AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Noen andre som opplever at man ser porer, kviser, rynker, og arr krystallklart når man snur kamera? I tillegg blir jeg kjempe bleik og ser helt dratt ut i ansiktet. Tenker bare at jeg ikke er så pen som jeg trodde og ønsker å kamuflere alt med mer sminke. Hører med dere for å vite om det bare er noe "feil" med kameraet, eller om man ser dette like godt med det blotte øye i dagslys. Ser andre meg sånn?Anonymous poster hash: 0d3a3...79f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Å herregud for noen problemer vi har.... Blir forbanna!!!!!! Spør et annet sted, dette er samliv og relasjoner, er det slik at relasjonene i livet ditt påvirkes av dine dårlige selfies????? Reis ut i verden, se deg rundt, barn dør hver dag. Men stakkars deg, du får ikke til å ta fine selfies.Anonymous poster hash: 94740...a30 13
SoftKitty Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 http://cdn.themetapicture.com/media/funny-black-man-fat-camera-switch.jpg
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Ja, beklager at jeg postet det selv. Har nok reist mer enn deg. Har gjort mye for andre. Det å bry seg om utseende betyr ikke at nan ikke bryr seg om andre enn seg selv. Vi får slutte å frotse, slutte å dusje, slutte å shoppe.. for det er tross alt noen som har det verre? Dette er min verden, realitet. I uland med fattigdom bryr også kvinner seg om utseende, de sminker seg og synes det er gøy å pynte seg. TSAnonymous poster hash: 0d3a3...79f 10
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Vet ikke om dette er noen trøst, men jeg synes at foran-kameraet på samsung er mer flatterende enn det på iPhone. Anonymous poster hash: 06e59...1b6 1
Gjest Elseby13 Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Enig ts. Det går an å bry seg om fattige medmennesker samtidig som man er opptatt av eget utseende. Jeg syns også at jeg ser for jævlig ut når jeg snur kamera, men tror det er fordi det blir for nært. Alle detaljer kommer frem. Folk sitter jo ikke oppi ansiktet ditt til vanlig. Hold mobilen litt unna neste gang du tar selfie
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Dette kommer jo veeeeldig annpå hvilket lys du tar bildet i da. Prøv dette -ta bilde utendørs i motlyd -ta det innendørs med motlys fra vinduer. Da får du selvsagt mer skygger og sånn, men om du finner rett sted gir dette en tøff effektAnonymous poster hash: eb651...3c9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Motlys skulle det stå..Anonymous poster hash: eb651...3c9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Nå har ikke jeg uren hud, men wow så blek jeg blir! Jeg har s3 da, ser at front-kameraene på s4 ser mye bedre ut, blir ikke sååå ille :-D Anonymous poster hash: 7e620...e42
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Vet ikke om dette er noen trøst, men jeg synes at foran-kameraet på samsung er mer flatterende enn det på iPhone.Anonymous poster hash: 06e59...1b6 Foran-kamera? Mener du når det er snudd mot deg? Anonymous poster hash: e604d...56b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Har samsung 24, og når jeg snur og bruker kameraet som er mot meg, så ser det jævlit ut i displayet. Men når jeg tar bildet, så blir huden 100% bedre. Bruk en prortrettinnstilling. Bildet blir klart og fint, men alle porer og kviser hopper ikke ut på samme måte. Anonymous poster hash: 746e8...498
Kamikatze Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Skal du bedømme ditt utseende så bruk et speil, kamera er helt annerledes konstruert, og må i utgangspunktet "lures" for å ta gode portrett.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Haha, for meg et det helt motsatt - har jeg på videokamera på samsungen, ser jeg veldig bra ut, tar jeg bilde av meg selv, ser jeg forferdelig ut på bildet. Jeg ser tydeligvis bedre ut i virkeligheten enn jeg ser ut i et speilvendt bilde. Anonymous poster hash: 1585a...a80
Gjest Elseby13 Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Eller så finnes det app'er du kan bruke til jukse deg penere! Perfect365 tror jeg en av dem heter..
dyb Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Sminken du bruker gir deg den dritt huden du har, en ond sirkel...
Maximillian Cohen Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 (endret) Det er mange grunner til at en selfie med mobilkamera sjeldent blir bra. Sensoren er knøttliten, og med alt for høy pixeltetthet. Dette fører til støy, særlig i dårlig lys. For å kompensere for dette prøver softwaren å glatte ut problemene. Dette er ikke alltid like heldig, i hvert fall ikke når det kommer til hudtoner. Sensoren har dårlig dynamikkomfang. Dette gir utbrente partier. Kameraene er også ofte stilt inn med veldig høy kontrast, mikrokontrast og fargemetning for å kompensere for manglende skarphet. Dette vil nok ofte bringe frem mindre flatterende hudtoner. Brennvidden i kombinasjon med den korte avstanden til motivet vil gi et unaturlig perspektiv på bildet. Dette fører til stor nese blant annet. Om en bruker blits vil en få veldig hardt lys og stygge skygger. Kontrastene vil øke. Dette på grunn av størrelsen på blitsen. Sensorstørrelse i kombinasjon med knøttlite objektiv gir dårlig ytelse i dårlig lys. Øynene våre er langt bedre enn et kamera, så selv om det for oss ser ganske lyst ut inne, er det sjeldent godt nok. Det beste er nok å ta selfiene sine ute, gjerne på en lys, men overskyet dag. Prøv også å få lengst mulig avstand mellom deg og kameraet. Endret 3. april 2014 av Maximillian Cohen 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Husk at kameraene blir bare bedre og bedre, i HD, ADHD, ME og vet ikke hva, så når man da zommer inn på ansiktshuden så er det til å bli deprimert av. Jeg savner tiden for 10 år siden når man kunne ta en selfie med mobilen som var uklar og dermed sexy.. Anonymous poster hash: 1ddbd...ca6 1
Gjest chisandra Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Nå finnes det så mange programmer som kan retusjere deg herfra til ugjenkjennelig. Sånn - problem løst!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #19 Skrevet 3. april 2014 Hater å være den som kommer med dårlige nyheter, men det er sånn du ser ut, og sånn alle andre ser deg! ;-) Anonymous poster hash: 45e88...63e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #20 Skrevet 3. april 2014 Hater å være den som kommer med dårlige nyheter, men det er sånn du ser ut, og sånn alle andre ser deg! ;-)Anonymous poster hash: 45e88...63e Nei man blir faktisk noe forvrengt med mobilkamera. Spesielt med kamera på forsiden av telefonen. Denne har en elendig optikk og vil aldri klare å fange opp ansiktet riktig. Anonymous poster hash: fcaa5...9e4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå