AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Har brekt beinet og må ha full hvile i 6 uker på beinet. Går med krykker, og gips fra foten og opp til låret. Stresser meg at jeg ikke får løpe, da jeg vanligvis løper over 5 mil i uka. Har tenkt og tenkt på hvordan jeg skal få til å trene, men uansett hva jeg tenker på så går det ikke pga gipsen og pga jeg må hvile beinet. Humper jo litt rundt på krykkene, men ikke effektiv trening akkurat. Er stresset pga jeg er redd for å legge på meg disse ukene her, så prøver å kutte ned på matinntak. Forsåvidt ikke overvektig, er 1.74 høy og 57kg, og var i god fysisk form før dette inntraff.. Noen tips? (jeg trener overarmer med håndmanualer, så den er forsåvidt grei..) Anonymous poster hash: 9cb17...e28
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Har du mulighet til å prøve roing? Har tenkt roing selv, men er ikke beina i bevegelse når man drar fra da? Har kikket på romaskiner, men ikke hatt anledning til å teste ut... Ts Anonymous poster hash: 9cb17...e28
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Skulle til å foreslå svømming, men... Det skulle ha tatt seg ut:) Ts Anonymous poster hash: 9cb17...e28
Tøytigern Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Vet ikke om dette er noen god idé,men kan du klatre i klatrevegg med armene og den ene foten, og bli heist pent ned igjen etterpå? Klatring er bra trening. Men du blir kanskje å belaste kroppen skjevt... Ellers skjønner jeg ikke helt skrekken din for å legge på deg? Er 5 mil med løping noe du gjør for å holde vekta nede, så er det kanskje litt... Juster matinntaket med kjøkkenvekt,dl-mål og riktige matvarer. Du blir ikke feit om du ikke setter deg rett ned foran TV og spiser is.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Vet ikke om dette er noen god idé,men kan du klatre i klatrevegg med armene og den ene foten, og bli heist pent ned igjen etterpå? Klatring er bra trening. Men du blir kanskje å belaste kroppen skjevt... Ellers skjønner jeg ikke helt skrekken din for å legge på deg? Er 5 mil med løping noe du gjør for å holde vekta nede, så er det kanskje litt... Juster matinntaket med kjøkkenvekt,dl-mål og riktige matvarer. Du blir ikke feit om du ikke setter deg rett ned foran TV og spiser is. Jeg vet jeg er slank, men er bare så vant til å trene, så derfor jeg er redd for å legge på meg nå.. Ser for meg at det bare sier *poff* så blir jeg storsvær... Ts Anonymous poster hash: 9cb17...e28
Tøytigern Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 (endret) Har tenkt roing selv, men er ikke beina i bevegelse når man drar fra da? Har kikket på romaskiner, men ikke hatt anledning til å teste ut... Ts Anonymous poster hash: 9cb17...e28 Du må kunne bøye i knærne for å bruke romaskin. Ellers er det jo ergometersykkel beregnet på dem som er lamme, som du sikkert kan bruke selv om du ikke kan trå med begge bein. Da driver du sykkelen med armene. Edit: Opplysninger falt ut... Jeg vet jeg er slank, men er bare så vant til å trene, så derfor jeg er redd for å legge på meg nå.. Ser for meg at det bare sier *poff* så blir jeg storsvær... Ts Anonymous poster hash: 9cb17...e28 Nei, du blir ikke det om du ikke spiser som om du skal springe fem mil... Vei maten din,så du vet hvor mye kalorier du får i deg og spis anbefalt mengde for en stillesittene kvinne. Endret 3. april 2014 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Ellers kan jeg anbefale å sitte på gulvet med beina strake og fra hverandre i v og kaste en håndball mot veggen ved å holde ballen med begge hender, bøye i albuene og føre armene mot brystet og så kaste ballen og ta imot ,kaste og ta imot, og holde tempoet oppe. Å kaste med en hånd er for viderekomne.. Du kan også bruke en basketball og ta situps med, med strake bein. Hold ballen over hodet og sitt opp med hjelp av magemusklene. Langsomt tilbake og raskere opp. Skal love det er trening. 1
Gjest Runforit Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Du brenner ca 500 kcal på en mils joggetur. Kompenser med å ligge de 500 kcal i underskudd så skjer det ikke noe med vekta.
Gjest Coolaid Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Du har en vekt og høyd, samt aktivitetsnivå som er veldig ikke setter deg i fare helsemessig ved å være i ro noen uker - med mindre du veier for lite.. Kanskje du er for opphengt i trening og vekt siden du bekymrer deg for å holde deg i ro ?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Jeg vil også anbefale deg å være litt mer nøye på kostholdet. Tross alt har det mest betydning når det kommer til kroppsvekt. Har selv vært gjennom restitusjonstid etter operasjon og hadde de samme tankene som deg. Det løste seg automatisk ved at appetitten gikk ned siden jeg ikke trente noe. Kjenner følelsen, lykke til. Anonymous poster hash: b6eea...7fb
Supraspinatus Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Ski-erg? Men seriøst, nå må du slappe av. Du blir ikke bælfeit på et par uker uten trening. Det er uansett kostholdet som er nøkkelen. Så lenge du ikke legger om til en 6 ukers pizzakur så burde vel det gå greit. Ikke kjør en energirestriksjon når du skal bli frisk. Da tar det lengre tid og du vil miste muskelmasse. Du kan jo også trene styrketrening i overkroppen. Rimelig mye du får gjort uten å bruke beina!
Elanore Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Har tenkt roing selv, men er ikke beina i bevegelse når man drar fra da? Har kikket på romaskiner, men ikke hatt anledning til å teste ut... Ts Anonymous poster hash: 9cb17...e28 Jo, og du bruker dem for kraft når du tar i også. Jeg fullfører nok en del timer med roing i måneden, og vet at bena aktiveres mye med skikkelig teknikk.
Gjest constance90 Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Jo, og du bruker dem for kraft når du tar i også. Jeg fullfører nok en del timer med roing i måneden, og vet at bena aktiveres mye med skikkelig teknikk. Sittebde roing da? På apparat?
Elanore Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Sittebde roing da? På apparat? Det er det jeg gjør mest av. Har selv hatt skader i bena, og det er utrolig vanskelig å ro skikkelig uten å feilbelaste når du prøver å skåne ett ben, så med gips som i tillegg begrenser bevegeligheten...? Tror ikke det her er tilrådelig, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Ts her Har vel egentlig innfunnet meg med at jeg er pokka nødt til å ta livet med ro de kommende ukene......Har nettshoppet bøker og lastet ned serier. Er lettere treningsavhengig, så var nok mest sjokket over å ikke få trene som slo meg da jeg opprettet tråden. Og såklart, jeg så for meg at jeg kom til å ligge rett ut og bare ese utover...... Men; jeg har et sunt kosthold i utgangspunktet, så panikktankene har roet seg helt nå Får se på dette som en real husmorferie;) Anonymous poster hash: 9cb17...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå