AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Hei! Jeg er omtrent 35 kg overvektig, har gått ned 15 kg og med bare kostholdsjusteringer og nå vil jeg gjerne trene litt. Jeg bor rett ved en godt besøkt tursti i Oslo og har tatt noen runder der nå. Jeg er jo i ekstremt dårlig form, så jeg går mest og løper litt. Klarer å løpe kanskje 1 minutt sammenhengende, og det ser jo sikkert kjempedumt ut? Hva hadde du tenkt om du hadde sett meg? En annen ting er at jeg kjøpte et par treningstights, og det var veldig behagelig. Joggebukser sklir ned og blir i veien. Men når man er så stor som meg, er det jo ikke akkurat pent med tights. Hadde du tenkt noe på det? Lurer på om jeg kanskje burde vente litt med treningen, eller trene inne. Men det er jo så fint å trene ute og den runden jeg har utenfor huset er jo helt perpekt. Anonymous poster hash: 6ed58...636
positivitet Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde tenkt: Så flott at hun velger å gjøre noe med vekta si! 35
goldenchanel Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Herregud, hvilken rolle spiller det hva andre tror og mener? Du trener i det du syns er behagelig og du gjør som du vil. Om du er så feit at du bruker hele fortauet når du jogger så hadde jeg tenkt " Fy faen, du er tøff som tørr å ta tak i overvekten din og jobbe deg inn mot målet" you go girl! 17
Chien Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde tenkt: Så flott at hun velger å gjøre noe med vekta si! Jepp, jeg hadde tenkt det samme. Er jo bare mer positivt når overvektige trener Det er sunt for alle å trene, men særlig overvektige. Nå klarer du kanskje bare å løpe sammenhengende i ett minutt, men bare vent.. Du blir bedre og bedre. Plutselig klarer du å løpe sammenhengende i 4 minutter, deretter kanskje 10 minutter, osv. Stå på - du er flink! 11
Gjest Bond Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 De aller fleste oppegående mennesker som trener ute bryr seg stort sett om seg og sitt mens de trener. Jeg tenker stort sett ikke særlig når jeg løper ute - mer type "se en person kommer mot meg.. nå skal jeg helst ikke løpe på vedkommende". Det er nok det nærmeste jeg kommer til en koherent tanke. Ellers er det stort sett.. "må... fortere... fram... æææ... uuu.. kul sang nå.. aa nå var det bra å løpe.. forbanna oppoverbakke.. husk jevne steg, ikke kompenser.." og lignende som skjer i hodet mitt. De som da ikke skulle være oppegående og ha sterke meninger om hvem som har "lov" å trene.. de er jo da heller ikke noen man skal bry seg så veldig om? Hvorfor la din treningshverdag bli endret av noen få idioter i verden. Hvis du vil løpe ute - løp ute. Hvis du synes det er mest behagelig med tights da løper du med tights. Det er ikke noe missekonkurranse, man skal trene. Ingen andre har noe med hvor eller hvordan du trener
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Tenker ingenting, fordi det der har jeg ingenting med. 2
Cathrine88 Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde ikke tenkt over det i det hele tatt. Jeg ville vært opptatt av hundene mine, musikken min og min egen løping. 4
Sylvari Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Blir nesten litt misunnelig, jeg er ikke overvektig og jeg eier ikke selvtilliten til å bevege meg så jeg bli svett ute blant folk, da vil jeg bare gjømme meg. Syns du er fink jeg. 3
Anoia Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 (endret) Tenker "Good for you, som er ute og tar vare på helsa di". Og "Skulle ønske jeg var like flink." Endret 3. april 2014 av Anoia 6
Marie90 Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Du skal IKKE tenke at folk ser dumt på deg. Gjor de det, så har de et problem. Jeg er slank men forstatt litt ukomfortabel hvis jeg jogger et sted der det er biler - eller verre - bilko. Folk blir idioter bak et bilvindu og har ikke bedre ting å gjore enn å stirre Tren i vei. 3
Gjest Blubberella Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde mest sannsynlig ikke tenkt noe annet enn "nå må jeg ikke pese så høyt eller se teit ut", for det er nemlig sånn jeg er ute på trimtur og treffer andre på veien. Ellers er jeg mest opptatt av musikken på øret og min egen trimrutine (hvor langt, hvor fort, hvor svett jeg blir og hvor andpusten jeg blir). Skulle jeg mot alle odds legge spesielt merke til deg hadde jeg blitt glad på dine vegne for at du er flink og tar tak, og i samme slengen hadde jeg blitt ekstra motivert. De fleste er like selvbevisst som deg og er mest opptatt av seg og sitt, så trim og vær glad i de klærne du vil! 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Jeg er 110 kg..Altså rundt 40-50 kg overvektig, men jeg er 1.72 høy og ser ikke kjempe tykk ut. Kroppen min er ikke dvass og i en tights ser jeg "stram" ut, uten noe som henger. Ser bare sporty ut egentlig. Og ingen vet jo vekta mi Man føler som regel at man ser verre ut enn man er. Og ingen tenker over at du er stor. Når folk tipper vekta mi, tipper de 80 kg, og jeg bruker fremdeles bare L Anonymous poster hash: aeefc...141 1
Gjest Coolaid Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde tenkt at det er veldig beundringsverdig. Er man overvektig og trener krever det ganske mye av en selv. Det er kjempetungt og du skal være stolt av deg selv. Tanken om at vi må ha en bra kropp for å vise oss i treningstøy, på et helsestudio eller i en svømmehall er latterlig. Vet at mange tenker slik, både overvektige som ikke tør og andre som ikke vil se overvektige trene. Du kjører ditt eget løp, det står det respekt av. Jeg blir kjempeglad av å lese innlegget ditt, ts
Nuttery Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Jeg tenker mye på dere overvektige når jeg selv er ute å jogger/etc. Forsåvidt alltid tenker jeg også hvor sykt godt jobba det er, og at dere fortjener applaus. I mean, det er mye mer imponerende at de er ute å jogger enn meg? For meg er det relativt lett, mener jeg. 5
*melis* Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Jeg tenker: Så flott! Dette er en dame med vilje og pågangsmot som har bestemt seg for å ta tak i ting 3
Gjest Vevila Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Jeg blir imponert, og tenker at jeg gjerne skulle stjålet litt av din guts! Stå på, om noen tenker noe negativt om deg for det så sier det mer om dem som personer enn deg!
Poppie Skrevet 3. april 2014 #19 Skrevet 3. april 2014 (endret) Hver gang jeg ser noen som jogger ved omstendigheter jeg ikke hadde giddet (være seg om de er litt overvektige, svært overvektige, jogger oppoverbakker, i snøvær, når det er steikvarmt eller steikkaldt, styrtregn, lørdagskveld, etc) tenker jeg "Wow, jeg skulle ønske jeg hadde like mye viljestyrke". Så jeg kan kanskje være en av de som stirrer, men det er rett og slett fordi at jeg er misunnelig. Jeg elsker å trene, men elsker også å finne på unnskyldninger for å ikke gjøre det Du er en av dem jeg misunner, så stå på! Endret 3. april 2014 av Allegro 2
Chloe- Skrevet 3. april 2014 #20 Skrevet 3. april 2014 Dette er faktisk en av de eneste vettuge av ting som har trendet på Facebook i det siste: To the fatty running on the Westview track this afternoon: You, whose feet barely lift off the ground as you trudge around the track. You, who keeps to the outside lane, footslogging in the wrong direction. You, who stops for water breaks every lap, and who would probably stop twice a lap if there were bleachers on both sides. You, whose gaze drops to your feet every time we pass. You, whose sweat drenches your body after you leave, completing only a single, 20-minute mile. Theres something you should know: You f**ing rock. Every shallow step you take, you carry the weight of more than two of me, clinging to your bones, begging to be shaken off. Each lap you run, youre paying off the debt of another midnight snack, another dessert, another beer. Its 20 degrees outside, but you havent let that stop your regimen. This isnt your first day out here, and it certainly wont be your last. Youve started a journey that lasts a lifetime, and youve started it at least 12 days before your New Years resolution kicks in. You run without music, and I can only imagine the mantras running through your mind as you heave your ever-shrinking mass around the next lap. Lets go, feet. Shut up, legs. F**k off, fat. If youd only look up from your feet the next time we pass, youd see my gaze has no condescension in it. I have nothing but respect for you. Youve got this. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå