Gå til innhold

Oppussing og prisspørsmål :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folkens!

Jeg driver å ser etter leilighet i Oslo, og har innsett at jeg ikke har råd til en som er splitter ny og fresh, derfor har jeg en del spørsmål angående oppussing. Jeg er ganske handy, og har handy venner, men rørlegger/elektrikerarbeid overlater jeg selvsagt til fagmenn.

1. Kan man legge linoleum på linoleum eller bør det taes av og legges nytt? Dette er i en gang. Er det evt vanskelig å legge vanlig laminat istedet?

2. Noen som har erfaring med å male laminat og parkettgulv? Ser en del bloggere har hatt suksess med det nemlig.

3. Hva koster ca en full renovering av bad? Med riving av gammelt, varmekabler, dusjhjørne og innredning fra Ikea f.eks.

4. Noen som har malt fliser på bad? Vegger har jeg prøvd før, det gikk bra, men hva med gulvet? Og i dusjsonen? Kan man evt legge flis på flis kun i dusjsonen, eller blir det rart?

Det var spørsmålene i denne omgang, takker og bukker for svar, råd og tips ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Heisann folkens!

Jeg driver å ser etter leilighet i Oslo, og har innsett at jeg ikke har råd til en som er splitter ny og fresh, derfor har jeg en del spørsmål angående oppussing. Jeg er ganske handy, og har handy venner, men rørlegger/elektrikerarbeid overlater jeg selvsagt til fagmenn.

1. Kan man legge linoleum på linoleum eller bør det taes av og legges nytt? Dette er i en gang. Er det evt vanskelig å legge vanlig laminat istedet?

Ja, man kan legge linoleum på linoleum, men det kan være bedre å ta bort det første laget, hvis det ikke er limt, for å unngå høydeforskjell mellom gangen og rommene.

Kjener flere som klarte å legge laminat uten å ha erfaring, så det er vel ikke så vanskelig, men du må ha nødvendig utstyr (leie?)

2. Noen som har erfaring med å male laminat og parkettgulv? Ser en del bloggere har hatt suksess med det nemlig.

Ser at noen gjør det, ja. Selv syns jeg dette er stygt. Tror ikke fargen holder seg like bra på glatte laminat-/parketgulv.

3. Hva koster ca en full renovering av bad? Med riving av gammelt, varmekabler, dusjhjørne og innredning fra Ikea f.eks.

Det kommer an på størrelse og pris på innredning. Du må beregne å bruke ca 80-140 tusen kroner. Hvis du skal få dette gjort av profesjonelle, så kan du legge ut anbud på mittanbud.no og så velge de som passer best mtp på prisen og kvalitet.

4. Noen som har malt fliser på bad? Vegger har jeg prøvd før, det gikk bra, men hva med gulvet? Og i dusjsonen? Kan man evt legge flis på flis kun i dusjsonen, eller blir det rart?

Så i en oppussingsprogram at de fant ganle flisevegg bak de nyere de tenkte å rive. Så jeg vet at det går an å bygge nye gipsvegger med membran oppå de gamle. Man mister litt av arealet på badet, men mulighens sparer på riving.

Direkte flis på flis -- jeg vet ikke. Hvis du vill legge nye fliser bare i dusjhjørne, mens resten skal være gamle fliser, så blir det rart. Det er vel forskjellig stil på dem siden du vil bytte?

Det var spørsmålene i denne omgang, takker og bukker for svar, råd og tips ;)

Skrevet

Takk for tips :) I forhold til det med å legge nye fliser bare i dusjhjørne så tenkte jeg å male resten av rommet, men tviler på at det funker å male flisene i dusjen, forsvinner vel med en gang ;)

Skrevet

Takk for tips :) I forhold til det med å legge nye fliser bare i dusjhjørne så tenkte jeg å male resten av rommet, men tviler på at det funker å male flisene i dusjen, forsvinner vel med en gang ;)

Det finnes spesiell vanntett maling for maling av bad. Vi har det på badet vårt, også på gulvet i dusjen, men det er på betong, jeg vet ikke om den fungerer på flis.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes spesiell vanntett maling for maling av bad. Vi har det på badet vårt, også på gulvet i dusjen, men det er på betong, jeg vet ikke om den fungerer på flis.

Det må jeg sjekke ut, tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...