Gå til innhold

Hva betyr å få igjen på skatten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det å få igjen på skatten, eller hva innebærer det? Vet man ikke på forhånd hvor mye skatt man skal betale, eller får man et beløp man skal betale som de kan ha regnet feil.

Hvordan bestemmer de at du skal få igjen på skatten??

Anonymous poster hash: 1f1f4...55f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at du er heldig og har vunnet penger :)

Anonymous poster hash: 95117...a27
  • Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er penger du har tilgode, som du har skattet for mye foregående år.

Skrevet

Hvor mye skatt man skal betale avhenger av lønnen. Jeg har f.eks veldig ulik lønn hvert år, men velger å skatte som om jeg tjener 200 000. Når jeg da bare tjener 140 000, så har jeg skattet mer enn jeg trenger, og får igjen de pengene.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye skatt man skal betale avhenger av lønnen. Jeg har f.eks veldig ulik lønn hvert år, men velger å skatte som om jeg tjener 200 000. Når jeg da bare tjener 140 000, så har jeg skattet mer enn jeg trenger, og får igjen de pengene.

må man regne ut selv hvor mye man skal betale i skatt?

AnonymBruker
Skrevet

må man regne ut selv hvor mye man skal betale i skatt?

Nei.

Når du bestiller skattekort fyller du inn hva du tror du vil tjene, og så får du et skattekort basert på dette, som lønnsansvarlig hos din arbeidsgiver følger. Vanligvis fungerer dette slik at du betaler litt for mye, og så får du det igjen året etter. Men har du mer enn en jobb kan det være greit å følge litt med på skattetrekket, for å unngå baksmell.

Anonymous poster hash: 570f0...8b6

Skrevet

Nei.

Når du bestiller skattekort fyller du inn hva du tror du vil tjene, og så får du et skattekort basert på dette, som lønnsansvarlig hos din arbeidsgiver følger. Vanligvis fungerer dette slik at du betaler litt for mye, og så får du det igjen året etter. Men har du mer enn en jobb kan det være greit å følge litt med på skattetrekket, for å unngå baksmell.

Anonymous poster hash: 570f0...8b6

Signerer den siste setningen der ja. Eneste gang jeg har fått baksmell hittil i livet er da jeg hadde to jobber. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...