AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Hei, Nå har jeg etter flere måneder uten trening og bare spising gått opp 5 kg. Nå er jeg lei og vil bli kvitt disse. Jeg lurte bare på hva dere synes om kostholdet mitt. Spise mer eller spise mindre? Jeg har ikke som mål å bygge muskler på nåværende tidspunkt, men å gå ned i fettprosent. Jeg er ingen ekspert og trenger masse hjelp, så kommer nok til å oppsøke noe veiledningsgreier. Nå skriver jeg ned det jeg spiser sånn ca. Frokost: To grove knekkebrød med cottage cheese og agurk. Eller grove knekkebrød med kyllingfilet-pålegg. Kan også lage havrepannekaker i ny og ne. Lunsj: En skyr og en håndfull mandler. Middag: Jeg bor fortsatt hjemme, så jeg har sagt til meg selv at jeg kan spise en porsjon av middagen mamma lager uansett hva det er. Stopper rett før jeg er mett slik at jeg ikke spiser for mye. Etter trening: En banan/havregrøt Kvelds: Knekkebrød eller havregrøt (ikke hvis jeg har spist det etter trening). Mye av maten jeg spiser er også laktose og glutenfri, da magen min ikke er så glad i det. Jeg trener ikke mye, men skal snart melde meg inn i treningsstudio. Jeg startet å bevege meg på mandag. Mandag jogget jeg og gikk i 1,5 time. Ble mest gåing, men løp litt i intervaller. Tirsdag gikk jeg i en time samt løp opp og ned trapper 50 ganger. Hørt at trappetrening skal være bra. Onsdag i dag gikk jeg i 1,5 time. Har klart å belaste kneet mitt, så kan ikke løpe for øyeblikket. Målet mitt er å gå ned i vekt (helst 5 kg), trene masse kondisjon for så å trene mer styrke. På denne tiden i fjor trente jeg veldig mye og var 5 kg lettere, så jeg er ikke helt ukjent med trening, men jeg har aldri vært noe flink med mat. Jeg er en stor godtegris, så jeg kjenner utrolig søtsug om dagene. I helgen lurer jeg på hva jeg skal finne på å spise. Vil liksom ikke ødelegge alt. Håper noen flinke der ute kan komme med tips og veiledning:) Anonymous poster hash: 7901e...f7c
Gjest Runforit Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Hva er høyde, alder og vekt og hvor mange kalorier inntar du per dag?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Jeg er 153 cm og veier for øyeblikket 54 kg. Målet mitt er å gå ned til 49 kg. Jeg teller ikke kalorier, så jeg vet ikke. Kanskje jeg burde ha litt kontroll på det. ts Anonymous poster hash: 7901e...f7c
Gjest Runforit Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Jeg er 153 cm og veier for øyeblikket 54 kg. Målet mitt er å gå ned til 49 kg.Jeg teller ikke kalorier, så jeg vet ikke. Kanskje jeg burde ha litt kontroll på det. ts Anonymous poster hash: 7901e...f7c Du er jo absolutt ikke stor. Tenker mer på at du må passe på at du ikke spiser for lite. Nå er du jo ikke høye jenta så 50 kg er ikke lite til deg. Hvordan er fordelingen på proteiner, fett og karbohydrater? Sånn jeg ser det så spiser du en del karbohydrater og for min del så gir det en del svingninger i blodsukkeret noe som gjør meg raskt sulten og med det blir en gjerne ekstra søtsugen. Om du øker med mer proteinwr og fett så tror jeg du vil merke mindre søtsug. Ville kjørt på med mer proteiner og fett til frokost og lunsj. Kjør på noen egg og gjerne en halv avokado på knekkbrødene og lunsjen din ser ikke veldig mektig ut. Der ville jeg hatt f.eks laks/kylling, pinjekjerner og avokadosalat(eller lignende) Ha et lite mellommåltid med skyr og nøtter. Spis balansert med proteiner, fett og trege karbohydrater til middag. Og så gjerne havregrøt som du gjør til kvelds. Med nok mat så vil du ikke føle behov for søtt eller sprekker. Det er iallefall min erfaring 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Du er jo absolutt ikke stor. Tenker mer på at du må passe på at du ikke spiser for lite. Nå er du jo ikke høye jenta så 50 kg er ikke lite til deg. Hvordan er fordelingen på proteiner, fett og karbohydrater? Sånn jeg ser det så spiser du en del karbohydrater og for min del så gir det en del svingninger i blodsukkeret noe som gjør meg raskt sulten og med det blir en gjerne ekstra søtsugen. Om du øker med mer proteinwr og fett så tror jeg du vil merke mindre søtsug. Ville kjørt på med mer proteiner og fett til frokost og lunsj. Kjør på noen egg og gjerne en halv avokado på knekkbrødene og lunsjen din ser ikke veldig mektig ut. Der ville jeg hatt f.eks laks/kylling, pinjekjerner og avokadosalat(eller lignende) Ha et lite mellommåltid med skyr og nøtter. Spis balansert med proteiner, fett og trege karbohydrater til middag. Og så gjerne havregrøt som du gjør til kvelds. Med nok mat så vil du ikke føle behov for søtt eller sprekker. Det er iallefall min erfaring Tusen takk for tips:) Skal prøve å få inn mer proteiner og fett:) Anonymous poster hash: 7901e...f7c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Hvor gammel er du ts? Jeg er 22:) Anonymous poster hash: 7901e...f7c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Gått ned 1 kg på en uke nå, skuffende! Men bedre å gå ned sakte og på en sunn måte. Ts Anonymous poster hash: 7901e...f7c
Gjest Silverstream Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Gått ned 1 kg på en uke nå, skuffende! Men bedre å gå ned sakte og på en sunn måte. Ts Anonymous poster hash: 7901e...f7c Man burde ikke gå ned mer enn 1 kg per uke
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Man burde ikke gå ned mer enn 1 kg per uke Ok, bra:) Jeg har som sagt ikke mye peiling på sånn som dette. Jeg har til og med unt meg litt godteri i helgen, så det er godt å se at det går an å gå ned selv om man skeier litt ut av og til:) ts Anonymous poster hash: 7901e...f7c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Hvis du ikke har veldig mye vekt å ta av er det anbefalte rundt halv kilo i uka, opp til en kilo, for ikke å miste (for mye) muskelmasse. Anonymous poster hash: f2e4c...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå