AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Hei. Jeg fikk trygdebil igjennom NAV i 2012 av helsemessige årsaker. Denne bilen er det min mor som har brukt, da jeg ikke har lappen og må kjøres til og fra, og dette er NAV klar over. Nå er det sånn at NAV styrer økonomien til mor av diverse grunner, en slik disponeringsavtale. Forsikringen på bilen har stått på min mor, og dette var de også helt informert om. I vinter kræsjet hun med bilen, og etter dette har det kun vært problemer. Hun fikk da beskjed om at de hadde stoppet å betale forsikringen uten at hun hadde fått beskjed om det. Derfor har jeg nå fått et krav på å betale 8000 kr siden bilen var uforsikret. Kan NAV gjøre dette? Er det riktig at jeg må betale dette, selv om forsikringen sto på henne og betalt av NAV til den ble stoppet uten informasjon om det?Anonymous poster hash: fb3f2...156
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Dette MÅ du ta med advokat. De aller aller fleste advokater gir en til en og en halv time gratis for å få innføring i saken. Der får du beskjed om du har muligheter for å "ta" nav på dette eller om de har "rett". Som regel lyver NAV så det spruter, og så snart en advokat kommer inn i bildet så er svaret at, "ah, jo men dette skal vi få ordnet med en gang skjønner du. Beklager, her har det skjedd en misforståelse". Anonymous poster hash: 818f5...9ac 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Hei. Jeg fikk trygdebil igjennom NAV i 2012 av helsemessige årsaker. Denne bilen er det min mor som har brukt, da jeg ikke har lappen og må kjøres til og fra, og dette er NAV klar over. Nå er det sånn at NAV styrer økonomien til mor av diverse grunner, en slik disponeringsavtale. Forsikringen på bilen har stått på min mor, og dette var de også helt informert om. I vinter kræsjet hun med bilen, og etter dette har det kun vært problemer. Hun fikk da beskjed om at de hadde stoppet å betale forsikringen uten at hun hadde fått beskjed om det. Derfor har jeg nå fått et krav på å betale 8000 kr siden bilen var uforsikret. Kan NAV gjøre dette? Er det riktig at jeg må betale dette, selv om forsikringen sto på henne og betalt av NAV til den ble stoppet uten informasjon om det?Anonymous poster hash: fb3f2...156 Da din mor inngikk avtale med NAV om frivillig offentlig forvaltning ble det satt opp et budsjett i samråd med din mor. Dette skal din mor ha kopi av. Sjekk om forsikring er en av postene det var meningen NAV skulle sørge for ble betalt. Be også om kopi av det nye budsjettet dersom det er gjort endringer i budsjettet. Dersom forsikring er en post NAV skulle sørget for ble dekket må de dekke kostnaden. Men det avhenger av hva avtalen inneholder. Anonymous poster hash: 41dd3...e1d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå