AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Hei! For å gå rett på sak: Jeg er oppriktig bekymret for en eks-kollega av meg. Vi var aldri veldig close, har vært ute og spist sammen et par ganger og slo av en prat på jobb når vi jobbet samtidig. Jeg opplever at hun ikke har mange i sin nærmeste krets, og at hun ikke får den hjelpen hun behøver. Jeg vet hun går til psykolog - men jeg har en følelse av at hun trenger meg. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal hjelpe, eller hvordan jeg skal gå frem. Hun har aldri snakket om det til meg, men legger stadig ut bilder på instagram med bilde av barberblader og tekst som "det står mellom denne og livet mitt nå." Jeg føler meg helt hjelpesløs, men har samtidig følelsen av at jeg bør være der for henne! Jeg spurte henne her en dag om vi skulle dra ut å spise sammen, og det sa hun ja til. Nå har hun akkurat slått opp med kjæresten også, og jeg vet hun har det ekstra tøft. Hva bør jeg si for å få henne til å forstå at jeg gjerne vil hjelpe dersom jeg kan det? Håper dere kan hjelpe meg! Hilsen fortviletjente Anonymous poster hash: 5a068...e1c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Folk som legger ut bilde på insta med barberblader gjør det for å få oppmerksomhet, ikke fordi de egentlig vil gjennomføre det. Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å involvere deg ytterligere med denne kollegaen, ikke legg ansvaret over på deg selv. Hun er ansvarlig for sitt eget liv. Vær en venn, det er helt ok, men ikke føl at du skal være den som skal redde henne fra en selvforskyldt død. Anonymous poster hash: 1a7cb...d62 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Hei! For å gå rett på sak: Jeg er oppriktig bekymret for en eks-kollega av meg. Vi var aldri veldig close, har vært ute og spist sammen et par ganger og slo av en prat på jobb når vi jobbet samtidig. Jeg opplever at hun ikke har mange i sin nærmeste krets, og at hun ikke får den hjelpen hun behøver. Jeg vet hun går til psykolog - men jeg har en følelse av at hun trenger meg. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal hjelpe, eller hvordan jeg skal gå frem. Hun har aldri snakket om det til meg, men legger stadig ut bilder på instagram med bilde av barberblader og tekst som "det står mellom denne og livet mitt nå." Jeg føler meg helt hjelpesløs, men har samtidig følelsen av at jeg bør være der for henne! Jeg spurte henne her en dag om vi skulle dra ut å spise sammen, og det sa hun ja til. Nå har hun akkurat slått opp med kjæresten også, og jeg vet hun har det ekstra tøft. Hva bør jeg si for å få henne til å forstå at jeg gjerne vil hjelpe dersom jeg kan det? Håper dere kan hjelpe meg! Hilsen fortviletjente Anonymous poster hash: 5a068...e1c Dette blir jo bare for dumt. Kan det være at hun bare jakter på oppmerksomhet. Ta kontakt med henne om du har lyst å være venn med henne, men ikke for å redde henne. Det kommer til å tære vanvittig på deg også. Men det er jo selvsagt bare fint å strekke ut en hånd til noen som trenger det. Anonymous poster hash: 5306b...0b9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Dette blir jo bare for dumt. Kan det være at hun bare jakter på oppmerksomhet. Ta kontakt med henne om du har lyst å være venn med henne, men ikke for å redde henne. Det kommer til å tære vanvittig på deg også. Men det er jo selvsagt bare fint å strekke ut en hånd til noen som trenger det. Anonymous poster hash: 5306b...0b9 Ja, er klar over at hun legger det ut for oppmerksomhet.. men allikevel er det jo et skrik om hjelp. Et normalt, friskt menneske hadde jo ikke gjort det. Men ja, har vært inne på tanken om at jeg ikke burde innvolvere meg. Allikevel virker det ikke som noen andre gjør det heller.. Det er ikke sånn at jeg elsker å være med henne egentlig, hun snakker bare om seg selv og blablabla men jeg klarer ikke bare å se det skje. Anonymous poster hash: 5a068...e1c
Gjest Nanna87 Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Folk som legger ut bilde på insta med barberblader gjør det for å få oppmerksomhet, ikke fordi de egentlig vil gjennomføre det. Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å involvere deg ytterligere med denne kollegaen, ikke legg ansvaret over på deg selv. Hun er ansvarlig for sitt eget liv. Vær en venn, det er helt ok, men ikke føl at du skal være den som skal redde henne fra en selvforskyldt død. Anonymous poster hash: 1a7cb...d62 Det er det dummeste jeg har hørt noen sinne. Tenk om alle var så lite reflekterte å tenkte som deg, da hadde vel flere mennesker tatt livet sitt. Det at hun legger ut bilder av barberblader på insta er noe spesielt, og det er absolutt et rop om hjelp. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt henne en melding, og rådet henne til å legge seg inn om hun føler seg så langt nede som du sier. Det handler om å bry seg;) Det at alle mennesker skal ta avstand til mennesker som sliter er en forsvarsmekanisme, fordi ingen mennesker ønsker ansvar. Om dette er en person du er glad i så råder jeg deg til å bry deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå