AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Vi hadde humanetisk navnefest til barn nr 1, og siden den gang har jeg egentlig hatt lyst til å melde meg ut av HEF (kun jeg som er medlem i familien). Jeg har likevel valgt å stå som medlem for å ha mulighet til å gi neste barn samme feiring. Det jeg lurer på nå er om man må ha samme arrangement for begge barna? Jeg kunne egentlig tenke meg å gjøre det litt enklere og ha en "velkommen til verden fest" i stedet for minstemann. Blir det rart eller urettferdig? (Dåp er fullstendig uaktuelt) Hva tenker dere?Anonymous poster hash: 33f70...903
Gjest Gaea Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Jeg tenker at barnet ikke kommer til å huske noe som helst av det uansett, så at ting skal være helt likt og rettferdig kan man tenke mer på når de blir eldre.
Gjest Jørild Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Nei, det trenger så klart ikke være likt.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 TS her. Hva tenker dere om å bli invitert til "velkommen til verden" fest da? Tar dere det like seriøst som dåp/navnefest?Anonymous poster hash: 33f70...903
Tante-Sofie Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Jeg synes ikke det spiller noen rolle om det er likt for alle barna eller ikke. Og jeg hadde selv "velkommen til verden"-fest for min sønn, det var veldig fint. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Du kan jo ha navnefest i HEF uten å være medlem da. Jeg syntes du bürde gjøre det likt, mine barn sammenligner ofte ting fra barndommen som de ikke husker selv. Anonymous poster hash: 61d9a...55e
Serafina. Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 TS her. Hva tenker dere om å bli invitert til "velkommen til verden" fest da? Tar dere det like seriøst som dåp/navnefest?Anonymous poster hash: 33f70...903 Jeg ville syntes det hadde vært fint å bli invitert til. Det gjør ingen ting at det ikke er det samme som til eldste barnet. 2
ashera Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Du kan jo kalle det navnefest fordi om det ikke er i regi av HEF! Det er mange som har privat navnefest. Da vil det jo "hete" det samme for begge barna, om det er et poeng.
*Frida* Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Enig med ashera. Inviter til navnefest, og dropp hef.
SoftKitty Skrevet 2. april 2014 #11 Skrevet 2. april 2014 Du kan jo ha navnefest, bare droppe HEF-aspektet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå