AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #1 Del Skrevet 3. april 2014 En nær venn av meg skal disputere om noen uker, jeg er innvitert til både disputas og den påfølgende middagen. Er det vanlig å gi en gave? Og hva eventuelt gir man i slike anledninger? Kan nevne at vi har vært venner i 15-20 år og står hverandre nær. Anonymous poster hash: 35175...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #2 Del Skrevet 3. april 2014 Ja, man gir gjerne gaver. Kan være f.eks. fine bøker, et par årgangsviner, glass/vase/etc av et fint merke som passer til vedkommedes stil el.l. Mange på min arbeidsplass disputerer, så vi spleiser gjerne på gavekort. Gavekort på turutstyr, spa, you name it. Anonymous poster hash: 29fb7...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlueBella Skrevet 3. april 2014 #3 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg ville gitt en gave. Vi er en venninnegjeng som har pleid å gi hverandre gaver i anledning av endt studium. Vi har som regel gitt et smykke. Ikke så veldig dyrt, men et fint smykke man kan ha på seg på jobb. Andre ting jeg vet er vanlige å gi i en slik anledning er dyre fyllepenner og ordentlige jobbvesker (skinnvesker med plass til pc, jobbpapirer etc.), men dette er jo mye dyrere ting og kanskje noe man heller gir til et familiemedlem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 3. april 2014 #4 Del Skrevet 3. april 2014 De disputaser jeg har vært på har man gitt gave ja. Det blir litt som et bryllup på mange måter. Hva som er vanlig? Det vet jeg ikke. Det kommer jo an på pris og hvor mye man gir for ellers, hva ville du kjøpt til en bursdag? Forrige gang gikk vi sammen en gjeng og kjøpte en større ting. Var vel en kaffemaskin og noe attåt. Gavekort kan være en god idè som det skrives over. glass/vase etc er også fine gaver, men der er jeg av det syn at da skal man vite hva personen vil ha, ikke kjøpe på måfå. Da blir det bare husafyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 3. april 2014 #5 Del Skrevet 3. april 2014 trenger tips til samme anledning, så jeg henger meg på her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #6 Del Skrevet 3. april 2014 Ok takk, da får jeg gå på gaveshopping. Finner en fin gave tip min gode venn uten problemer Anonymous poster hash: 35175...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #7 Del Skrevet 3. april 2014 De disputasene jeg har vært i har det vært gitt mye blomster og flasket fra polet (vin, konjakk, whiskey) bøker, gavekort og smykker hvis det er kvinner. Det ligger vel på ca 500 kr pr pers eller par. Anonymous poster hash: 22e95...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #8 Del Skrevet 3. april 2014 Nei, nå har gavehysteriet gått for langt her. Anonymous poster hash: 66da3...34c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #9 Del Skrevet 3. april 2014 Nei, nå har gavehysteriet gått for langt her. Anonymous poster hash: 66da3...34c Er vel snakk om gave når man er invitert på disputasmiddag/fest. Der jeg har vært på slikt, har jeg i allefall blitt påspandert middag med vin for mange hundre kroner på restaurant, så en gave er absolutt på sin plass. Anonymous poster hash: 29fb7...651 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #10 Del Skrevet 3. april 2014 Nei, nå har gavehysteriet gått for langt her. Anonymous poster hash: 66da3...34c Nei. Anonymous poster hash: 506b0...baf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #11 Del Skrevet 3. april 2014 Nei. Anonymous poster hash: 506b0...baf Det har fått for langt for lenge siden. På tide å kutte ut dette tullet, nå. Anonymous poster hash: 66da3...34c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #12 Del Skrevet 3. april 2014 Det har fått for langt for lenge siden. På tide å kutte ut dette tullet, nå. Anonymous poster hash: 66da3...34c Ok du om det, nå fikk jeg svar på det jeg lurte på. Og bryr meg lite om du syntes det har gått for langt. Jeg skal ikke være den eneste som stiller uten gave Anonymous poster hash: 35175...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 3. april 2014 #13 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå