Gjest Angrer.... utro! Skrevet 6. juni 2004 #1 Skrevet 6. juni 2004 Gikk over streken med en annen mann for noen dager siden...! Vi hadde ikke samleie, men vi var en smule avkledde, og tok på hverandre! Det skjedde etter en tur på byen, med litt for mye alkohol! Jeg angrer livet av meg, og har verdens verste samvittighet!!!!! :-( Jeg er ikke interessert i å ha noe forhold til denne mannen, og han er også gift! Dette kommer definitivt ikke til å skje igjen!!!!!! Jeg har vært sammen med kjæresten min i 5 år, og jeg VET at om jeg forteller han dette, kommer han til å gjøre slutt på forholdet vårt umiddelbart! Hva gjør jeg? Forteller det, og gjør han helt knust, samtidig som forholdet vårt går til he****e, eller lever med den dårlige samvittigen uten å si noe???? Hjelp!!! :cry:
Gjest Ethereal Skrevet 6. juni 2004 #2 Skrevet 6. juni 2004 Det burde du tenkt på FØR du gjorde det du gjorde. Alkoholen har aldri skylden, den må du nok ta på egen kappe. Du bør fortelle kjæresten din hva som har skjedd, så får det bli opp til ham og dere i samsvar å bestemme framtiden.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 6. juni 2004 #3 Skrevet 6. juni 2004 Kan ikke svare for hva du skal gjøre,men hadde det vært jeg som hadde vært i den samme situasjonen så hadde jeg fortalt det til kjæresten min. Hadde ikke klart å leve med den dårlige samvittigheten,det ville føltes som om jeg løy til han hver dag. Synes kjæresten din har rett til å få vite hva du har gjort,så får han selv ta valget om han vil fortsette forholdet eller gå fra deg.
Gjest MrsL Skrevet 6. juni 2004 #4 Skrevet 6. juni 2004 Jeg vet ikke helt....kanskje ville jeg holdt kjeft. Det er ett spørsmål om hva det egentlig var som skjedde og hvor alvorlig det var. Det er det kun du som kjenner inni deg. Samtidig bør du ta hensyn til hans meninger. har dere diskutert utroskap og grenser før dette skjedde? Vet du hvor han ville satt grensen for hva som er mulig å tilgi eller ei? Er dette en så "big deal" at det er verdt å gå glipp av forholdet for dette? Er det noe du kan leve med? Jeg forsvarer ikke handlingen du har gjort ei heller det at du skylder på alkoholen. For det er ingen unnskyldning.
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #5 Skrevet 6. juni 2004 Det burde du tenkt på FØR du gjorde det du gjorde. Alkoholen har aldri skylden' date=' den må du nok ta på egen kappe. Du bør fortelle kjæresten din hva som har skjedd, så får det bli opp til ham og dere i samsvar å bestemme framtiden.[/quote'] Jeg vet selvfølgelig at jeg burde tenkt på dette før, og jeg tar selvfølgelig det som skjedde på min egen kappe! Jeg er fullstendig klar over at det jeg gjorde var galt, så det er ikke det jeg er ute etter innspil på! Men; skal jeg virkelig ødelegge både mitt eget og hans liv ved å fortelle det?? Er det ingenting ting at det man ikke vet, har man ikke vondt av i enkelte tilfeller??? :-?
Gjest gjesta Skrevet 6. juni 2004 #6 Skrevet 6. juni 2004 Hvis du vet med deg selv at du aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen, så syntes jeg du skal legge det bak deg å gå videre. Slit med samvittigheten selv og håp at din kjæreste aldri får vite noe. Ærlighet og tillit er viktig, men noen ganger tror jeg det kan være best å holde kjeft.
Gjest Angrer... utro! Skrevet 6. juni 2004 #7 Skrevet 6. juni 2004 har dere diskutert utroskap og grenser før dette skjedde? Vet du hvor han ville satt grensen for hva som er mulig å tilgi eller ei? Vi har diskutert grenser for utroskap tidligere, og jeg VET at dette ikke er noe han kan tilgi...! :-(
Gjest MrsL Skrevet 6. juni 2004 #8 Skrevet 6. juni 2004 Da er jeg enig med Mie Legg det bak deg og slit med samvittigheten din selv. Vil du at dette forholdet skal vare livet ut så ikke si noe. Er dette ett engangstilfelle fra deg, så er det beste å holde kjeft. Lær av følelsen du sitter med nå - og - gjør det ALDRI igjen
Gjest Muslingen Skrevet 6. juni 2004 #9 Skrevet 6. juni 2004 Jeg ville ha holdt kjeft. Levd med den dårlige samvittigheten min. Håper bare du har skjønt nå, hva som er verdt å ta vare på.
Arkana Skrevet 6. juni 2004 #10 Skrevet 6. juni 2004 Ærlig talt, skal du bli i et forhold på falske premisser? Jeg synes det er direkte forkastelig at du blir rådet til å tie stille om noe du vet godt at han ikke ville godtatt. Hvordan hadde du følt det om han hadde avslørt noe som du ikke kunne tilgi? Han burde da virkelig få sjansen til å bestemme selv om noe så alvorlig som et forhold, og da burde all vesentlig informasjon være tilgjengelig. Fortell ham akkurat det du sa her, at det var et overtramp men at det aldri skal skje igjen og du har ingen interesse av å ha noe med den mannen å gjøre, og kanskje kan han tilgi deg og dere går videre. Men kommer dette fram ved et senere tidspunkt kan jeg nesten garantere deg at det er over og ut.
Gjest Nefertiti Skrevet 6. juni 2004 #11 Skrevet 6. juni 2004 Er helt enig med Arkana! Dette er forkastelig! Kjæresten din må ha rett til å ta denne avgjørelsen. Det er ikke noe stakkars-lille-meg-som-bare-endte-opp-naken-med-en-annen-mann her. Har du gjort en feil må du stå for den. Ærlig talt, hvilken falsk verden er det mange lever i? Skaden er skjedd, du er nødt til å fortelle dette til kjæresten din. Han fortjener faktisk bedre enn deg.
LilleBille Skrevet 6. juni 2004 #12 Skrevet 6. juni 2004 Jeg synes Ethereal sier det som jeg ville sagt... Synes du ikke det er rimelig at han får muligheten til å velge om han vil satse på deg og det forholdet dere er i? Du tok et valg da du satte igang noe med en annen mann... stå nå for det du gjorde og la ham får et valg. Dessuten: det å si det man ikke vet har man ikke vondt av .. er en skrekkelig dårlig unnskyldning for deg selv - bare for at du skal slippe å står for hva du gjorde .. - og vil du kunne ha 100% garanti for at han aldri får vite det? (det er det veldig skjelden.. så lenge mer enn en vet om noe....)
Gjest Angrer... Utro! Skrevet 6. juni 2004 #13 Skrevet 6. juni 2004 [quote="LilleBille Dessuten: det å si det man ikke vet har man ikke vondt av .. er en skrekkelig dårlig unnskyldning for deg selv - bare for at du skal slippe å står for hva du gjorde .. - og vil du kunne ha 100% garanti for at han aldri får vite det? (det er det veldig skjelden.. så lenge mer enn en vet om noe....)
Gjest Nefertiti Skrevet 6. juni 2004 #14 Skrevet 6. juni 2004 Du sier at han vil få det vondt. Han vil få det mye vondere om du ikke forteller det. Han vil komme over deg, det har skjedd før. Velger han å tilgi deg, så er jo det greit og. Poenget er at det må være et valg HAN tar. Du har ingen rett til å ta dette valget for han. Hvis du forteller ting som det er å at det aldri skal gjenta seg, så kanskje han tilgir deg. Du vet jo ikke at han ikke vil det. Hvis hendelsen som du selv sier ikke hadde noen betydning for deg, så kan det jo være han tilgir deg? Knuse alle deres fremtidsplaner har du allerede gjort. Hvertfall for din del. Du vil alltid måtte ha dette på din samvittighet. Jo, det finnes rom for feilgrep, men du gjør et enda større feilgrep om du ikke forteller dette. Hvis du føler jeg engasjerer meg mye i denne saken så har du helt rett. Jeg har vært i kjæresten din sin situasjon, og tro meg. Du må fortelle det! Du straffer kjæresten din mer om du ikke forteller det, da lyver du for han og lurer han.
LilleBille Skrevet 6. juni 2004 #15 Skrevet 6. juni 2004 Kan bare støtte Nefertiti her - du tok et valg - da du satte i gang sammen med en annen. La han få samme valget.. Velger han deg .. så må dere jobbe dere sammen videre ... men han fortjener det valget.. Det er klart alle kan gjøre feil.. men la nå i det minste han få velge om han vil leve med de feilene du har gjort..
Gjest Lille Solstråle Skrevet 6. juni 2004 #16 Skrevet 6. juni 2004 Se for deg følgende scenario: Kjæresten din gjennom fem år er på byen, blir full og ender opp sammen med en lekker dame. Han blir god og kåt, de blir nakne sammen og tilfredsstiller hverandre. Hadde det vært greit for deg at kjæresten din lot være å fortelle deg det? Hva ville du foretrukket, å vite eller å ikke vite? Husk at sannheten alltid kommer for en dag. Hvis dette er en mann du vurderer å tilbringe livet ditt med, må du være ærlig mot ham.
Gjest Angrer... Utro! Skrevet 6. juni 2004 #17 Skrevet 6. juni 2004 Se for deg følgende scenario: Kjæresten din gjennom fem år er på byen, blir full og ender opp sammen med en lekker dame. Han blir god og kåt, de blir nakne sammen og tilfredsstiller hverandre. Hadde det vært greit for deg at kjæresten din lot være å fortelle deg det? Hva ville du foretrukket, å vite eller å ikke vite? Husk at sannheten alltid kommer for en dag. Hvis dette er en mann du vurderer å tilbringe livet ditt med, må du være ærlig mot ham. Vet du hva, helt ærlig; jeg ville foretrukket at han ikke fortalte det til meg, såfremt det var et engangstilfelle, og han angret det dypt og inderlig!
Gjest MrsL Skrevet 6. juni 2004 #18 Skrevet 6. juni 2004 Må alt fortelles da? Når du vet at denne personen ville gått fra deg fordi det skjedde ett feilgrep som aldri vil skje igjen, er det noe poeng å fortelle da? Har diskutert dette med flere ved forskjellige anledninger og de mener at om du har ett åpent og ærlig forhold som du kan si ting i så gjør du det og jobber deg/dere videre. Er du derimot i ett forhold hvor det feks er sjalusi og du vet at dette er noe du aldri vil gjøre igjen, men at om du forteller det så mister dere det forholdet dere vil ha resten av livet...hva er meningen da?
Gjest fjellblomst Skrevet 6. juni 2004 #20 Skrevet 6. juni 2004 Det man ikke vet, har man ikke vondt av... Neida, jeg tror ikke jeg mener det. Er veldig usikker på hva som er riktig å gjøre her. Tror faktisk jeg ville foretrukket å ikke vite det. Du må bare finne ut om du kan leve med den dårlige samvittigheten din. Klarer du ikke det, må du jo bare si det. Og da er det best å si det så fort som mulig tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå