Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne har vært som en søster for meg gjennom mange år, men etter at hun fikk seg kjæreste for to år siden har hun kuttet meg ut. Jeg har full forståelse for at hun ønsker å tilbringe mye tid med ham. Jeg har fortsatt å ringe i ny og ne for og høre hvordan det går og avtale lunsj eller middag, men hun har helt sluttet å svare. Jeg har sendt melding og spurt om jeg har gjort noe galt og at jeg at jeg hadde satt pris på tilbakemelding om hun ønsket at jeg skulle slutte å ta kontakt, eller om hun og kjæresten bare trengte tid for seg selv. Jeg har ikke fått noe svar.

Jeg tenkte først at hun var opptatt med å være nyforelsket og at det var best å la de to få være i fred, men nå er det gått to år. Det første året hadde vi noe sporadisk kontakt, men det siste året har jeg overhodet ikke hørt noe fra henne. Vi er voksne kvinner, så jeg forventet ikke at hun bare skulle kutte meg ut sånn uten videre.

Jeg har ikke akkurat mast på henne, hittil i år har jeg sendt to meldinger (inkludert godt nytt år) og prøvd å ringe en gang.

Burde jeg slutte å ringe og sende henne meldinger, og innfinne meg at hun ikke ønsker mer kontakt? Eller burde jeg fortsette å gi uttrykk for at jeg bryr meg?

Vi har ingen felles venner, det har alltid bare vært oss to.

Anonymous poster hash: 62393...3f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at hun fortsatt har det samme telefonnummeret?

Anonymous poster hash: aa679...cef
  • Liker 1
Skrevet

Høres ikke ut som en venn - lengre. :(

La henne gå, du vil føle en sorg, men noen ganger vokser vi bare fra hverandre.

Jeg har selv 2 venner som var mine nærmeste en gang - vi snakker ikke i dag.

Jeg hadde sorg i flere år, idag er vi bare på nikk om våre veier skulle møtes...slik er det bare.

Sorgen er borte for min del i alle fall.

Gjest chisandra
Skrevet

Du spør når du skal gi opp.

Det skulle du ha gjort i går, men i dag er heller ikke for seint.

Dette må jo være bare energitappende for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke la henne bli venninnen din igjen når det er over mellom henne og kjæresten.

• Liker 12
Skrevet

Hva er det som skjer med folk når de får seg kjærester? Har inntrykk av at mange starter å isolere seg. Virker jo som om folk mister bakkekontakten helt

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det som skjer med folk når de får seg kjærester? Har inntrykk av at mange starter å isolere seg. Virker jo som om folk mister bakkekontakten helt

Godt poeng.

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Om det har gått et helt år uten kontakt så er det nok på tide å gi slipp. Hun ønsker tydeligvis ikke kontakt, og selv om det er trist så vil du nok få det bedre ved å slutte å prøve å innse at vennskapet er over.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har gitt henne massevis av tid til å ta opp kontakten, så nå er det på tide å gi slipp. Synd at det er sånn med noen at de glemmer venner når de får seg kjæreste. Jeg har en kamerat som er likedan, så fort han får seg dame så hører vi så vidt fra han en ytterst sjelden gang iblant. Så blir han singel igjen og da ringer og piper det i mobilen min i ett sett: "hei! Skal vi finne på no i helga" osv.

Vil ikke kalle sånne folk for gode venner.

( Får bare håpe at det ikke er sånn at hun er i et forhold med en supersjalu og kontrollerende mann som ikke lar henne treffe folk da.. )

Anonymous poster hash: 3fbad...336

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts, forteller du sannheten her egentlig?

Anonymous poster hash: aa679...cef
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at hun fortsatt har det samme telefonnummeret? Anonymous poster hash: aa679...cef

Ja, jeg har også sendt imessage, mail og skrevet til henne på facebook.

Ts, forteller du sannheten her egentlig? Anonymous poster hash: aa679...cef

Ja. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle lyve for dere når jeg spør om råd.

Jeg synes dette er en vanskelig situasjon. Vi har vært nære venner i så mange år, faktisk størstedelen av livet mitt. Hvis hun skulle ta kontakt igjen vet jeg ikke om kunne klare å tilgi henne. Jeg har de siste to årene vært igjennom samlivsbrudd og død i nær familie, uten at hun har vært der for meg. Jeg synes faktisk at denne situasjonen er mer smertefull enn samlivsbruddet hvor jeg i det minste fikk en ordentlig avslutning.

• Liker 3
Skrevet

Tropp opp på døren! Få et svar på hvorfor hun unngår deg. Så vet du ihvertfall, og kan evt. gå videre.

Vet du om andre venninner har kontakt med henne? Hva med familie?

Kan det være at kjæresten får henne til å droppe kontakten med andre?

• Liker 1
Skrevet

Kansje hun rett og slett ikke liker deg, og er lei av vennskapet deres? Eller så kan det hende hun sliter psykisk og ikke orker å være sosial.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har vurdert å troppe opp, men hvis hun føler at hun har vært tydelig på st hun ikke lenger ønsker kontakt (jeg er veldig treg på å forstå hint) vil vel det bare irritere henne. Pluss at jeg er veldig konfliktsky, og jeg ønsker ikke å ta inn over meg at vennskapet er slutt. Alikevel tror jeg at jeg snart er nødt til å gjøre det for og komme meg videre.

Vi har ingen felles venninner. Jeg tør ikke å ta kontakt med familien hennes, det virker litt dramatisk. Jeg går heller på døren hennes.

Jeg vet ingenting om kjæresten, men hun legger ut oppdateringer og bilder på face om at hun er sosial.

Ja, det kan godt henne hun er lei av meg men burde hun ikke si i fra på en eller annen måte?

Skrevet

Jo, når man avslutter et vennskap, kan man si ifra på en skikkelig måte!

AnonymBruker
Skrevet

Man kan begynne å lure... Husker jeg fortalte bestevenninna mi at oldemor hadde dødd og så sitter hun og ler fordi typen tok på henne på upassende steder.

Jeg dro på venninneturer støtt og stadig, vi hadde filmkvelder med vin og godteri osv. Nå så er det ingenting som skjer lenger (jeg ble single - de finner seg mann). Jeg begynner å lure på hvor jeg skal finne enten barnløse venninner eller bare single venninner - siden de er de eneste som kan dra på spa en helg uten det blir store problemer ut av det.

Anonymous poster hash: 194ac...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...