Gå til innhold

Bikinilinje og vedlikehold (sliter med inngrodde hår)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å epilere bikinilinjen, og fikk masse inngrodde hår som resultat :( Er det noen som har tips som hjelper mot inngrodde hår? Og ikke minst de stygge arrene som kommer etterpå (har nok vært litt for aggressiv med nål og pinsett...)?

Hva heter den beste barberhøvelen til bikinilinjebarbering?

Prøver å skrubbe huden med skrubbevott hver gang jeg dusjer. Bør jeg heller bruke en vidunderskrubb?

Kom med alt av tips!! Tuuusen takk :)

Anonymous poster hash: f1ad7...dd9

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellowrose
Skrevet

Jeg har sett at de har en krem for inngrodde hår på VITA, kanskje den kan hjelpe? :)

Skrevet

Jeg tror ikke du skal skrubbe i det hele tatt. Smøre med lindrende eller alminnelig mild fuktighetskrem, og ta tiden til hjelp.

Gjest alegria
Skrevet

Hårfjerning med laser er superdupert. Tatt dette under armene, og nesten alt er borte. Skal starte på bikinilinjen snart :-)

Skrevet

Laser ble løsningen her også. Philips lumea til hjemmebruk, kostet ca 5000kr. Absolutt verdt det

Gjest Yellowrose
Skrevet

Laser ble løsningen her også. Philips lumea til hjemmebruk, kostet ca 5000kr. Absolutt verdt det

Fåes den kjøpt på expert eller? :) Er ikke det veldig smertefullt?

Skrevet

Den selge hos de fleste elektronikbutikker ja :)

Det gjør litt vondt i 0,3 sekunder. Man kan justere ned styrken om man synst det blir for ubehagelig

Skrevet

Jeg vokser bikinilinje m/mer, og bruker en god skrubb fra MD Formulations et par-tre ganger i uka, i tillegg til en god fuktighetskrem fra Guniot beregnet på å gi fukt til områder som både barberes, epileres og vokses hver dag :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt opp å barbere, vokse, epilere og nappe. Uansett hva jeg gjør får jeg inngrodde hår og røde nupper. Jeg har vel bare sånn sensitiv hud...

Anonymous poster hash: 4d300...856

• Liker 1
Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Gjest alegria
Skrevet

Jeg går til en kjempe flink dame her i Oslo. Hun er den billigste såvidt jeg vet, men i lengden kan det bli dyrt. En slik man bruker selv har jeg ingen erfaring med, men funker sikkert veldig bra det og :)

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke mer inngrodde hår etter epilering/barbering og skal kjøpe meg en hjemmelaser. Hvilken bør jeg kjøpe? Nyeste modell?

Anonymous poster hash: f1ad7...dd9

Skrevet

Jeg har gitt opp å barbere, vokse, epilere og nappe. Uansett hva jeg gjør får jeg inngrodde hår og røde nupper. Jeg har vel bare sånn sensitiv hud...

Anonymous poster hash: 4d300...856

Bruk hårfjerningskrem da.

Skrevet

Bruk hårfjerningskrem da.

Ja hårfjerningskrem funker for meg best. 😀:):)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til en kjempe flink dame her i Oslo. Hun er den billigste såvidt jeg vet, men i lengden kan det bli dyrt. En slik man bruker selv har jeg ingen erfaring med, men funker sikkert veldig bra det og :)

Blir det permanent borte eller er det som hjemmelaseren? Hva slags laser bruker hun? Hvor mye koster det ca? :)

Anonymous poster hash: f7a3d...e38

Gjest alegria
Skrevet

Blir det permanent borte eller er det som hjemmelaseren? Hva slags laser bruker hun? Hvor mye koster det ca? :)

Anonymous poster hash: f7a3d...e38

Det blir permanent borte, men du må forvente en del behandlinger før ABSOLUTT alt er borte. :) Jeg har litt igjen, men merker at det er veldig lite som vokser ut igjen nå. Tror jeg trenger 1-2 behandlinger til før alt er helt borte. Hun bruker diodelaser og holder til på Røa, Klinikk Stedet heter det. Det koster 900 kroner for bikinilinjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med det samme og begynte å bruke ladyshaver (barbermaskin). Den barberer ikke like tett som høvel, så det gir ikke superglatte følelsen, men "dagen derpå"-følelsen.

Fordelene veier god opp..

- Lettvint og raskt

- Kan ordnes i dusjen

- Ikke smertefullt og skjærer meg ikke.

- Ikke kløe når hårene gror ut

- ikke inngrodde hår

- Få lett bort alt av hår i rompa også!

...Alt dette var ting jeg slet med. Klarte ikke epilering/voksing. Shaving tok tid, jeg fomlet og var ofte så redd for å skade meg at jeg slapp igjen mye hår rundt kjønnleppene... for ikke å snakke om rompa!

For meg var dette billig og lettvint løsning. Bakdelen er at det ikke blir superglatt. Det ser bra nok ut til stranden osv, men kjenner jo hårnuppene når man stryker over.

Anonymous poster hash: 85500...2d1
Skrevet

Det blir permanent borte, men du må forvente en del behandlinger før ABSOLUTT alt er borte. :) Jeg har litt igjen, men merker at det er veldig lite som vokser ut igjen nå. Tror jeg trenger 1-2 behandlinger til før alt er helt borte. Hun bruker diodelaser og holder til på Røa, Klinikk Stedet heter det. Det koster 900 kroner for bikinilinjen :)

Mmm dette virket fristende.

Prisen var jo ikke så ille.

Kanskje jeg skal prøve det.

Gjest alegria
Skrevet

Mmm dette virket fristende.

Prisen var jo ikke så ille.

Kanskje jeg skal prøve det.

Anbefales! Super koselig dame i tillegg. Tror hun er den billigste i Oslo :)

Skrevet

Anbefales! Super koselig dame i tillegg. Tror hun er den billigste i Oslo :)

Fått et bra resultat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...