Susa Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Gutten min på 18 mnd har plutselig begynt å gå en del på tærne den siste uken. Var på 18-mnd kontroll i går, og da bemerket helsesøster dette, sa at vi muligens måtte gå til fysioterapeut osv. Han har gått i 7 mnd, da helt vanlig, altså bare den siste uken han har gått en del på tærne. Er dette noe å bekymre seg over? Mannen min er veldig bekymra...
charactouy Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Mange unger har en periode de går på tærne. Så lenge han er i stand til å gå med foten flatt i underlaget, er det neppe noe å bekymre seg for. Hvis det vedvarer et par måneder, eller han helt slutter å gå med foten flatt, kan det være greit med en sjekk hos fysioterapeut for å utelukke at han har/får feilstillinger i føttene. Ta det med ro og se det an, de aller fleste unger slutter å gå på tærne like plutselig som de begynner 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Det gjør min også, noen måneder etter at han begynte å gå. Han er bare litt kjapp av seg og lett på foten, og det virker som han tester ut flere måter å gå på, så jeg er ikke så bekymret. Forresten, "tirsdagsbarn er lett på tå". Anonymous poster hash: 21927...b12
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Min sønn har gått på tærne siden han lærte å gå, han går på skolen nå. Han kan jo gå normalt og gjør det med sko på. Men så fort skoene er av så går han på tærne. Helsesøster bemerket det når han var liten og nevnte fysioterapeut. Men siden han faktisk kan sette foten ned så er det ikke noe galt, han bare liker å gå på tærne. Anonymous poster hash: 97963...c3c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Jeg gjorde det forresten også da jeg var yngre. Min mor sier det var fordi jeg var så aktiv og alltid hadde det travelt, så jeg hadde ikke tid til å lande med hele foten. Anonymous poster hash: 21927...b12
Sunshine Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Datteren vår hadde også en periode hun gikk på tærne. Jeg har inntrykk av at det er helt normalt.
Tante-Sofie Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 (endret) Det er helt vanlig å gjøre det en stund etter de har lært å gå. Så blir den periode erstattet av "skal bare hoppe"-perioden, og så kommer "skal bare hinke"-perioden og så videre. Det er en helt normal del av barnas motoriske utvikling. Jeg synes ærlig talt det er veldig dumt at helsesøster har skapt bekymring hos dere, og jeg håper dere klarer å legge den vekk. Endret 2. april 2014 av Tante-Sofie
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Vår har gått i 7 mnd nå og for ca en måned siden begynte også hun å gå på tærne (er også 18 mnd). Hun syntes det et kjempe kjekt og ser på oss og ler mens hun gjør det. Bare en ny aktivitet, hun går for det meste normalt men så plutselig finner hun på å gå på tærne en hel dag bare fordi det er gøy. Anonymous poster hash: 77797...225
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Det går stort sett over. Jeg gikk på tå lenge selv som liten og har korte/dårlig bevegelighet i akillessenene. Kan ikke sitte på huk med hælen i gulvet feks. Det skader jo ikke med en ekstra sjekk hos fysioterapeut hvis han ikke slutter innen rimelig tid. Men det er ikke noe å bekymre seg over Anonymous poster hash: 11dfa...6fe
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Jeg tror jeg ville sett det an litt. Guttungen her har perioder hvor han prøver ut nye ting, som at han går baklengs, sidelengs, løper, snurrer, tar knebøy, går oppå ting (puter, klær, leker) og det virker som han tester ut ulike måter å gå på og ulike underlag. Har aldri tenkt at det skulle være noe galt med det.Anonymous poster hash: 3dae7...3a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå