Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har havnet i et dilemma jeg ikke finner ut av.. Har flyttet og Søkte jobb på Peppes pizza for en stund siden da jeg har jobbet der før, jeg var innom kanskje tre ganger før jeg fikk vite at de trengte ikke servitør alikevel. Da la jeg det på hylla og søkte på Anton sport fordi de hadde ledige stillinger. Jeg fikk jobben, takket ja og skal dit imorgen å avtale nærmere(evnt skrive kontrakt) men så ringer peppes pizza og inkaller til intervju dagen etterpå! Jeg sa tvilsomt ja, for det er jo egentlig Peppes jeg vil jobbe på - men samtidig er det mange fordeler med Anton sport. På peppes kan jeg alt, er den jobbplassen jeg brenner for og ønsker - men Anton sport er en bra butikk med mange gode produkter(som jeg får rabatt på!) men blir også veldig dumt å fortelle dem at jeg dropper dem for et annet jobbtilbud når jeg allerede har sagt ja.

Har vurdert å kanskje ta begge jobbene hvis jeg får hos peppes, men da blir det peppes som blir nedprioritert og hvis jeg sier det på intervju at jeg har en annen jobb og må prioritere den så er jo sjansene mine nada, velger jeg å kun jobbe på peppes blir det veldig dumt ovenfor Antonsport.. HJELP.

Anonymous poster hash: 6e09f...639

Skrevet

Fordeler med sportsbutikken er jo:

-En ny erfaring

-Mulighet til å få kunnskap om mange produkter

-Evt fordeler som rabatter

Fordelen med peppes er:

-Du kan jobben

Jeg regner med at lønn, arbeidsmengde etc er ellers noenlunde lik.

Jeg hadde holdt en knapp på Anton-jobben, fordi:

1) Det er det riktige å gjøre. Du har fått tilbud, takket ja osv.

2) Du får ny erfaring. Neste gang du skal søke jobb har du både servitør og butikkmedarbeider på CVen. Det kan åpne muligheter om du vil søke en annen jobb, spesielt butikkjobb.

3) Jeg ville tro at du kan få mer varierte oppgaver gjennom en butikkjobb dersom du går inn for det i forhold til servitør. Dette betyr igjen at du lærer mer og stiller sterkere ved et jobbskifte.

Kan du få i pose og sekk så prøv det. Det er jo mulig peppes vil ha deg på ringelisten sin selv om du kanskje må takke nei av og til. Iom. at du har erfaring fra før slipper de en masse opplæring, du har gjerne en referanse fra peppes du jobbet på før som trekker deg frem i køen. Du får gjerne ikke den jobben du søkte på hos peppes, men om du er interessert i å jobbe er det jo ikke utenkelig at du kan bli ringehjelp og få jobbe endel slik. Kommer an på om du blir satt opp på tidlige eller sene vakter de ulike stedene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor får du jobbe mest?

Hvem har best lønn??

På peppes må du sikkert jobbe sene kvelder + lørdag søndag

På butikk er det jo eventuelt bare lørdags føremiddag.

Hva vil du jobbe med i fremtiden? Kan en av jobben gi den en erfaring du vil kunne bruke i fremtiden?

Anonymous poster hash: b718e...665
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar og gode råd :) det ble til at jeg valge Anton sport, men peppes kunne ringe meg hvis de trengte servitør en dag!

Anonymous poster hash: 6e09f...639

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...