Gå til innhold

Vi har trukket vinneren av rettetangen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver onsdag fremover legger jeg ut en konkurranse for dere her på KG-forumet. Det blir masse lekre premier og forhåpentligvis mye moro.

Vi trekker en vinner blant dem som svarer på følgende spørsmål: Hva er din mest pinlige hår- eller sminketabbe? Har du en hårfrisyre du minnes med gru? Et frisørbesøk du helst vil glemme? En gang du bommet skikkelig? Del det er i tråden, og du er med i trekningen av et smart stylingverktøy fra Braun, nemlig Braun SensoCare.

Og vinneren er: #4 i denne tråden. Ildra med sin Dove summerglove selvbruningshistorie :) Jeg sender deg en pm :)

Se her!

Braun SensoCare tilpasser seg de mange ulike hårtypene der ute. Dette gjør at stylingen blir skånsom.

Med noen enkle trykk på det digitale displayet taster du inn lengden og tykkelsen på håret ditt. Deretter leser SensoCare automatisk – 20 ganger per sekund –av hårets tilstand, fuktighetsnivå, hvordan du bruker styleren og justerer varmen deretter.

SensoCares smarte teknologi gir deg også beskjed om du drar styleren for fort eller for sakte gjennom håret. Har du for vått hår,ber den deg om å la det tørke før videre styling. Dette for å beskytte håret ditt slik at det holder seg sunt og blankt. Ved å programmere SensoCare i henhold til dine ønsker, får du en unik brukerprofil som er klar til bruk med en gang du plugger i styleren.

20140402_Konkurrans_547206a.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg var i Tyrkia for noen år tilbake og så ett bilde på en frisørsalong av skikkelig fine krøller, jeg spurte frisørdama der om hvordan man fikk det til, hun forklarte at jeg måtte ta permanent. "Javel" tenkte jeg. Jeg har alltid likt å eksperimentere med hår, så jeg gikk for det.

Jeg så ut som en puddelrocker fra 80 tallet. Jeg hadde jo såklart også klipt lugg, så det gjorde jo ikke saken noe bedre.

(PS: For de som tror det så kult ut. Det så -ikke- kult ut.)

0f6f9e6ebbd066c7a31dbb5dfb6962da.jpg

Endret av Lady Vengeance
  • Liker 2
Skrevet

For en del år tilbake var jeg hodestups forelsket i en kjekk kar. Ved en anledning skulle han komme til meg på kvelden og vi skulle ut på en riktig så romantisk date. Så jeg tenkte jeg skulle gjøre meg så vakker som overhodet mulig, og rulle opp håret slik at jeg hadde nydelige krøller til den spesielle anledningen. :rodmer:

Så jeg vasket det lange håret mitt og rullet det opp i disse piggete små plastrullene jeg hadde for hånd. "Jeg har god tid" tenkte jeg, og fullførte resten av makeupen imens jeg ventet på at håret skulle tørke med disse rullene på.

Så var det da en halvtime til han skulle komme. Jeg sto foran speilet og gledet meg til å rulle ut en nydelig krøll, men det skulle vise seg å bli ALT annet enn nydelig..

Håret satt dønn fast i rullene. Jo mer jeg dro, jo mer tvinnet ble det. De var ikke til å rikke på, og jeg kjente panikken spre seg, samtidig som jeg lo litt hysteriesk over hvordan dette kom til å gå.

Etter mye om og men, hyperventilering og panikk, måtte jeg få hjelp av romkameraten min. Hun måtte KLIPPE opp rullene med saks, og prøve å redde så mye hår som mulig i prosessen. Jeg måtte innse at denne planen om nydelige krøller var tapt, så jeg ringte daten og sa jeg kom til å bli litt forsinket av ulike grunner. :sjenert:

En god stund etterpå sto jeg da der med det verste håret jeg noensinne har hatt. Litt var borte, noe var krøllet, og jeg så ut som jeg hadde lekt med elektrisitet. :haar: Rullene jeg hadde brukt var visst ment for eldre damer med kort hår, absolutt ikke på hår ned til brystet som i tillegg var vått..

Så det var min desidert verste hair day. Som dere kan lese, så trenger jeg sårt et redskap som har såpass smart teknologi at jeg ikke gjør en slik tabbe igjen. :rolleyes:

• Liker 2
Skrevet

Må man svare på alle spørsmålene? Tolker det som at vi skal svare på ett, og gir min historie her:

Min verste sminketabbe var en dag jeg skulle på konsert i Spektrum sent i november.. Det er 4-5 år siden. Huden min var skikkelig vinterhud, tørr og flakete. Men, jeg sminket meg lett og dro innom en venninne som også skulle med... De jeg skulle reise sammen med somlet og jeg irriterete meg over den knusktørre huden. Jeg hadde ikke hatt noe annet enn øyensminke på, så jeg bestemte meg for å ta på fukt i full fart. Pytt sann at huden kanskje skinner litt, jeg skal jo sitte blant publikum. Jeg spurte venninnen min, og hun sa at det var bare å velge en krem, øverste hylle er full.

Hun hadde så mye ukjente merker at jeg tok en jeg vet er rimelig og som jeg derfor turte smøre tykt på med.. Dove.

Under konserten kjentes huden litt varm og rar ut, men det var deilig å kjenne at den var fet og ikke tørr. Da vi skulle ut og spise etterpå reagerte venninnene med sjokk på vei ut, og lurte på om jeg var syk. Jeg må ha reagert på kremen! Massene av folk gjorde det umulig å orke å stå i dokø på Spektrum, så jeg tok besøket først når vi kom på utvalgt spisested, etter å ha truffet 6-7000 mennesker i Spektrum, reist med trikk og bane.... JOg jeg så ikke ut. Jeg var brun-oransj-blek-skjoldete i hele ansiktet. Etter samtale med min venninne.. fant jeg ut at fuktighetskremen som jeg hadde dæsjet på i tykke lag på min knusktørre, fuktskrikende og vinterbleke hud var Dove Summer Glow - Medium to Dark skin. Hendene mine var jævlige også. Den hadde sugd seg opp i tørre partier i panna og haka, og kaket seg til rundt munn, øyne og nesevinger... og med tidenes mest unaturlige skille mellom ansikt og hals. Mest jævlige selv-tan-job noensinne! Jeg klarer ikke engang å google frem bilder som kan vise ca. hvordan det så ut. :P Og jeg hadde striper og flekker mellom fingrene som så ut som de verste nikotinfingrene man kan oppdrive noe sted her i verden.

To dager etter skulle jeg lede et gruppearbeid i en ganske så fersk jobb.. Det måtte mye foundation og pudder til, og jeg er sikker på at et par stykker tenker "bimbo" om meg den dag i dag pga den festsminken jeg dukket opp med på jobb den dagen. Jeg hadde også pudret fingrene og hadde lys genser dradd helt frem på knokene og stod med hendene godt knytt inn i hverandre og dro i genseren... Tror ikke jeg gjorde noe stjerneinntrykk.

• Liker 5
Skrevet

Min verste hårhistorie er definitivt den gangen jeg gikk til frisøren for å bli blondine. Hadde i utgangspunktet brunt hår og damen satt igang med blekeprosessen. Jeg syns jeg ble sittende veldig lenge i stolen med blekemiddel og det begynte å brenne og prikke i hodebunnen. Høflig som jeg var, ventet jeg tålmodig og tenkte det sikkert var som det skulle. Etter en ny intens halvtime med brennende hodebunn orket jeg ikke mer og ropte at noen må komme å helle vann i håret før det tar fyr. Viste seg at frisøren "min" hadde blitt akutt syk og DRATT HJEM og de andre i salongen hadde glemt meg.. Jeg gikk ut av salongen med brannskader i hodebunn, gul/oransjt hår som var snauklipt og hodepine i 2 uker. Måtte behanlde brannsårene og så særiøst så grusom ut at jeg ikke turte å forlate leiligheten.

Fra halvlangt brunt og fint hår, til snauskalla med brannsår der altså.. Har ALDRI bleket håret igjen...

(Har i ettertid irritert meg untenst at jeg faktisk også BETALTE for bleking og klipp…. Utrolig hvor dum man kan være..)

• Liker 3
Skrevet

Min verste hårtabbe må være da jeg klipte håret mitt guttekort og farget det svart... to

måneder før konfirmasjonen min... Jeg syns det var skikkelig tøft, det syns ikke mamma :ler: Gikk gjennom mang en frisørbehandling før håret mitt fikk en høvelig farge, og lengden var ikke så aller verst når dagen endelig kom. Ser tilbake på bildene med GRU og angrer skikkelig på stuntet mitt... Gulrothår med bolleklipp er ikke så veldig fint... :(

Gjest Lille-pus
Skrevet

Dette bragte frem et gammelt minne:

Med slekten full av rødhårede mennesker har også jeg fått et hår med solide mengder rødpigmenter.

Dette er et faktum jeg oppigjennom tidene har informert frisørene om når jeg har ønsket å endre litt på den opprinnelige farven.

Etter å ha brukt samme salong og samme frisør i en årrekke hadde det akkurat begynt en ny, ung, mannlig frsiør i den salongen, - og det var ham som skulle få den store gleden av å legge litt farve i mitt hår denne dagen.

Han blandet og mikset, smurte farven godt inn i håret. Og så satt jeg på vent mens farven virket.

Etter kaffe og rask gjennomgang av et par mer eller mindre interessante dameblader skulle det så vaskes.

- og jo mer han vasket, jo stillere ble han, den unge frisøren.

Så kunne han ikke godt vaske mer.... og en svak, betuttet stemme sier forsiktig: "Du har mye rødpigmenter ja...."

Jeg fikk reise meg opp fra vasken, - og møtte en hårfarve som var direkte tatt fra Ivo Caprinos film om Karius og Baktus.

Det som møtte meg i speilet var frisørens meget bleke ansikt... og mitt eget hår som lyste mot meg med nøyaktig samme farve som Baktus sitt ildrøde kråkerede av en sveis.

Da den umiddelbare skrekke hadde lagt seg hos både frisør og kunde ble vi enige om at en ekstra farving, denne gangen med brunt, kunne være en særdele god idè, - og etter den ekstra farvingen var resultatet blitt som forventet.

Resten av min kundetid i den salongen var det etter sigende en rød lapp påheftet mitt kundekort :fnise:

Skrevet

Min største hårtabbe er fra da jeg gikk på ungdomsskolen, og skulle utplasseres en plass jeg ville jobbe. Jeg hadde på den tiden store planer om å bli frisør, så det å bli utplassert på den lokale frisørsalongen var en drøm som ble virkelighet. Det var forsåvidt en koslig dag hvor jeg fikk være med på litt forskjellig, men etterhvert begynte vi å kjede oss litt siden der ble tomt for kunder. Derfor fant vi ut at vi skulle eksprimentere litt med håret mitt. Jeg kan ikke helt skjønne hvordan, men av en eller annen grunn mente vi at kjempesmå hårruller var en god idé. Dessverre fungerte de litt for godt, og mitt hår som egentlig var til nedenfor skuldrene, var nå blitt ekstremt kort av alle krøllene. I tillegg var jeg i min verste fjortissperiode med "blondt hår" (kanarigult), som ikke gjorde saken noe bedre. Resultatet? Jeg så rett og slett ut som en blanding av klovn og puddel! Dessverre måtte jeg også ta buss hjem i denne frisyren, hvor resten av ungdomsskolen fikk være vitne..

Skrevet

Jeg tippet jeg var ca 14 da dette bildet ble tatt. Jeg håper i alle fall jeg ikke var noe eldre....

Hjemmebleket hår. Svært svært misslykket. Håret var jo gult og jeg var fornøyd med det... Tuppering var også et must.

Jeg sto foran speilet og tupperte håret på toppen og på siden av annsiktet. Før jeg sprayet masse hårspray og kammet det bakover. Ser ut som jeg lot meg inspirere av en løvemanke.. Var nok verre tidligere på kvelden før bildet ble tatt også frykter jeg.

Veldig gøy å ha spart på slike gamle bilder :) Gøy å ha noe å se tilbake på å le av!

post-27052-0-53956400-1396782857_thumb.j

Skrevet (endret)

Hadde ei veninne som var som ei storesøster for meg. Ho var tre år eldre, og mitt store forbilde. Ho hadde klippa seg guttekort, og eg syntes det var SÅ stilig! Eg var 12 år, og gjekk til frisøren og ba om kort klipp...

Meeen.. Så var eg ikkje så tøff likevel, og fekk oppklippa hår rett under ørene. Type Justin Bieber... Og dette var lenge før han var oppdaga. Eg visste lite om styling av hår, voks, hårspray og slikt vart sjelden brukt.

Begynte på ungdomsskulen, og ein dag vart eg pirka på skuldera "Ole?". Eg snudde meg, og ville grave meg ned i bakken. Gutten eg var suuuperforelska i hadde tatt feil av meg og kompisen.. Eg hadde guttehår! :O

Flauaste hårperioden min.. fram til eg skulle gå frå raudt hår til mitt naturlige gyldenblonde hår på budsjett... Heimebleiking TO ganger... Og håret var knall GULT! Min største skrekk... Tok raud minicolor som kriseløsning.. Til min fetters konfirmasjon og 17. mai var håret mitt blitt ROSA! Åpna dei fleste samtalar med "Eh, altså.. Dette var eit uhell.. Det skulle ikkje bli rosa, altså!" :P Stilig å matche min burgunderraude bunad med rosa hår!

PS. Det rosa håret var i fjor! :O Burde vite bedre når ein er passert 20.. :flau: ALDRI om eg farger håret sjølv igjen!

Endret av Vill
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...