Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Elskerinnen min har nettopp hatt mensen nå, ferdig i dag tror jeg.

1. Hvis hun tar p-pillen i morgen, kan vi ha ubeskyttet sex på kvelden da? Eller evt. hvor lenge må man vente?

2. Hvis hun gjevnlig har tatt p-pillen i 2-3 uker og glemmer det en morgen og hvis vi har ubeskyttet sex senere den dagen, kan hun bli gravid da?

P pille har fungert tidligere i hvertfall. Har ikke blitt gravid. 8)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Hvis hun går på p-piller så kan dere ha sex hele mnd uten fare for graviditet(også når hun har mensen hvis dere vil)

Glemmer man en pille så er det en sjanse får å bli gravid.Da er det nok lurt å bruke kondom i tillegg.

Skrevet

Takk for svar. Men hun tar visst ikke p-pillen når hun har mens. Hvis hun begynner med p-pillen i morgen, kan man ha ubeskyttet sex allerede samme dagen da? Virker det så fort?

Skrevet

Det er jo noen p-pilletyper som ikke skal tas under mensen, men som gir like sikker beskyttelse når en starter opp igjen, som om en tar piller hver dag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke komisk hvor lite menn generelt vet om p-pillebruk? :ler:

*Beklager Jokke*

Skrevet
Er det ikke komisk hvor lite menn generelt vet om p-pillebruk? :ler:

*Beklager Jokke*

Hehe, det er nok mye mulig. Derfor jeg spurte dere her inne. :roll:

Hilsen

Uviten

Gjest Primula
Skrevet

Jeg bruker også p- piller som jeg tar i 21 dager, for så å ha en pause på 7 dager. I denne pausen får jeg mensen. Men jeg er like trygg hele perioden. :-)

Skrevet

Et lite, kanskje dumt, spørsmål:

Man har jo en pillefri uke i måneden, men man er likevel trygg. hvorfor er det slik at man er utrygg hvis man glemmer en pille en dag da? :klø: i teorien kan man vel bare ta den pillefrie uka da, hvis noen skjønner hva jeg mener?

Skrevet

Med slike piller hvor du skal ta en pille hver dag, så er det 7 piller i slutten som er såkalte "sukker-piller", altså piller uten hormoner.

Altså spiller det ingen rolle om en ikke tar piller, eller tar disse sukkerpillene denne uka.

Om du tar piller uten hormoner til andre tidspunker i syklusen, så vil det kunne gjøre skade.

Så den pillefrie uka må komme til et visst tidspunkt dersom det skal stemme overens med hormonene for å unngå eggløsning.

Gjest agurk
Skrevet
Et lite, kanskje dumt, spørsmål:

Man har jo en pillefri uke i måneden, men man er likevel trygg. hvorfor er det slik at man er utrygg hvis man glemmer en pille en dag da? :klø: i teorien kan man vel bare ta den pillefrie uka da, hvis noen skjønner hva jeg mener?

Er vel noe med at midt mellom to mens så har man som oftest eggløsning. P-pillene skal jo hindre dette i å sje. Dersom du midt mellom to mens ikke tar p-pillen din så kan du få eggløsning alikavel. Slkønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...