AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Jeg har fått en kroniskhodepine som det kan se ut som jeg må leve med. Derfor må jeg finne et arbeid som jeg kan klare med hodepine. Jeg er i 20 årene og kan derfor fortsatt utdanne meg til noe annet men jeg er usikker hva som kan passe meg og sykdommen min. Jeg må ha et rolig lydnivå og muligheten til å jobbe for meg selv. Jeg er flik i data, skriving og orden. Jeg har gode karakterer men ser at for stort press kan forverre hodepinen. Jeg tenkte kontorarbeid kunne passe men er usikker på utdannelsen. Finnes det noen nettstudier som er lett gjennomførbart? Jeg kom til å tenke på at det finnes så mange jobber der ute som jeg ikke vet om kanskje noen vet noen som kunne passe. Evnt utdannelser. Noen som har noen erfaringer? Ideer? Eller kunnskap om slikt? Blir veldig takknemlig for svar.Anonymous poster hash: 1a404...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Hva med utdanning innen arkiv eller bibliotek? Anonymous poster hash: 24584...ffe
Kong Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 På nks.no er det blant annet kontormedarbeider studier på nett. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Hva med utdanning innen arkiv eller bibliotek? Anonymous poster hash: 24584...ffe Hvis du tar økonomi og administrasjon har du utrolig mange ulike typer kontorjobber å velge mellom. Vil tro det finnes ulike kortere sekretærutdanninger på privatskoler også. Men som den over nevnte er jo bibliotek og arkiv sikkert et fint valg. På nks.no er det blant annet kontormedarbeider studier på nett. Nki har også kontormedarbeiderstudie. Tuuuuuuuuusen takk for svar. Arkiv hørtes ut som en jobb jeg kunne klare. Finnes det flere jobbmuligheter der eller er det få jobber? Er det en type utdannelse innen dette? Økonomi og administrasjon krever det veldig god kunnskap i matte? Det er det ene faget jeg ikke er god i, har ikke hatt matte siden videregående. Men jeg er veldig ordensmenneske det er vel viktig i forhold til regnskap. En gang hørte jeg at en i paradise hotell hadde advokatsekretær utdannelse over et halvt år. Det burdet man vel kunne klare også når man er syk. Men det krever vel at man er frisk når man jobber. Noen flere forslag? Evt noen som har kronisk hodepine og trives i jobben? Anonymous poster hash: 1a404...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Jeg har foresten også tenkt på slike jobber hvor man bruker mye tid på nett for å svare folk på mailer og lignende. Har det en arbeidstittel eller går det under kontorarbeid?Anonymous poster hash: 1a404...2ed
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Jeg har foresten også tenkt på slike jobber hvor man bruker mye tid på nett for å svare folk på mailer og lignende. Har det en arbeidstittel eller går det under kontorarbeid?Anonymous poster hash: 1a404...2ed Kundeservice er nok det Hva det kalles rundt omkring er jo litt variabelt. Anonymous poster hash: bc834...0f9
Gjest Coolaid Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Kundeservice eller callsenter er ofte kombinert med at du svare på mail, chatter og svarer på telefonen. Vet at det er store krav til produktivitet hos enkelte selskap, det kan oppleves som stressende. Har selv sett innsiden av kundeservice hos kundeservice hos internett og mobilselskap og der virker det stressende. Lykke til, håper du finner noe du kan trives med.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Kundeservice eller callsenter er ofte kombinert med at du svare på mail, chatter og svarer på telefonen. Vet at det er store krav til produktivitet hos enkelte selskap, det kan oppleves som stressende. Har selv sett innsiden av kundeservice hos kundeservice hos internett og mobilselskap og der virker det stressende. Lykke til, håper du finner noe du kan trives med. Takk for oppklaring. OK men det var godt å vite. Legene sier at stress må jeg styre unna men en viss mengde stress er det vel alle steder. Men tror ikke telefonservice hadde vært lurt. Har hørt at telefonselgere ofte får hodepine kun av jobben samt tinnitus. Tusen takk, det kan jeg trenge!Anonymous poster hash: 1a404...2ed
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Jeg har en bror med kronisk hodepine. Han har kontorjobb (it-konsulent), det er veldig viktig å ha en rolig jobb som man kan takle, slik at man slipper sykemelding. Tror det er et lurt valg å satse på det! Anonymous poster hash: 3f60f...e9d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Kurs kan du vel få av NAV? Dersom du må "omplasseres"? Jeg er utdannet resepsjonist, og fikk jobb som DCC (kontormedarbeider). Ser det er mange her jeg jobber som ikke har relevant "kontor" utdanning. Du må bare ha en J.v..a god CV Anonymous poster hash: 14dcd...bd5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Jeg tror jeg ville gått for litt mer direkteutdannelse innen arkiv/bibliotek. Lite telefonmas, ofte lite deadlines (men krever nøyaktighet) og gjerne stille/lite støyete arbeidsmiljø, selv om man jobber i åpne lokaler med kunder eller åpne kontorlandskap.... Er en ganske asosial sosial jobb, for å si det sånn. Har ikke erfaring fra arkiv, men har som bibliotekar. Da ufaglært. Et annet tips er trafikkstasjon, statens vegvesen, eller bank-skranke. Er ikke så mange høytider som tar av, folk som kommer innom har ofte satt av tid til å prate med oss og er ikke superstressa, og det er mer krav til nøyaktig utførsel av jobb enn av krav om å levere X antall salg (resultatbasert). Skrankejobben er ofte lit mer variert enn typ kundeservice jobb. Vil fraråde skranke i post. For det første legges postfilialer ned over en lav sko, for det andre kommer julehøytiden, samt kommer "alle slags" kunder innom som ofte kjefter og maser og ikke har hentelapp men krever at du skal være synsk... Skranke i bank er en helt totalt annen verden. Hilsen kontorarbeider som nå sitter i resepsjon i et større firma, som også gir ganske rolige dager. Anonymous poster hash: 3d6b7...90c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Jeg har en bror med kronisk hodepine. Han har kontorjobb (it-konsulent), det er veldig viktig å ha en rolig jobb som man kan takle, slik at man slipper sykemelding. Tror det er et lurt valg å satse på det! Anonymous poster hash: 3f60f...e9d Kommer jo helt an på hva man mener med "IT konsulent" det, mange av dem har også utstrakt kontakt med interne og/eller eksterne kunder/klienter. Det er ganske vanlig med høye krav til arbeidstempo og utstrakt bruk av overtid, kjenner mange med normalarbeidsdager på 12 timer, inkludert en del helger og helligdager for å få ting ferdig. Som sagt, kommer helt an på hva slags it konsulent man blir. Anonymous poster hash: 48021...e4b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Jeg har en bror med kronisk hodepine. Han har kontorjobb (it-konsulent), det er veldig viktig å ha en rolig jobb som man kan takle, slik at man slipper sykemelding. Tror det er et lurt valg å satse på det! It-konsulent kunne kanskje ha vært noe. Ja det har du helt rett i. Jeg ønsker ikke å være evig avhengig av NAV og jeg ønsker ikke en jobb hvor jeg aldri strekker til på grunn av hodet. Det er nok å overleve smertene, jeg har ikke overskudd til å ha en personlig krise hvor jeg vil men ikke får til hver dag. Så det er nok lurt å tenke slik du sier. Anonymous poster hash: 3f60f...e9d Kurs kan du vel få av NAV? Dersom du må "omplasseres"? Jeg er utdannet resepsjonist, og fikk jobb som DCC (kontormedarbeider). Ser det er mange her jeg jobber som ikke har relevant "kontor" utdanning. Du må bare ha en J.v..a god CV :laugh Jeg er litt usikker hva man kan få av NAV. Jeg er fortsatt under utredning (to år nå) så det er fortsatt bare jeg som tenker på fremtiden min. Jeg vil gjøre bevisste og gode valg slik at jeg føler at jeg kan klare jobb og ikke være en "byrde" for noen ink meg selv. Lurt tips om NAV og "omplassering" det må jeg se nærmere på. : Anonymous poster hash: 14dcd...bd5 Jeg tror jeg ville gått for litt mer direkteutdannelse innen arkiv/bibliotek. Lite telefonmas, ofte lite deadlines (men krever nøyaktighet) og gjerne stille/lite støyete arbeidsmiljø, selv om man jobber i åpne lokaler med kunder eller åpne kontorlandskap.... Er en ganske asosial sosial jobb, for å si det sånn. Har ikke erfaring fra arkiv, men har som bibliotekar. Da ufaglært. Et annet tips er trafikkstasjon, statens vegvesen, eller bank-skranke. Er ikke så mange høytider som tar av, folk som kommer innom har ofte satt av tid til å prate med oss og er ikke superstressa, og det er mer krav til nøyaktig utførsel av jobb enn av krav om å levere X antall salg (resultatbasert). Skrankejobben er ofte lit mer variert enn typ kundeservice jobb. Vil fraråde skranke i post. For det første legges postfilialer ned over en lav sko, for det andre kommer julehøytiden, samt kommer "alle slags" kunder innom som ofte kjefter og maser og ikke har hentelapp men krever at du skal være synsk... Skranke i bank er en helt totalt annen verden. Hilsen kontorarbeider som nå sitter i resepsjon i et større firma, som også gir ganske rolige dager. Mhm her var det mye lurt. Jeg skal definitivt se nærmere på arkiv utdannelse. Tror det kan passe hodet mitt. Men også jobb på både trafikkstasjon, statens vegvesen og bank skranke. Kanskje andre skranken også. For eksempel Kiroprakter skranke. Det går vel under sekretær eller kontormedarbeider. De er jo litt roligere jobber. Anonymous poster hash: 3d6b7...90c Kommer jo helt an på hva man mener med "IT konsulent" det, mange av dem har også utstrakt kontakt med interne og/eller eksterne kunder/klienter. Det er ganske vanlig med høye krav til arbeidstempo og utstrakt bruk av overtid, kjenner mange med normalarbeidsdager på 12 timer, inkludert en del helger og helligdager for å få ting ferdig. Som sagt, kommer helt an på hva slags it konsulent man blir. Anonymous poster hash: 48021...e4b ok men da må jeg se på hvilke it konsulent utdannelser/ stillinger som finnes. Evig takknemlig for alle svar. Om noen kommer på noen fler så må de bare skrive det. Hjelper meg veldig.Anonymous poster hash: 1a404...2ed
Mrs Smith Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Advokatsekretær tror jeg kan være ganske bra betalt. Er i hvertfall det jeg har hørt.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Advokatsekretær tror jeg kan være ganske bra betalt. Er i hvertfall det jeg har hørt. Det er jo alltid et pluss. Vet du noe om det er VELDIG krevende? Evt hvilke arbeidsoppgaver en advokatsekretær har. Anonymous poster hash: 1a404...2ed
Mrs Smith Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Det er jo alltid et pluss. Vet du noe om det er VELDIG krevende? Evt hvilke arbeidsoppgaver en advokatsekretær har. Anonymous poster hash: 1a404...2ed dessverre har jeg ingen aning om det, men sikkert andre her som kan svare deg på det
Leeloo Skrevet 4. april 2014 #19 Skrevet 4. april 2014 Jeg tror advokatsekretær til tider kan være ganske hektisk, men det kommer sikkert an på advokaten, en som har høyprofilerte saker kontra en advokat som primært tar seg av vergesaker f.eks. Jeg jobber som kredittmearbeider, eget kontor, lite stress (vi har ikke tilnærmingsvis så mye å gjøre ved mnd/årsslutt som de på regnskap). Du kunne jo sjekket ulike kundeservice om de kunne trengt noen som kun tar seg av webchat (hvor man kun skriver med kunden via live chat) og mail f.eks.? Økonomimedarbeider er jo også en mulighet, men da er det nok litt mer "trøkk" ved månedsavslutning ol. Hva med lønnsmedarbeider, tror det finnes kurs som ikke går over mer enn et semester eller to?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #20 Skrevet 4. april 2014 Hva med helsesekretær/medisinsk sekretær og jobbe på en rolig avdeling på sykehuset, kanskje på en sengepost eller en skrivestue (der du skriver journaler etter diktat fra legen)? Men da bør du være flink i rettskriving. Bare et tips Anonymous poster hash: 338aa...598
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå