Gå til innhold

Frustrert over min egen reaksjon på en dum kommentar!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt bakgrunnsinformasjon.

Etter denne definisjonen trener jeg 2-3 dager i uken, mosjonerer de andre dagene, tar styrkeøvelser og tøyer hver dag.

Programmet mitt er satt opp ett anbefaling fra helsepersonell, og jeg følger det slavisk!

Etter mye prøving og feiling har vi kommet fram til at det er veldig viktig for meg å skynde meg langsomt.

Progresjonen virker kanskje treg på andre, men for 3 år siden klarte jeg bare å gå i 3 km/t i 20 minutter, og i dag er jeg stolt over å klare å jogge en time sammenhengende med 6 km/t.

Så til det som gjorde meg frustrert.

En bekjent spurte meg om jeg hadde trent i dag.

Jeg svarte som sant var, at det hadde jeg.

Hun fulgte opp med å spørre hva jeg hadde gjort, hvor langt jeg hadde jogget, hvilke styrkeøvelser jeg hadde gjort, hvordan jeg spiste osv.

Jeg svarte på spørsmålene, men begynte å ane litt ugler i mosen, for hun har aldri vist interesse for treningen min før, og dette minnet meg mer og mer om et 3.grads forhør enn noe annet.

Så kom det hun tydeligvis hadde ventet lenge med å si.

* Jeg hadde ikke høy nok hastighet til at jeg kunne kalle det for jogging!

* Styrkeøvelsene jeg gjør har ingen funksjon siden jeg kun bruker kroppsvekt, ikke vekter.

* Tøyingen jeg gjør er en vits, og har ingen funksjon.

* Det var feil å si at jeg trente, når alt jeg holdt på meg var som eldre-trim å regne.

* Jeg spiste helt feil

HUN derimot, hun trente, og hun spiste riktig!

Jeg ble både sinna og lei meg på en gang, og det irriterer meg at jeg ikke klarte komme med et godt tilsvar! I stedet ble jeg stum.

Jeg skulle svart noe slikt som at det var hyggelig at jeg kunne være til hjelp, og få henne til å føle seg bedre med seg selv ved å tråkke min innsats ned i søla!

Men mest ble jeg sinna på meg selv fordi jeg ble påvirket av hennes kommentar,

Hvordan kunne jeg la henne, som hadde trent i 3 uker, ta fra meg gleden over hvor langt jeg har kommet på disse årene?

Bare det at hun fikk meg til å tvile, om så for et lite sekund, på min egen innsats viste meg hvor sårbar jeg var.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg hadde som sagt bare behov for å få ut litt frustrasjon.

Anonymous poster hash: be2dd...be5
Videoannonse
Annonse
Gjest Ninab
Skrevet

Drittkjerring :sjokkert:

Vi trener alle på hver måte, og det forundrer meg hvordan andre hele tiden skal være verdensmester på det ANDRE foretar seg..

Du trener nok på en måte som er bra nok for deg, og mangler du resultater - ja da er det kanskje feil, men det finner du sikkert ut av :D

Stå på!

• Liker 7
Gjest Runforit
Skrevet

Hahaha. Typisk nybegynner som er en besserwisser som har lest masse greier og er verdensmester :P

Ikke bry deg om henne. La henne tro at hun er verdensmester. Du vet jo hva som har fungert for deg i mange år.

:)

• Liker 5
Skrevet

La meg få deg litt opp igjen: Men bakgrunn i det du skriver: WOW utrolig bra jobbet. Jeg klarer IKKE å jogge 1 time, uansett fart.

Skjønner at hennes kommentarer sårer, men hev deg over det. DU vet hvor langt du har kommet. Du vet hvor hardt du har jobbet. Du vet hvor flink du har vært. ALL ÆRE TIL DEG!!!!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

For en kylling av en venninne! Som jeg alltid har sagt! Så lenge du kommer deg opp på trening så er det strålende! Du trener det er kjempe bra. Det viktigste er at du er i gang. Å all trening er bra trening.

Ikke bry deg om suppehuer som prøver å ødelegge motivasjonen din. Syns planen din er flott for deg som trenger en start å så lenge du får opp pulsen når du jogger så er det progresjon. Jeg har trent jevnlig i 7 år å har sjeldent brukt vekter. Å når jeg gjør det er det enkle vekter 5-10 kg. Jeg tøyer alltid fordi det er bra for kroppen å 2 ganger i uken er det 1 times strekk å tøying noe som er godt for kroppen. Det er tydelig at hun ikke har peiling på noe. Min trener bruker å vise meg øvelser basert på kroppsvekt. Og tro meg det gjør underverker. Har aldri hvert i bedre form. Alle trener forskjellig å har forskjellig mål. Blir feil å rakke ned på mennesker som har er annet mål med kroppen sin.

Stå på! Du er på rett vei!

Anonymous poster hash: bc766...553

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om tre-fire uker spør du henne om hun har trent ;) Antagelig har hun falt av lasset da.

Du trener perfekt for deg. Tøying er viktig, og styrke med kun kroppsvekt er en av de beste treningsmåtene.

Anonymous poster hash: 33420...7b0
  • Liker 6
Skrevet

Fy flate, jeg skjønner godt at du ble lei deg! :klem: Er imponert over at du klarte å la være å smelle tilbake med noe skikkelig spydig, jeg hadde nok vært langt mindre diplomatisk i en slik situasjon ;)

For det første, du gjør det som er riktig for deg og du trives med det, og du ser fremgang. Med andre ord: du trener helt rett. Siden du har fått råd og veiledning fra profesjonelle er det heller ikke grunn til å tro at noe av det du gjør kan være skadelig eller feilbelastende. Ergo bør lille frøken bessewisser passe sine egne saker og heller konsentrere seg om å ta vare på vennene sine slik at de er der for henne om hun noensinne går på en smell i livet.

Og bare så det er sagt: jeg har hørt ekspertene gjenta til det kjedsommelige at både styrketrening med kroppsvekt og tøying er svært gunstig, så det er ingen grunn til at du skal slutte med/endre på dette!

Stå på TS, du er kjempetøff :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Det gjorde veldig godt å få bekreftelse fra dere på dette.

Jeg svarer dere samlet i stedet for å sitere hver enkelt av dere.

Dere har alle helt rett. For noen er det alt for lett å være verdensmester på andres vegne, men eksperten på min kropp er meg, og det er best om jeg husker det!

Resultater mangler jeg ikke, selv om mine resultater ikke kommer så raskt som hos andre :)

Pulsen får jeg opp hver eneste dag, både når jeg jogger og går, og både styrke og bevegelighet kommer seg fra uke til uke, selv om jeg "bare" bruker kroppsvekt, og gjør tøyinger som i følge henne ikke har noen funksjon.

Men når det gjelder at jeg ikke smalt tilbake.

Det er ikke noe å være imponert over, for det gikk ikke på beherskelse eller mangel på lyst.

Jeg ble bare stum, og klarte ikke å komme på noe å si. :sjenert:

Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Det gjorde veldig godt å få bekreftelse fra dere på dette.Jeg svarer dere samlet i stedet for å sitere hver enkelt av dere. Dere har alle helt rett. For noen er det alt for lett å være verdensmester på andres vegne, men eksperten på min kropp er meg, og det er best om jeg husker det! Resultater mangler jeg ikke, selv om mine resultater ikke kommer så raskt som hos andre :)Pulsen får jeg opp hver eneste dag, både når jeg jogger og går, og både styrke og bevegelighet kommer seg fra uke til uke, selv om jeg "bare" bruker kroppsvekt, og gjør tøyinger som i følge henne ikke har noen funksjon. Men når det gjelder at jeg ikke smalt tilbake. Det er ikke noe å være imponert over, for det gikk ikke på beherskelse eller mangel på lyst.Jeg ble bare stum, og klarte ikke å komme på noe å si. :sjenert:Anonymous poster hash: be2dd...be5

Hehe. Ikke tenk mer på det. Skulle hun si noe igjen så be henne konsentrer seg om seg selv og sin egen trening og at du ikke bryr deg om hva hun mener om din trening da det funker for deg ;)

Gjest Lypcha
Skrevet

Først og fremst: KJEMPE BRA JOBBET! Du har hatt mye fremgang og kommet langt i forhold til nivået du var på tidligere.

Og ang kommentaren fra din venninne så er det alltid sånn med meg også at jeg tenker ut 100 forskjellige ting å si tilbake først når det er for sent. Man blir ganske satt ut når man får sånt slengt i fleisen og at "venninnen" din i det hele tatt sa dette er uforståelig.

Tror du bare må prøve å glemme det og være stolt av det du har oppnådd :)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Ikke tenk mer på det. Skulle hun si noe igjen så be henne konsentrer seg om seg selv og sin egen trening og at du ikke bryr deg om hva hun mener om din trening da det funker for deg ;)

Det er nesten glemt nå. :)

Og hvis hun sier noe mer, så tror jeg at jeg skal si at trives med eldre-trimmen min, og så be henne med på en joggetur. ;)

• Liker 3
Skrevet

Det er nesten glemt nå. :)

Og hvis hun sier noe mer, så tror jeg at jeg skal si at trives med eldre-trimmen min, og så be henne med på en joggetur. ;)

Ja gjør det :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: KJEMPE BRA JOBBET! Du har hatt mye fremgang og kommet langt i forhold til nivået du var på tidligere.

Og ang kommentaren fra din venninne så er det alltid sånn med meg også at jeg tenker ut 100 forskjellige ting å si tilbake først når det er for sent. Man blir ganske satt ut når man får sånt slengt i fleisen og at "venninnen" din i det hele tatt sa dette er uforståelig.

Tror du bare må prøve å glemme det og være stolt av det du har oppnådd :)

Takk for det!

Og heldigvis er hun ikke en venninne, men en bekjent.

Hun er den jeg snakker med to ganger i uken når jeg kjører barna til deres fritidsaktiviteter.

Men det er godt å høre at det ikke bare er meg som først kommer på hva jeg skulle sagt når samtalen er over! :)

Skrevet

TS, du gjør en fantastisk jobb, drit i hun venninnen!

All ære til deg for å trene og være i bevegelse, og holde det ved like over tid med fremgang! Det høres ut som du har gjort det til en del av din livsstil, og jeg vil gjette på at du ligger lysår foran din venninne. Og det er ikke sånn at det er en felles oppskrift, variasjon er bra, men utover det velger man selv hvilken type treningsform som passer (som regel den man selv trives best med :) ).

Og at man ikke kan bli sterk av styrkeøvelser med kun egen kroppsvekt er det dummeste jeg noensinne har hørt, da vet man bare ikke hvilke øvelser man skal gjøre eller hvordan man skal utøve dem!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres dessverre litt typisk ut for noen som akkurat har begynt å trene og skal vise hvor mye de kan om alt.

Anonymous poster hash: c8bd3...9e7
AnonymBruker
Skrevet

Takk igjen.

Jeg vet det er dårlig gjort av meg, men jeg ble litt full av f**n i går kveld, og tok en telefon til henne der jeg ba henne med på litt trim for eldre, og en rask gåtur i dag.

Jeg tror ikke jeg får høre så mye mer nå. :plystre:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk igjen.

Jeg vet det er dårlig gjort av meg, men jeg ble litt full av f**n i går kveld, og tok en telefon til henne der jeg ba henne med på litt trim for eldre, og en rask gåtur i dag.

Jeg tror ikke jeg får høre så mye mer nå. :plystre:

Kudos :D

Anonymous poster hash: 33420...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...