Gå til innhold

Er kommunen et alternativ for oss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er alenemor til to barn hvor far har 50% samvær (annenhver uke) Eier et hus med samboer men ønsker å forlate forholdet av mange grunner.Har tidligere fått avslag på lån i bank alene pga av gjeld på bil som jeg forøvrig prøver og selge for å kjøpe rimeligere bil.Tjener ca 350 000 i året + barnetrygd for 3 barn og har mulighet til å jobbe mere utover min faste stilling.Har ca 300 000 i egenkapital og vet jeg kan klare og betjene et boliglån på ca 1,8 millioner etter utregninger på lånekalkulator.Har ingen utgifter på barnepass.Er det noen vits for meg og søke kommunen eller er jeg ikke kvalifisert til dette? Trenger noen råd og tips og om det er andre muligheter...har jo hørt at man kan få en støtte fra kommunen også.

Hilsen fortvilet alenemor.

Anonymous poster hash: fd73f...b45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke om startlån. Bare å ringe bort og spørre hvilke kriterier de har og slikt. Verste svaret du får er "nei, det kan vi ikke tilby deg". Er ennå noen timer til de stenger, så det rekker du fint i dag, i tillegg til en telefon/e-post til 3-4 aktuelle banker for lån.

Andre banker kan nemlig si ja eller nei uavhengig av den første, og din egen evne til å sansynliggjøre betalingsevne teller inn, så møt opp ren, pen, velkledd og på ditt mest økonomisk oppegående (du kan like det eller ikke, men en som gjør et godt førsteinntrykk får oftere lån).

Og IKKE på noe tidspunkt dra frem "alenemor"-kortet. Det er ikke noe banken har noe med, nemlig (og det gjrø menn brydd og kvinner sinte). Du er en budsjettpost. Oppfør deg som en eksemplarisk sådan.

Anonymous poster hash: 8f418...595
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...