Gå til innhold

Trenger noen å snakke med ang jobb-/ inntektsmuligheter, men hvem kan jeg snakke med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å snakke med noen angående jobb- / inntektsmuligheter. Jeg vet ikke hva jeg vil, og jeg vet ikke om alle muligheter som finnes.

Jeg trenger og snakke med noen som jeg kan være 100% ærlig med.

Nei, er ikke interresert i å snakke med noe veileder på nav.

Jeg vet det finnes noen å snakke med, men jeg vet ikke hvem eller hva.

Tips?

Anonymous poster hash: 37351...c80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring til et vikarbyrå og still spørsmål.

Anonymous poster hash: 25c2c...bcf
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring til et vikarbyrå og still spørsmål. Anonymous poster hash: 25c2c...bcf

NEI!!!!!!!

Jeg trenger og snakke med noen jeg kan være 100% ærlig med, og få hjelp til å finne ut hva jeg vil og finne ut hvilke jobb og inntektsmuligheter jeg har.

Ts

Skrevet

Hvilke jobb og inntektsmuligheter du har avhenger av utdannelsen din, og dine ferdigheter og interesser.

Dersom du ikke har noen utdannelse så kan det være lurt å se igjennom alle jobbannonsene på finn.no innen bransjer du finner interessante. Da ser du hvilke kunnskap/erfaring/kurs/utdannelse som kreves for stillingene du kan tenke deg.

Bortsett fra det finnes det ulike former for karriereveiledere. Disse finner du nok ved å google "karriereveileder" eller lignende, men jeg kan se for meg at de tar en fin sum i betaling for tjenesten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes fine interessetester på NAV.no.

Anonymous poster hash: 725bf...807

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I mange fylker finnes flere Karrieresentere. Jeg bor i Nordland fylke, og her er det flere karrieresentere. Disse er finansiert dels av Fylkeskommunen, dels av kommunene de betjener og dels av NAV. Her er det gratis å få hjelp. Du får kartlagt utdanningen, interesseområder og får hjelp til å finne din vei videre, enten med jobb eller utdanning. Du får også hjelp til å søke skoleplass om nødvendig.

Søk på Karrieresenter, eller ring nærmeste videregående skole og forhør det. For å klargjøre; sentrene betjener ikke bare videregående-elever og er heller ikke i samme bygg som regel som videregående skole. Men en videregående skole er fylkeskommunalt finansiert, og det er også sentrene, så ofte er sentrene en del av videregående skolers regnskap.

Ønsker deg lykke til. (Nå svarer jeg utfra min tolkning at du med "inntektsmuligheter" snakker om betalt arbeid evt råd vedr utdannelse som et skritt på veien til å FÅ deg betalt arbeid, sentrene jeg snakker om kan IKKE si noe om evt NAV-rettigheter med tanke på stønader/dagpenger)

Anonymous poster hash: a156a...be4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk, for tips så langt. Med inntektsmuligheter mener jeg muligheter for å tjene penger ved å gjøre hva jeg vil, når og hvor jeg vil.

Mer utdanning er jeg ikke interresert i å ta. Å jobbe innen det jeg er utdannet gjør jeg hele tiden som hobbyer på fritiden, men er ikke interresert i å ha en vanlig jobb innen det, for det er kjent for å være mye stress i de jobbene.

Jeg vil snakke med noen som jeg kan legge frem alle interesser, hobbyer, drømmer osv og få tips til inntektsmuligheter innen dette, evt jobb.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke er interessert i å prate med en veileder på NAV?

Anonymous poster hash: be193...3e8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke er interessert i å prate med en veileder på NAV? Anonymous poster hash: be193...3e8

Tviler sterkt på at nav veileder er den rette plassen og være 100% ærlig med.

Flere tips til det jeg faktisk spør om?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer det å snakke med karriereveileder/ karriere senter? Vil de kun komme med forslag til vanlige jobber, vil de kun komme til forslag om skattebetalte jobber? Jeg betaler selvsagt gladelig skatt, men kan de også være til hjelp for å få idéer til svart arbeid? Med det tenker jeg biinntekter som er så lav at man ikke trenger og betale skatt.

Jeg har selv tenkt på coach, men ser visst ikke ut som at noen har tenkt og komme med det forslaget. Kan man være ærligere med en coach enn med karriereveileder/karrieresenter? Jeg trenger å snakke med noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvilke muligheter jeg har, enten det er vanlig jobb, eller jobb jeg ikke ser på som jobb. En jeg kan snakke med for å finne ut hvordan jeg kan tjene gode penger ved å leve akkurat slik jeg vil.

Ts

Skrevet

Du skriver veldig vagt og diffust, men jeg skjønner nå at du er ute etter svart arbeid du kan gjøre i tilegg til en eventuell stønad fra Nav regner jeg med. Derfor må du finne noen du kan være "100% ærlig" med, siden du ikke har rent mel i posen.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver veldig vagt og diffust, men jeg skjønner nå at du er ute etter svart arbeid du kan gjøre i tilegg til en eventuell stønad fra Nav regner jeg med. Derfor må du finne noen du kan være "100% ærlig" med, siden du ikke har rent mel i posen.

NEI!!!!! Jeg er ikke ute etter svart arbeid. Det jeg er ute etter er å finne noen og SNAKKE MED for at jeg skal finne ut hva jeg vil, og finne ut hvilke muligheter som finnes. Jeg HAR rent mel i posen.

Jeg er ikke interresert i å legge ut her hva jeg vil si. Men om jeg hadde hatt et lite drivhus, kunne jeg jo tjent litt penger på å selge tomater, feks. Om det var veldig lite, hadde jeg tatt de pengene svart, hvis det var UNDER den grensen som man kan tjene svart.

Uansett inntekter kommer jeg til å betale skatt om det er OVER den summen du har lov å tjene svarte penger.

Eneste tips jeg har fått er karriereveileder og karrieresenter... Takker for det, men hvilke andre muligheter er det for meg og snakke med noen som jeg kan være 100% ærlig med? Som jeg kan snakke med om hvordan jeg vil ha arbeidstiden, hvilke dager jeg vil jobbe, hvor mye ferie jeg vil ha. Og hvordan jeg kan tjene penger i helger og ferier på hobbyer/interresser med å gjøre hva jeg vil, hvor og når jeg vil.

Fikk jo også tips om interressetester, men det er da ikke det jeg er ute etter.... Jeg er ute etter å finne noen jeg kan snakke 100% ærlig med....

Tips???

Ts

AnonymBruker
Skrevet

karrieresenteret.no det er akkurat det de driver med :)

Anonymous poster hash: 39317...ec6
AnonymBruker
Skrevet

Noen andre tips? Kan en coach være noe?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å høre med en "coach" om de kan hjelpe deg?

Anonymous poster hash: ab11b...686

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke være ærlig med noen av de som er foreslått? Du fokuserer på at du må kunne være 100% ærlig - hva er det du ikke kan si?

Hva i all verdens kal en coach hjelpe deg med? De driver med personlig utvikling f.eks. Ikke karriererådgivning.

Anonymous poster hash: 5257f...cb1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ikke interresert i at den jeg snakker med skal hjelpe meg med å søke på jobber. Det jeg er ute etter er å snakke 100% ærlig med noen som kan hjelpe meg til å se muligheter. Jeg er overhodet ikke interresert i å snakke med nav, og komme der og si:

Hei, mitt navn er ... Jeg hater og jobbe, men desverre må man jo jobbe for å få penger. For meg kommer jobb alltid i siste rekke. Fritid, hobbyer og interresser kommer alltid i første rekke. Jeg trenger hjelp til å se mulighetene for å tjene penger, enten det er en vanlig jobb, som jeg må kunne bestemme ferieukene om sommeren selv, ha fri når jeg vil. Jeg nekter å la jobb komme forran hobbyer og interresser. Og få tips/ideer til inntektsmuligheter, der jeg kan gjøre hva jeg vil, når og hvor jeg vil.

Jeg er sikker på at det finnes flere tips til hva/ hvem jeg kan snakke med.

Så hvilke ANDRE tips har dere, til hvem/hva jeg kan snakke med?

Ts

Skrevet (endret)

Jeg ikke interresert i at den jeg snakker med skal hjelpe meg med å søke på jobber. Det jeg er ute etter er å snakke 100% ærlig med noen som kan hjelpe meg til å se muligheter. Jeg er overhodet ikke interresert i å snakke med nav, og komme der og si:

Hei, mitt navn er ... Jeg hater og jobbe, men desverre må man jo jobbe for å få penger. For meg kommer jobb alltid i siste rekke. Fritid, hobbyer og interresser kommer alltid i første rekke. Jeg trenger hjelp til å se mulighetene for å tjene penger, enten det er en vanlig jobb, som jeg må kunne bestemme ferieukene om sommeren selv, ha fri når jeg vil. Jeg nekter å la jobb komme forran hobbyer og interresser. Og få tips/ideer til inntektsmuligheter, der jeg kan gjøre hva jeg vil, når og hvor jeg vil.

Jeg er sikker på at det finnes flere tips til hva/ hvem jeg kan snakke med.

Så hvilke ANDRE tips har dere, til hvem/hva jeg kan snakke med?

TsAnonymous poster hash: 37351...c80

Det er vel egentlig lite ting som fyller disse kriteriene, dersom du for eksempel ikke senker litt på kravene og kan tenke deg å jobbe mot en deadline. Eneste jeg kommer på er flaskesamler.

Du bør nok ta kontakt med en coach, gode coacher kan coache deg på hva som helst slik at du finner veien selv.

Endret av absinthia
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel egentlig lite ting som fyller disse kriteriene, dersom du for eksempel ikke senker litt på kravene og kan tenke deg å jobbe mot en deadline. Eneste jeg kommer på er flaskesamler.

Du bør nok ta kontakt med en coach, gode coacher kan coache deg på hva som helst slik at du finner veien selv.

Jeg VET det finnes muligheter for meg til å få det slik jeg vil. Jeg er ikke interresert i å legge ut alt jeg vil snakke om her. Men virker som det er det som må til for å få enda flere tips? Men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne ut alt på egenhånd, så det er derfor jeg spør her om tips til hvem/ hva jeg kan snakke med.

Og jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne klare å finne utav alle muligheter som finnes helt på egenhånd, så DERFOR vil jeg snakke med noen om dette. Jeg er mye mer interresert i inntektsmuligheter enn en vanlig kjedelig jobb, der man må være samme plass i timesvis hver dag.

Å starte for seg selv hadde vel vært det aller letteste, men skulle jeg startet for meg selv, vet jeg ikke hvordan og jeg vet ikke hva jeg ville startet med og jeg vet ikke om alle muligheter som finnes. DERFOR trenger jeg noen og snakke med, om jeg en dag skulle starte for meg selv.

Mer er jeg ikke interresert i å legge ut om, men håper hvertfall noen forstår at jeg er kun ute etter å finne ut hva jeg vil og hvilke muligheter jeg har til å få en god månedsinntekt.

Ts

Skrevet

Jeg VET det finnes muligheter for meg til å få det slik jeg vil. Jeg er ikke interresert i å legge ut alt jeg vil snakke om her. Men virker som det er det som må til for å få enda flere tips? Men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne ut alt på egenhånd, så det er derfor jeg spør her om tips til hvem/ hva jeg kan snakke med.

Og jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne klare å finne utav alle muligheter som finnes helt på egenhånd, så DERFOR vil jeg snakke med noen om dette. Jeg er mye mer interresert i inntektsmuligheter enn en vanlig kjedelig jobb, der man må være samme plass i timesvis hver dag.

Å starte for seg selv hadde vel vært det aller letteste, men skulle jeg startet for meg selv, vet jeg ikke hvordan og jeg vet ikke hva jeg ville startet med og jeg vet ikke om alle muligheter som finnes. DERFOR trenger jeg noen og snakke med, om jeg en dag skulle starte for meg selv.

Mer er jeg ikke interresert i å legge ut om, men håper hvertfall noen forstår at jeg er kun ute etter å finne ut hva jeg vil og hvilke muligheter jeg har til å få en god månedsinntekt.

TsAnonymous poster hash: 37351...c80

Å starte for deg selv krever rimelig mye innsats, har drevet bedrift selv og jobbet meg omtrent ihjel.
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...