Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen forslag til øvelser jeg kan foreta meg hjemme? Tenker på styrkeøvelser.. Har ikke mulighet til å dra på treningssenter. Trener mye kondisjon, men nå har jeg lyst til å stramme opp litt her og der. Tenker da spesielt på rumpe/lår. Er dette mulig i en viss grad hjemme? Er bulgarske utfall og knebøy greie øvelser? Tar gjerne imot tips og egne erfaringer! :)

Anonymous poster hash: 13d1b...f4f

Videoannonse
Annonse
Gjest Egiett
Skrevet

Jeg er ikke akkurat noen ekspert, men noen av mine favoritter for rumpe/lår er nettopp bulgarske utfall og knebøy. Gående utfall og hip thrust er også fine øvelser :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke akkurat noen ekspert, men noen av mine favoritter for rumpe/lår er nettopp bulgarske utfall og knebøy. Gående utfall og hip thrust er også fine øvelser :-)

Takk for svar! :) skal prøve ut disse øvelsene.

Skrevet

Bruker kjøkkenbenken mye (Har to ovenfor hverandre) til dips blant annet. Kjempekjekt! Strekker og tøyer også der. Tar også en del armhevinger mellom de ettersom jeg føler jeg kommer dypere ned.

Gjest Egiett
Skrevet

Har litt samme målet som deg om å stramme opp, pluss å bli sterkere :-) Armhevinger og dips er helt supert for armene, og situps (både vanlig og på skrå), planke (vanlig og på siden) og beinhev liker jeg veldig godt for magen. Spesielt liker jeg klatrende planke, altså at du starter i vanlig plankeposisjon, og så "reiser du deg opp" på armene, før du går ned igjen, om det var forståelig :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her!

Takk for tips :) har utført noen øvelser i noen dager nå, men er en ting jeg lurer på.. Dette med sett og repetisjoner, jeg er litt blank på dette (er ganske fersk på dette med "styrkeøvelser"). Når man skal ta f. Eks 10x3 knebøy. Vil dette da egentlig si 30? :P

Er det greit å starte med 20 knebøy, 20 bulgarske utfall, 30 knebøy, 20 bulgarske utfall igjen? Med vekter på 3kg i hver hand? Kommer dette til å ha noen effekt for meg etter noen uker hvis jeg øker på med flere etterhvert, og evt andre øvelser i tillegg?

Skrevet

Jillian Michaels treningsdvder. Du finner dem på youtube også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jillian Michaels treningsdvder. Du finner dem på youtube også.

Har fullført 30 day shred en gang, men merket ikke noen stor forskjell. Men mulig jeg prøver den ut en gang til likevel, eller kanskje en av de andre videoene :)

Ts

Skrevet

Har fullført 30 day shred en gang, men merket ikke noen stor forskjell. Men mulig jeg prøver den ut en gang til likevel, eller kanskje en av de andre videoene :)

Ts

Det er den letteste, så kanskje en av de andre er bedre for deg. Lykke til! :-)

Gjest Egiett
Skrevet

Jeg bruker vanligvis 10x3, altså ti repetisjoner og tre sett. Dermed blir det totalt 30, ja. Jeg pleier vanligvis å utføre en form for "sirkeltrening", der jeg veksler mellom ulike øvelser. F.eks. 10 knebøy, 10 pushups, 10 situps (bare for å gi et eksempel), og ta denne runden 3 ganger. Altså 10x3 :) Jeg pleier forresten ta hele kroppen på en gang, og dermed tar jeg sjelden flere øvelser for samme del av kroppen rett etter hverandre - men dette er jo smak og behag, og litt avhengig av hvor ofte man trener :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...