Gå til innhold

Om dere skulle gifte dere litt hemmelig og enkelt på kontor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..men likevel lure de nærmeste med på en markering/ sammenkomst/ minifest etterpå, - hvordan ville dere gjort det?

Mulig at vi kunne innvidd et par stykker i planene på forhånd.

Deler av familien hadde kommet til å slitt oss ut med alle mulige forslag og deltagelse i planlegging, samt har en viss tendens til å gjøre ting store og kompliserte, så vi ville gjort det i all enkelhet, men latt de få delta på en liten markering,mså de ikke føler seg så oversett.

Kunne vært noe med å gifte oss på kontor for då å få dem til å møte opp på en bra restaurant der vi hadde reservert bord og så valser inn litt for sent med ring på fingrene.

Helst ville vi gjort det i smug, satt inn bilde i avisa og dratt på ferie.

Dette ligger litt frem i tid, vi vet at vi vil gifte oss, men har ikke satt dato eller planlagt noe enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde vi!!

Vi giftet oss en fredag - hemmelig - bare med våre foreldre og 2 forlovere.

På dagen året etter hadde vi "velsignelse" i kirken og stor fest!

Presten i kirken fortalte hemmeligheten.

Stor oppstandelse og noen av våre søsken ble nok noe grinete...det er tilgitt nå.

I ringene våre står begge datoene! ;)

Lykke til! Moro dette...;)

• Liker 1
Skrevet

Det gjorde vi!!

Vi giftet oss en fredag - hemmelig - bare med våre foreldre og 2 forlovere.

På dagen året etter hadde vi "velsignelse" i kirken og stor fest!

Presten i kirken fortalte hemmeligheten.

Stor oppstandelse og noen av våre søsken ble nok noe grinete...det er tilgitt nå.

I ringene våre står begge datoene! ;)

Lykke til! Moro dette...;)

Nyskjerrig. Hvorfor tok dere ikke det offisielle året etter, siden dere uansett hadde kirke og fest?

• Liker 1
Skrevet

Om dere helst vil gjøre det for dere selv, så gjør det sånn. Spesielt om dere vet at enkelte i familien kommer til å ta helt av. En sammenkomst kan man få til senere. Noen jeg kjenner giftet seg mens de var på ferie, helt enkelt med ungene og et vennepar til stede bare. Helt perfekt i mine øyne!

Vil tro at familien skjønner hva som skjer dersom de inviteres til middag slik du beskriver, og at det lett kan bli litt grinete stemning i forhold til hvorfor de ikke fikk vite noe, være med å planlegge osv, at de føler seg litt oversett som du skriver. Jeg for min del ville heller blitt gift, dratt på ferie (eller bli gift mens vi er bortreist), og la eventuelle snurte familiemedlemmer sture i fred mens jeg er laaangt unna. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss på kontor med forlovere, gikk så ut å spiste på en fin restaurant.

Lørdagen hadde vi innvitert til forsinket bursdagsfest så gjestene hadde ingen ide før de kom og så oss i brudekjole og dress.

Det ble en flott fest, riktignok noen få sure miner, men helt slik vi ville.

Anonymous poster hash: e45c2...54e
Skrevet

Nyskjerrig. Hvorfor tok dere ikke det offisielle året etter, siden dere uansett hadde kirke og fest?

Formelle årsaker...gubben skulle på utenlandstjeneste og det måtte skje fort.

Ville ha ting i orden ifht barn ++ ;)

Og måtte ta hensyn til at noen familie/venner blir grinete fordi de ikke får være med å planlegge - ja, det hadde jeg blåst veldig langt i i alle fall! Vitterlig brudeparet som skal planlegge og bestemme, synes jeg...;)

Skrevet

Formelle årsaker...gubben skulle på utenlandstjeneste og det måtte skje fort.

Ville ha ting i orden ifht barn ++ ;)

Og måtte ta hensyn til at noen familie/venner blir grinete fordi de ikke får være med å planlegge - ja, det hadde jeg blåst veldig langt i i alle fall! Vitterlig brudeparet som skal planlegge og bestemme, synes jeg...;)

sant!

Det er vel egentlig ikke at di ikke hadde fått være med på planleggingen de ville vært litt snurte for, men de er så ufattelig spandable og hjelpsomme at det nesten er litt slitsomt. Min mor er heldigvis typen som hadde kommet til å gjøre minst mulig av et bryllup, fordi målet er å bli gift. - ikke prinsessedrømmer og stor fest, så hun hadde bare syntes det var morsomt at vi " lurte alle sammen" ;)

Å legge en liten feiring til tiden rundt en bursdag var jo også en ide, da hadde de ikke tenkt så nøye over at de plutselig ble bedt på restaurant, selv om det ikke er standard fra vår side.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...