AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Her sitter jeg i klasserommet og hører på alle de i klassen som diskuterer sommerferien. Jeg går vgs opp igjen så jeg er to år eldre enn de i klassen min. Jeg flyttet tilbake til hjemstedet mitt nå i høst og alle de såklate vennene jeg hadde her er flyttet bort. Vi skal ha ferie sent i sommer så jeg skal reise på ferie med min mor. Hun skal jobbe helt frem til ferien som er i slutten av juli. Og så sitter jeg her da, hører på alle de morsomme planene til de i klassen. Jeg har så aldeles lyst å finne på noe før jeg skal på ferie selv. Jeg har så lyst å reise på Hove eller Roskildefestivalen, men har ingen å dra med. Ikke kan jeg reise alene heller fordi det blir bare feil. Jeg kommer til å bli alene i sommer. Min mor jobber skift, og når hun jobber ettermiddag er jeg alene hjemme. Ikke har jeg fått meg jobb heller, jeg bor på et lite sted og det er få jobber å skaffe seg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg gråter fordi jeg har så lyst å reise på festival, men ingen vil være med meg. Jeg har bare lyst å forsvinne og våkne opp igjen til høsten når alt er over, jeg orker ikke dette. Jeg kommer til å sitte ensom og alene hjemme uten å gjøre noe som helst. Jeg savner å ha venner. Sist jeg hadde ordentlige venner var første året på ungdomsskolen. Jeg er 19 nå og har aldri følt meg så ensom. Jeg måtte bare få dette ut en plass, er inne i en tung periode nå. Anonymous poster hash: 04a63...d35
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Jeg vet ikke. Det er en viss utrygghet i det, helt alene i Danmark liksom .Jeg ble voldtatt i fjor sommer og har etter det blitt nervøs får å dra sånne steder alene. Tror ikke foreldrene mine ville ha likt det heller, ettersom voldtekten gikk inn på dem også. Vet at de ikke har noe de skulle sagt siden jeg er 19, men jeg blir så usikker... Ts Anonymous poster hash: 04a63...d35
Edvarda Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Kan du ikke skaffe deg sommerjobb et annet sted? Så får du både luftforandring, tjener penger og har noe nytt å fortelle til høsten
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Jo blir nok til vurdering om det ikke dukker opp noe annet! Men har så lyst å oppleve noe, ikke bare det "samme gamle" liksom. Anonymous poster hash: 04a63...d35
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Meld deg på en leir eller noe! Det er en sånn KRIK-leir og man behøver ikke nødvendigvis å være religiøs for å være med, den inneholder også sport. Anonymous poster hash: 79653...0d1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Om det ikke er så viktig å få betalt, om du liker det og du i tillegg bor på en liten plass så regner jeg med at du har bønder eller en stall i relativ nærhet? Jeg flyttet på en ny plass og var veldig ensom. Fant meg ikke til rette og var flere timer unna mine gamle venner. Jeg kjørte buss forbi en stall hver dag og mannet meg opp til å snakke med dem, plutselig hadde jeg en "jobb" som besto i å børste, fore og vanne hester på bestemte dager. Jeg ble fort tatt inn i varmen og det ble fort til at det alltid var en hest å låne eller som et bytte for småjobber for å være med andre på tur og slik fikk jeg bygd meg opp et nettverk samtidig som jeg hadde noe å pusle med og sosial omgang med andre. Ei dame fra bondelaget var innom for å hente datteren sin på ridning og fikk nyss om at jeg bare tuslet rundt og suldra og plutselig så var jeg tilkallingsvakt (betalt) om de trengte hjelp med ting. Alt fra å vise frem kaniner og kuer på arrangement til å bare huke tak i folk og informere om bondelaget. Derifra har det egentlig ballet på seg og jeg er nå bygdas alt mulig kvinne som de ringer om de trenger noen som (nesten) alltid stiller opp. Greit å ha i tillegg til studier. Så det er bare et lite tips som du kan prøve. Bare spør om noen trenger noen til å ta småjobber. Skrape litt møkk i fjøset, hjelpe til med å flytte dyr på beite, pleie en syk kalv osv. Ikke vanskelig og noe bonden garantert vet å sette pris på og en fint port inn til "miljøet". Dette forutsetter jo så klart at du liker dyr, folk og ikke har noe i mot litt møkk. Anonymous poster hash: 2e63c...f40
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Åå det hørtes gøy ut, du var heldig som fikk lov til det og at du fikk bygd opp et nettverk, det var modig gjort av deg! Jeg er selvfølgelig ikke så begeistret for hester og store dyr (ble sparket av en hest da jeg var liten og er redd enda) Men det var jo ikke dumt tenkt da og tusen takk for tipset! Hadde jeg bare ikke vært så pysete så hadde det vært midt i blinken for meg Ts Anonymous poster hash: 04a63...d35
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Uff..det var trist å høre. Du får bare prøve å gjøre det beste ut av det. Aktivisere deg selv så dukker ting opp. Ikke vær så opptatt av hva alle andre skryter av morsomme ting de skal gjøre i sommer. Anonymous poster hash: 92fc6...f83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå