AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Hei! Jeg ønsker å gå ned fem kilo i vekt, gjørne før 1. mai og ønsker å endre om kostholdet mitt så det blir sunnere og begynne å løpe. Noen som har noen motivasjonstips og generelle tips når det gjelder løping? Dørstokkmila er veldig lang i huset her. Å løpe på mølle har jeg alltid klart, får mere motivasjon av å se/tenke at "nå har jeg løpt fire kilomenter, da klarer jeg en til". Har hverken råd til senter eller pulsklokke nå, så det må bli løping ute. Når det kommer til kosthold så er jeg pescetarianer, jeg er også veldig glad i søtt og mat generelt.. Noen tips til en kostplan for å gå ned fem kg på en måned? Er foresten også laktoseintollerant og jeg har glutenallergi, men litt laktose går greit. Må også nevnes at jeg ikke har særlig god økonomi for tiden. Anonymous poster hash: 701df...c3f Anonymous poster hash: e10a0...270
Lillemy23 Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 (endret) Fem kilo på én måned er ikke akkurat lite, men dersom du virkelig er motivert og ikke skeier ut overhodet får du det nok til. Mitt første tips er isåfall å ikke ha én eneste såkalt "spisedag" i løpet av denne tiden. Når kroppen går inn i fettforbrennende modus, blir denne spisedagen en stor bremsekloss, nettopp fordi det tar tid å komme inn i dette moduset. Vanligvis, dersom man skal endre kosthold over tid, ville jeg anbefalt spisedag nettopp for å klare å holde seg til planen, men i og med at du har såpass kort tid bør du altså la være. Kjenner lite til et pescetarianer-kosthold (annet enn at jeg googlet meg frem til at du kun spiser fisk og annet sjømat??) men 3/4 på tallerkenen ved siden av fisken bør uansett være grønt. I tillegg gjør du klokt i å kutte ned på fett smør til steking, all snacks og sukker samt alle raske karbohydrater. Grove produkter som havregryn, rugbrød eller knekkebrød går fint, men også dette i moderate mengder. Ellers et godt tips dersom du trenger litt motivasjon på løping ute: Runkeeper er en veldig fin app og tror også at denne er gratis. Den tracker økten din og gir deg oversikt over fart, tid, lengde, progresjon og hvordan du ligger an ifht. eventuelle mål. Jeg er også glad i mølla pga. bedre ovresikt, men denne forteller deg på øret hvor langt du er underveis og gir ihvertfall meg utrolig god motivasjon også på uteøktene! Ellers vil jeg bare si lykke til og ikke gi opp! Ofte går man ikke ned i vekt før etter et par uker, nettopp pga. det jeg skriver ovenfor om at det tar tid å komme inn i fettforbrennende modus. Det vil si, at dersom du spiser helt "cleant" i 1 mnd, kan du fint gå ned 5 kg, men disse vil kanskje ikke mistes før i uke 3-4! Endret 3. april 2014 av Lillemy23
Sjokoladenøtt Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Det er tilnærmet umulig, jeg ville sagt max 3 kg.. For å gå ned 5 kg på så kort tid må du trolig ty til ekstreme og sinnsykt usunne dietter.
Gjest Silverstream Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Det er tilnærmet umulig, jeg ville sagt max 3 kg.. For å gå ned 5 kg på så kort tid må du trolig ty til ekstreme og sinnsykt usunne dietter. Nei, man kan gå ned 4kg
Lillemy23 Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Det er tilnærmet umulig, jeg ville sagt max 3 kg.. For å gå ned 5 kg på så kort tid må du trolig ty til ekstreme og sinnsykt usunne dietter. Selvfølgelig vil dette være vanskelig, men langt fra umulig. Gjerne dersom vedkommende har litt ekstra å ta av, vil dette gå fortere. Trening ca. 4 dager i uken (avhengig av form) og sunn mat hver dag (med kaloriunderskudd) kan faktisk utgjøre mange kg på selv kun 1 måned 1
Sjokoladenøtt Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Selvfølgelig vil dette være vanskelig, men langt fra umulig. Gjerne dersom vedkommende har litt ekstra å ta av, vil dette gå fortere. Trening ca. 4 dager i uken (avhengig av form) og sunn mat hver dag (med kaloriunderskudd) kan faktisk utgjøre mange kg på selv kun 1 måned Joda, men med normalt matinntak er det vanskelig å gå ned mer enn 1 kg i uka. Selv det er ganske vanskelig Men det som er viktig er å ikke sette seg urealistiske mål, det er bedre å begynne i det små og bli mer kjent med kroppen sin og hvordan den reagerer på trening og mat Hvis man allerede har et sunt kosthold og trener regelmessig, så blir det litt vanskeligere å gå ned. Om man ikke har veldig mye å ta av..
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Spis 1500 kcal med kyllingfillet, brokkoli og nøtter daglig i en mnd, så skal du se at kiloene raser av. Er selvfølgelig ikke behagelig, men kjapt går det! (Obs, husk å gå gradvis tilbake til normal diet) Anonymous poster hash: 2690b...ed2
Pringle Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 (endret) Høres ut som hva du kan spise allerede er veldig begrenset. Er du sikker på at det er nødvendig for deg å ikke spise kjøtt når du heller ikke kan spise korn eller melk? Kutt ihvertfall ikke ut noe mer, men ha fokus på mat framfor godterier, og spis evt litt mindre porsjoner så du har et kaloriunderskudd på 500-1000 kcal pr dag, da går du ned 1/2 til 1 kg i uka. Hvis du går tilbake til kostholdet du hadde før du begynte å slanke deg, går du opp i vekt igjen, så du må finne en middelvei du kan leve med resten av livet. Endret 4. april 2014 av Pringle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå