AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Når jeg googler litt på ulike niveaprodukter kommer det ofte opp tråder herifra som forteller om hvor dårlige de er. Jeg skjønner Niveaproduktene er dårligere enn de dyre merkene, men mener dere de er skadelige? Det er nesten det inntrykket jeg har fått. Anonymous poster hash: 304fc...3c9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Er det noen som liker nivea sine hudpleieprodukter?Anonymous poster hash: 304fc...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Husker jeg fikk en prøve av en nivea fuktighetskrem en gang, men så rota jeg den bort. Da jeg fant den igjen og prøvde den, så var det noe av det mest fantastiske jeg har smurt i fjeset:P Da den prøveflaska var tom så gikk jeg jo for å kjøpe en stor flaske, men da hadde akkurat den gått ut av produksjon i mellomtiden:( Prøvde en annen men den var søppel>_< Anonymous poster hash: 7cc39...e2c
Gjest Tigress Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Eg likar godt den som har vore sidan steinalderen, den i rund, flat boks. For solbrent hud er den heilt super, men altfor feit elles.
Gjest alegria Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Jeg HATER Nivea. Så vidt jeg vet er jeg ikke allergisk mot noe, men hver gang jeg har brukt sminkefjerner (vannbasert og servietter) blir jeg kjempe hoven i øynene dagen etter. Hevelsen og sårheten/rødheten går ikke over før etter flere dager.
Gjest smooch Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 (endret) Har reagert på nesten alt fra nivea bortsett fra deodorantene deres og aftersunen. Sistnevnte lukter digg og er god på kroppen. Ellers er jeg helt enig med alegria når det gjelder sminkefjernerene. Har akkurat samme problemet. Det svir og jeg blir hoven. Ansiktskremene er en klasse for seg selv, de har både tørka ut huden min og gitt meg urenheter. Brukte dette da jeg var rundt 13 og kunne ikke skjønne hva det kom av.. Dumme meg. Men det er sikkert en sak enhver må vurdere. Men det er skikkelig ''du får det du betaler for''-faktor over produktene. Eller, ut i fra kvaliteten burde enkelte ting ikke kosta mer enn et par kroner. MEN: Det skal sies at jeg har utrolig sensitiv hud! Endret 4. april 2014 av smooch
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Jeg liker de. Lukter godt, god konsistens, ingen parabener og ikke testet på dyr.(selv om noen av råvarene nivea bruker kanskje er testet på dyr). Anonymous poster hash: a091c...dd1
Gjest Funky Punk Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Har testet bodylotion, deo og solkrem fra Nivea, og syns det er hekt okey. Billig og gjør nytten. Bruker svært lite produkter for hud og hår, så kan ikke si noe om sminkefjerner og andre ting
kalinka85 Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 Det eneste fra nivea jeg synes er ok er den lys lilla body milk. Alt annet derfra er søppel. Kremer som ligger som et fettlag på huden uten å trekke inn... Nei takk. Man får det man betaler for som regel. 1
Hjarte Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Jeg prøver å unngå produkter med mineralolje, så da utgår Nivea for min del. 1
Jordbærkake Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 Måtte sjekke niveakremene mine nå, og ansiktskremen har faktisk parabener! Men nå er jeg veldig lite redd for akkurat det, noe konserveringsmiddel må de ha i uansett, og parabener er hvertfall godt forsket på.. 1
frøken_øst Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 har "prøvd " flere ganger å like produktene, siden de er billige,ok forpakninger, lette å få tak i.Men fungerer ikke for min del, de tetter igjen huden min, gjør den blank og gusten. Mange av de inneholder parabener og mineralolje/parafinolje
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 Jeg husker ikke sist jeg kjøpte et Nivea - produkt, først og fremst fordi jeg liker ikke "Nivea-lukten". Har ikke prøvd denne selv, men har hørt flere si at den kombinerte dusjsåpe/bodylotionen deres (Nivea In-Shower Body Milk) skal være bra og praktisk (man får myk hud og sparer tid).
Gjest crazycatlady Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Jeg liker de. Lukter godt, god konsistens, ingen parabener og ikke testet på dyr.(selv om noen av råvarene nivea bruker kanskje er testet på dyr). Anonymous poster hash: a091c...dd1 Nivea tester på dyr jo. God nok grunn til å hate dem. 1
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 Nivea tester på dyr jo. God nok grunn til å hate dem. Nivea sier selv at de ikke tester på dyr http://www.nivea.co.uk/about-us/beiersdorf/animal-testing-uk Samtidig har de begynt å selge til Kina, som krever at alle produkter blir testet på dyr. Kanskje de gjør som noen andre kosmetikkselskaper, de tester ikke selv, men får andre til å gjøre det for dem...?
Gjest crazycatlady Skrevet 9. april 2014 #16 Skrevet 9. april 2014 Nivea sier selv at de ikke tester på dyr http://www.nivea.co.uk/about-us/beiersdorf/animal-testing-uk Samtidig har de begynt å selge til Kina, som krever at alle produkter blir testet på dyr. Kanskje de gjør som noen andre kosmetikkselskaper, de tester ikke selv, men får andre til å gjøre det for dem...? I følge dyrevernalliansen er de et rødt produkt, altså de tester. Men er mulig de tester "bare" ingredienser og ikke ferdig produkt. Uansett vil jeg ikke bruke noe som tester enten det er ingredienser eller ferdig produkt. Nivea er uansett et drittmerke, så ville ikke brukt dem om de sto på den grønne lista heller. Vet du om dette kravet på testing gjelder kun Kina eller Korea også? Jeg har hørt begge deler. Har også hørt at det gjelder hele Asia. Hørt mye bra om koreansk bb-krem, men tør ikke kjøpe før jeg vet helt sikkert at de ikke tester. Nekter å støtte dyreforsøk!
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 9. april 2014 #17 Skrevet 9. april 2014 (endret) I følge dyrevernalliansen er de et rødt produkt, altså de tester. Men er mulig de tester "bare" ingredienser og ikke ferdig produkt. Uansett vil jeg ikke bruke noe som tester enten det er ingredienser eller ferdig produkt. Nivea er uansett et drittmerke, så ville ikke brukt dem om de sto på den grønne lista heller. Vet du om dette kravet på testing gjelder kun Kina eller Korea også? Jeg har hørt begge deler. Har også hørt at det gjelder hele Asia. Hørt mye bra om koreansk bb-krem, men tør ikke kjøpe før jeg vet helt sikkert at de ikke tester. Nekter å støtte dyreforsøk! Jeg begynte først for kort tid siden å bli mer opptatt av det her med dyretesting (ble inspirert av dere jentene her på forumet!!!), så jeg er ingen ekspert, men jeg vet at Korea har vært under sterkt press når det gjelder et forbud for testing på dyr etter at EU-landene innførte denne loven. Korea virker mer villige til dette enn Kina, som har gått motsatt vei. Om det har blitt vedtatt en lov ennå eller ikke, er jeg ikke sikker på, men fant dette på nettet, så hvis dette stemmer, virker det jo lovende: http://chemlinked.com/news/cosmetic-news/south-korea-ratifies-non-animal-testing-functional-cosmetics Endret 9. april 2014 av Bea »-(¯`v´¯)-»
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #18 Skrevet 10. april 2014 I følge dyrevernalliansen er de et rødt produkt, altså de tester. Men er mulig de tester "bare" ingredienser og ikke ferdig produkt. Uansett vil jeg ikke bruke noe som tester enten det er ingredienser eller ferdig produkt. Nivea er uansett et drittmerke, så ville ikke brukt dem om de sto på den grønne lista heller. Vet du om dette kravet på testing gjelder kun Kina eller Korea også? Jeg har hørt begge deler. Har også hørt at det gjelder hele Asia. Hørt mye bra om koreansk bb-krem, men tør ikke kjøpe før jeg vet helt sikkert at de ikke tester. Nekter å støtte dyreforsøk! Men bortsett fra dyretestingen, hvorfor er nivea et drittmerke?Anonymous poster hash: 304fc...3c9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #19 Skrevet 10. april 2014 Når jeg googler litt på ulike niveaprodukter kommer det ofte opp tråder herifra som forteller om hvor dårlige de er. Jeg skjønner Niveaproduktene er dårligere enn de dyre merkene, men mener dere de er skadelige? Det er nesten det inntrykket jeg har fått.Anonymous poster hash: 304fc...3c9 Huden min reagerer på nivea. Anonymous poster hash: f9602...73b
Gjest crazycatlady Skrevet 10. april 2014 #20 Skrevet 10. april 2014 (endret) Men bortsett fra dyretestingen, hvorfor er nivea et drittmerke?Anonymous poster hash: 304fc...3c9 Dårlige ingredienser, billig dritt. Lukter død og fordervelse av de produktene i hvit og blå flaske. Nå har jeg ikke prøvd nivea siden før jeg visste at de testet (altså mange år) og huden min reagerte på produktene. Mulig de har forbedret seg nå, men jeg nekter som sagt å støtte dyreforsøk. Det kunne godt vært det beste merket i verden for min del, men det hjelper ikke for alle som tester er uaktuelt å kjøpe for meg. Endret 10. april 2014 av RusaPåBrus 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå