Sessan24 Skrevet 4. april 2014 #21 Skrevet 4. april 2014 Jeg tror advokatsekretær til tider kan være ganske hektisk, men det kommer sikkert an på advokaten, en som har høyprofilerte saker kontra en advokat som primært tar seg av vergesaker f.eks. Jeg jobber som kredittmearbeider, eget kontor, lite stress (vi har ikke tilnærmingsvis så mye å gjøre ved mnd/årsslutt som de på regnskap). Du kunne jo sjekket ulike kundeservice om de kunne trengt noen som kun tar seg av webchat (hvor man kun skriver med kunden via live chat) og mail f.eks.? Økonomimedarbeider er jo også en mulighet, men da er det nok litt mer "trøkk" ved månedsavslutning ol. Hva med lønnsmedarbeider, tror det finnes kurs som ikke går over mer enn et semester eller to? oj dette var et suuupert tips! kredittmearbeider krever det mye matte? lønnsmedarbeider skal jeg kjekke nærmere opp. jeg tror kontorarbeid hadde vært supert ikke bare fordi hodepinen hadde klart det men jeg finner glede skrive og være ryddig. Hva med helsesekretær/medisinsk sekretær og jobbe på en rolig avdeling på sykehuset, kanskje på en sengepost eller en skrivestue (der du skriver journaler etter diktat fra legen)? Men da bør du være flink i rettskriving. Bare et tips Anonymous poster hash: 338aa...598 godt tips. Jeg er ikke så god i rettskriving men hvis jeg har ro og litt tid så er jeg flinkere.
Leeloo Skrevet 7. april 2014 #22 Skrevet 7. april 2014 Kredittmedarbeider krever ikke annet enn vanlig regning (+ - * /) samt litt prosentregning (MVA og kontantrabatter), men systemet tar jo unna det meste, i hvert fall hvis man bruker et matcheprogram (henter en bankfil i banken og macher innbetalingene mot åpne fakturaer, f.eks. Adramatch).Man må ha litt hode for tall, og det er en del rutinearbeid og tallpunching. En annen jobb jeg kom på er scanning av faktura el. (NAV og forsikringsselskapene scanner vel også en del), en grei måte å få en for innenfor i en bedrift (slik jeg fikk min nåværede jobb).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå