Gå til innhold

Om dama "glemmer" p-pilla (e.l)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaring??? Eller som TROR de har erfaring`?

Gjerne innspill fra både damer og menn!

Tenker jo da på sitvasjoner hvor det har blitt barn av det.

Noen av dere damer som har "glemt" pillen for og bli gravid, pga at forholdet "sjangler". Eller kanskje mannen ikke ønsker seg barn?

Og er dette greit?

Anonymous poster hash: c8eb2...3f6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 venninner som ble stormforelsket, men de fikk det ikke som de ville.. Derfor latet de som de ble gravid ved en ulykke, noe jeg absolutt ikke har respektert de for i ettertid!

Anonymous poster hash: bb4c3...336
  • Liker 5
Skrevet

de damene som "glemmer" pilla fordi forholdet skranter burde vært sterilisert

• Liker 3
Gjest Elseby13
Skrevet

Nå skjønner jeg ikke helt hva du spør etter..

Om det er vanlig å glemme en p-pille? Ja, det er nokså vanlig. Om man har større sjanse for å bli gravid, avhenger av når på brettet kvinnen glemte pillen. Enkelte dager er mer kritiske enn andre og da tar mange kvinner angrepille.

Om det er greit? Det er jo menneskelig å glemme seg i blant, så selvfølgelig må det være greit.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri "glemt" pillen nei. Kommer aldri til å gjøre det heller.

Og nei, det er ikke greit.

Anonymous poster hash: abd85...9df
AnonymBruker
Skrevet

Det skal vel egentlig litt til hvis de virker som de skal for da må du "glemme" de ganske mange ganger etter hverandre..

Anonymous poster hash: b2636...3cb

Skrevet

Da jeg var i tenåra så skjedde det hele tiden. Alltid en eller annen venninne som hadde blitt gravid. noe hun aldri var fordi forholdet ikke funka.. Mister respekten for folk da de gjør sånt..

AnonymBruker
Skrevet

Om det er vanlig å glemme en p-pille? Ja, det er nokså vanlig. Om man har større sjanse for å bli gravid, avhenger av når på brettet kvinnen glemte pillen. Enkelte dager er mer kritiske enn andre og da tar mange kvinner angrepille.

Om det er greit? Det er jo menneskelig å glemme seg i blant, så selvfølgelig må det være greit.

Jeg tror du misforsto.

Anonymous poster hash: abd85...9df

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det er snakk om å "glemme", altså late som om man har glemt pillen, men egentlig sluttet med vilje uten å si noe.
Gjest Gjest
Skrevet

Det er snakk om å "glemme", altså late som om man har glemt pillen, men egentlig sluttet med vilje uten å si noe.

Det er ikke bra, men vet om forhold der fyren så gjerne ville ha barn og maste og maste, fikk det som han ville og halvveis i svangerskapet så dro han pga han ikke gadd å være familiefar alikevel.

Gjest Elseby13
Skrevet

Åååååå, nå så jeg at ts skrev "glemme" i overskriften, altså folk som glemmer med vilje..

Nei, det vet jeg ikke så mye om. Uansett er det veldig dumt å tro at er barn kan redde et skrantende forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var i tenåra så skjedde det hele tiden. Alltid en eller annen venninne som hadde blitt gravid. noe hun aldri var fordi forholdet ikke funka.. Mister respekten for folk da de gjør sånt..

Off, ja det er helt respektløs! Kan ikke fatte at noen ønsker og sette barn til verden på den måten...

Anonymous poster hash: f669e...6c5

Skrevet

Jeg glemmer p - pillene hele tiden. Sa det til samboer at jeg ikke hadde tatt dem i de siste ( flyttet ilag pluss vi dro på ferie) så jeg glemte di.. Han ble gla for det og jeg ødela morroa med å ta på kondom:) lenge siden nå da:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid da forholdet skrantet for vår del. Men var selvsagt absolutt ikke planlagt og jeg hadde heller ikke glemt en pille. Denne tiden ignorerte han meg bare, så jeg kunne heller ikke si det til han da han ikke tok telefonen. En ukes tid senere ble streken svakere og svakere, og jeg hadde så store smerter at jeg dro på legevakta. Her fikk jeg beskjed om at jeg muligens hadde graviditet utenfor livmor og ble derfor innlagt.

Prøvde å ringe til eksen (han hadde absolutt ikke slått opp altså) uten at jeg fikk noe svar. Han antok sikkert at jeg bare kødda med det hele. Da jeg sende sms om at jeg var innlagt på sykehus fikk jeg svar "håper det går bra med deg".

Ingen telefoner eller noe fikk jeg fra han. Fikk ikke spørsmål om det gikk bra med meg eller noe.

Det er det mest vonde jeg har opplevd. At jeg i tillegg til å bli ignorert av kjæresten når jeg sier at jeg er gravid (dette fikk han beskjed om på sms siden han ikke tok telefonen) spontanaborterer og blir innlagt på sykehus og det eneste jeg får høre er at han håper det går bra.

Så jeg håper at dere menn aldri gjør noe sånt mot dama deres selv om forholdet skranter.

Anonymous poster hash: 0d30c...b54
  • Liker 8
Skrevet

Jeg ble gravid da forholdet skrantet for vår del. Men var selvsagt absolutt ikke planlagt og jeg hadde heller ikke glemt en pille. Denne tiden ignorerte han meg bare, så jeg kunne heller ikke si det til han da han ikke tok telefonen. En ukes tid senere ble streken svakere og svakere, og jeg hadde så store smerter at jeg dro på legevakta. Her fikk jeg beskjed om at jeg muligens hadde graviditet utenfor livmor og ble derfor innlagt.

Prøvde å ringe til eksen (han hadde absolutt ikke slått opp altså) uten at jeg fikk noe svar. Han antok sikkert at jeg bare kødda med det hele. Da jeg sende sms om at jeg var innlagt på sykehus fikk jeg svar "håper det går bra med deg".

Ingen telefoner eller noe fikk jeg fra han. Fikk ikke spørsmål om det gikk bra med meg eller noe.

Det er det mest vonde jeg har opplevd. At jeg i tillegg til å bli ignorert av kjæresten når jeg sier at jeg er gravid (dette fikk han beskjed om på sms siden han ikke tok telefonen) spontanaborterer og blir innlagt på sykehus og det eneste jeg får høre er at han håper det går bra.

Så jeg håper at dere menn aldri gjør noe sånt mot dama deres selv om forholdet skranter.

Anonymous poster hash: 0d30c...b54

Er du forsatt sammen med han??

Skrevet

Jeg har 4 venninner som ble stormforelsket, men de fikk det ikke som de ville.. Derfor latet de som de ble gravid ved en ulykke, noe jeg absolutt ikke har respektert de for i ettertid!

Anonymous poster hash: bb4c3...336

Du har 4 venninner som har gjort dette!!!!!! :hakeslepp: Det er jo ingen normalt oppegående mennesker som gjør dette. Jeg nekter hardt for at dettte er en utbredt ting folk gjør.

• Liker 1
Gjest heihallo1998
Skrevet

Har aldri "glemt" ppillen, det er så sinnsykt lavmål. Greit nok at forholdet sjangler men en løgn får det ikke på rett spor uansett.

Skrevet

nei det er ikke det ts spør om.

du må ha det inn med tskje ser jeg.

det ho spør om er: er det greit at dama glemmer pilla med vilje for å bli gravid?

Skrevet

Nei, det er overhodet ikke greit. På ingen måter. Det fører i sin tid også igjen til at kvinner som blir gravide, på tross av prevensjon, blir mistenkeliggjorte. Skjønner ikke at noen kan finne på slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke bare om å glemme pillen, men også å huske på å bruke ekstra prevensjon om man har hatt diare eller oppkast. Det er nok også dette mange overser, og glemmer å passe på da.

Jeg har brukt p-piller bare korte perioder av livet, vil heller ha hormonspiral. Nettopp fordi de er så lett å glemme når mye annet skjer, og fordi en må passe på å bruke kondom ved oppkast/diare. Og ja, jeg har GLEMT noen p-piller, men heldigvis ikke blitt gravid.

Ikke tro at alle som glemmer å ta pillen sin gjør det med vilje.

Anonymous poster hash: acd1e...be8
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...