Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har verdens beste kjæreste, og vi har vært sammen i over 8 år. Vi har alltid hatt et veldig trygt og godt forhold, og vi har det veldig fint sammen. MEN, problemet er at han ikke er sikker på om han vi ha barn. Begge er i slutten av 20-åra, og selv om jeg ikke vil ha barn nå med en gang, kanskje om et par år, så vet jeg at jeg vil ha en familie engang. Det er liksom en del av den fremtiden jeg ser for meg.

Vi har som sagt vært sammen lenge, og han har før uttrykt ønske om å få barn, riktig nok om "noen år". Nå er imidlertid temaet blitt mer aktuelt, siden vi er i den "rette" alderen begge to. Han sier at han ikke vil ha barn nå, og at han heller ikke klarer å si om han vi ha en famile engang i fremtiden,

-mest fordi han er redd for at vi ikke blir å klare utfordringen, og fordi han ikke vil bli helgepappa. :-(

For meg er det ikke aktuelt å være sammen med noen som ikke vil ha barn, og derfor er det veldig fortvilende å være i dette forholdet. :cry: Likevel vil jeg jo så gjerne at han også skal ønske å ha barn, og jeg så ønsker å være kjæresten hans, fordi vi har det godt sammen.

Jeg har tenkt at jeg skal være tålmodig og gi han tid, siden han er usikker. Men så er det noe inni meg som sier at sjansen for at han plutselig vil ha barn om et eller to år ikke er så veldig stor... Han har kjent meg veldig lenge, og vi har jo hatt det fint sammen.

Det har blitt et kjemperabalder av dette. Han sier at han nå bare ønsker at vi skal ha det bra sammen, men for meg føles det bare som om han utsetter problemet. Vi har jo hatt det fint sammen i 8 år...

Jeg vil ikke vente til jeg er 35 med å få barn. Jeg er redd for at jeg "kaster bort" tid på dette forholdet. Hvor tålmodig skal jeg egentlig være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som dette er ett tema dere bør sette der ned i fred og ro og diskutere sammen. Det er det som er viktigst akkurat nå - å snakke

Gjest Nefertiti
Skrevet

Utrolig vanskelig sak det der.

Jeg tror MissG har rett i at dere burde sette dere ned å prate skikkelig ut om dette her. Jeg synes nesten kjæresten din skylder deg eg klart svar på et så sentralt spørsmål.

Masse lykke til! Håper du får det svare du ønsker :)

Gjest gjest1
Skrevet

Dere må snakke om dette ja.

Hos oss er situasjonen motsatt, han vil ha barn før meg. Han kan ikke "tvinge" meg til å få barn, og jeg kan heller ikke tvinge han til å bli i forholdet. Vi har vel kommet frem til et kompromiss, vi får barn før jeg hadde planlagt det, men senere enn han ville.. Men hvem vet, begge to kan forandre meningen.

Et lite apropos, for mange gutter og noen jenter (som meg) så er det en knekk man må komme over når det gjelder barn. For bare et år siden så ville jeg absolutt ikke ha barn, men nå har jeg myknet litt. Det er ikke usannsynlig at det samme vil skje med han.

Gjest Forpliktelsesvegrer?
Skrevet

Når han sier at han ikke vil bli helgepappa, er det for meg et tegn på at du ikke er kvinnen i hans liv som han vil satse på/mor til hans barn.

Selv om dere har vært sammen i 8 år, kan forhodlet ha startet med at han ikke så noen grunn til å bryte med deg fordi han har det "bra" og "greit". En mann vet utmerket godt når han har fremfor seg den han vil skal være mor til hans barn.

Derfor er det bare tull det han sier. Jeg tror (vet det er brutalt..sorry!) at han har deg inntil han finner kvinnen i sitt liv. Grunnen til det er nettopp menns tankegang: "hvorfor skal jeg gi slipp på en jente som er helt ok og grei, og som jeg kan ha sex med nesten når jeg vil?"

Slik tolker jeg det. Beklager hvis det sårer deg, men du vet vel best selv hvis jeg tar helt feil.

Skrevet

Enig med den over her. Tror typen ikke er sikker på om du er den rette. Hadde han vært det, så hadde han nok ikke vært så avventende. Dere har tross alt vært sammen lenge..

Kanskje han leter etter "den rette" og holder på deg imens..

Skrevet

IKKE enig med de over her.

Tror ikke det har noe med å gjøre at han har deg mens han venter på kvinnen i hans liv!

Tror heller han har sett seg litt rundt, sett på kompiser som har barn, og funnet ut at det var jammen mye styr med unger! Etter min erfaring er det oftest damene som pusher mest på for å få barn. For mange menn er det ikke like viktig.

Kan hende han synes han allerede har det perfekt, og er redd for at det å få barn kan ødelegge en del av det. Da tenker jeg at hverdagen blir snudd opp-ned, alle forandringene det å ha barn medfører.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns det er drøyt å påstå at denne mannen ikke elsker jenta si men har henne kun som tidsfordriv! :o

Det er faktisk sånn at ikke alle ønsker å få barn, og det kan jo bli et ganske stort problem når dette kun gjelder den ene parten i et forhold.

Det er utrolig viktig at dere snakker om dette, og er helt klare på hva dere ønsker videre. Jeg vet innmari godt hvilken situasjon du er oppe i nå, og det er fryktelig tyngende og vanskelig.

Jeg håper så inderlig at dere finner ut av dette, og jeg syns du skal klamre deg til det at han sier at det kan være aktuelt med barn om noen år.

Tror kanskje din kjære er usikker på om han er klar, om han kan mestre farsrollen osv, og derfor sier som han gjør - at det er ikke sikkert at han i det hele tatt vil ha barn. Da håper han kanskje å slippe press fra omverdenen fram til han er klar... :roll:

Sånn tolker jeg det, i allefall.

Det er viktig at dere prater sammen nå, uten at noen av dere må føle noe som helst press til verken det ene eller andre.

Hvis dette er mannen i ditt liv, så må du ikke gi han opp uten kamp! Du vet hva du har, men ikke hva du får! :wink:

K

Gjest ikke pålogget Brekka lill
Skrevet

HAN ER MANN...

En mann føler ansvar for de de er glad i, samtidig så er det det med den friheten da...

Når man er sammen og det ikke er barn inne i bildet, føler han seg mer fri, når det gjelder barn, så er det et ansvar som kan være ganske så skummelt å tenke på.. Da må de BINDE seg og det tar bort friheten..

En mann som trives med ddet han har, liker ikke å forandre på det.. Hvorfor skal man forandre på det som fungerer?? - s -

Men jeg skal love deg en ting, hvis du blir gravid og har han med deg hele veien, så vil han være der for deg... Han er nok redd for forandringer som han ikke ser noen svar på..

En mann vet at hun kan lure han til å få barn, det er en usikkerhetsmoment for han..

En mann er redd for å bli fanget... og ikke komme ut igjen..

Ansvar... for et annet menneske, frister ikke alle sammen, men hvis han får tid på å tenke, så forandrer han mening..

har du venner med barn, ta han på besøk, fortell de gode opplevelsene ved å ha barn..

La mannen din prate med andre menn (som har barnog trives med å være far).

Alt nytt må få synke inn hos mannen -s-

Skrevet

har du venner med barn, ta han på besøk, fortell de gode opplevelsene ved å ha barn..

-

He he, å ta med mannen min til venner som har barn, er den beste "prevensjon" som finnes! Spesielt hvis de er urolige og bråker endel.

Da vil han ihvertfall IKKE ha barn. (Det vil jo ikke jeg heller, så det er jo greit...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...