 23 parfymer? Glissent utvalg og veldig dyre prøver- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå