Gå til innhold

ferie

siwhel

Anbefalte innlegg

Hei

Det er jo snart ferie tid..

Min datter og jeg har lyst til å ha en ferie i en fornøyelse park. Men har sett litt på de forskjellige som er i Norden. Men kan ikke klare og bestemme meg, for hva som passer for oss.

Hvilken fornøyelse park ville du tatt med barn i alder 3 - 5 år. Skal Reise med ei venninne og hennes barn.

Siw

Endret av siwhel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du fornøyelsespark med karuseller ol eller er dyrepark ol også aktuelt?

Danmark har iallefall mange, greiere priser enn Norge og herlig ferieland. :)

Anonymous poster hash: 7a4e7...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djurs Sommerland i Danmark synes jeg er fint for så små barn. Ikke så enormt mye folk, større områder, og mer lagt opp til lek enn køståing.

Der er det heller ikke langt til Løveparken, som også er fin!

Det finnes også noe som heter Fårup sommerland som ligger litt lenger nord.

Dyreparken i Kristiansand er fin, og tilvoli i København er hyggelig. Jeg tror jeg ville stått over Liseberg, Legoland osv. mens barna er så små, for det er veldig mange parker som har høydekrav for de ulike attraksjonene, i tillegg til at køene er veldig lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, tror kanjse jeg ville reist til Købenavn.

Der har man både Tivoli, Dyrehavsbakken, Zoo og akvariet i samme i by...

I tilegg til alt mulig annet.

Ellers tror jeg nok ungene ville digge Dyreparken i Kristiansand, med overnatting enten i Kardemommeby eller Abrahavn.

Vi var i fjor på 4 dagers tur til Lillehammer, med barna på 1 og 3 og de storkoste seg på både Hunderfossen, barnas bondegår, Jorrekstad frtidsbad og Lilleputthammer...

Anonymous poster hash: cde83...d17
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djurs Sommerland i Danmark synes jeg er fint for så små barn. Ikke så enormt mye folk, større områder, og mer lagt opp til lek enn køståing.

Der er det heller ikke langt til Løveparken, som også er fin!

Det finnes også noe som heter Fårup sommerland som ligger litt lenger nord.

Dyreparken i Kristiansand er fin, og tilvoli i København er hyggelig. Jeg tror jeg ville stått over Liseberg, Legoland osv. mens barna er så små, for det er veldig mange parker som har høydekrav for de ulike attraksjonene, i tillegg til at køene er veldig lange.

Må bare stille meg 100% bak dette. Som barn som ofte ble tatt med til Danmark. Og en som var/er veldig opptatt av dyr.

Djurs, Fårup og løveparken er magiske. Mens jeg husker legoland, tivoli, til og med Disneyland, som for travle. Det var så mye mennesker her at jeg knapt så noe, og kø overalt. Mens de store dyreparkene bød på åpne områder og nærkontakt med dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når ungene er under 5 år, så ville jeg ikke brukt penger på overnatting i Kardemommeby eller Abrahavn. Det er koselig og flott, men koster ofte litt ekstra, og ungene blir slitne og jeg sparer heller disse opplevelsene til de er et par år eldre, holder ut til senere på kveld og hvor detaljene betyr mer.

Er ungene såpass små så ville jeg også tenkt litt på mulighet til frilek, lite køståing og avslappende dager. Her vil jeg feks like Sommerland i Bø/Djurs sommerland bedre enn Dyreparken i Kristiansand, for det er mye gåing innvolvert i dyreparken. Det er en flott park og nydelig tur, men ikke optimalt for mine unger når de var 3-5 år. Liseberg utgår også, til ungene er mer 10+ (dersom de da liker karuseller). Men badeland, lekeland, lekeparker, parker som har både dyr man kan klappe, små tivoler og frilekområder = perfekt.

Og jeg har valgt rimelig overnatting litt unna parken mot en ekstra dag i parken når ungene er så små. Fordi for lange dager ikke er ferie til de yngste, det blir mer slit enn kos til slutt. :)

Anonymous poster hash: 3d4b0...ec5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle som har skrevet.

Ja må jo være litt aktiviteter for barna og kanskje litt for oss voksne også ☺ men ser hva dere har skrevet og skal tenke litt på det.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...