Gå til innhold

Solarium, hvor lenge? dine erfaringer..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg vurderer å begynne å ta sol, og trenger noen tips. Hvor mange minutter burde jeg starte med? Hvor ofte er anbefalt? Hvor mange minutter bør jeg gradvis øke? Noen som har dårlige erfaringer med å ta sol? :)

Anonymous poster hash: 7df09...823
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig uerfaring sommeren 2010, skulle gifte meg den sommeren i stroppeløs kjole og valgte derfor å ta sol 2 ganger i uka i seks uker før bryllupet. Jeg var nok litt forsiktig, hudtypen min tålte nok litt mer. De to første ukene (4 første behandlingene) holdt jeg meg til ca 10 minutter hver. De siste øktene jeg tok var på rundt 18 minutter hver. Jeg ble ikke solbrent. Jeg tok på en fet solkrem med høy faktor på selve brystkassen til ca annenhver behandling, for jeg blir lett veldig FOR brun akkurat der...

Ble ikke brent, fikk fin farge... Men jeg fikk også en hel haug nye føflekker. Det skremte meg fra å noensinne ta sol igjen. :/

Anonymous poster hash: 14445...0ec
AnonymBruker
Skrevet

veldig uerfaren*

Anonymous poster hash: 14445...0ec
AnonymBruker
Skrevet

Har flere erfaringer med føflekker? Virker skummelt!

Anonymous poster hash: b029f...a0c
Skrevet

Et tips er å følge plakaten som står ved hver solseng - det er lett å bli solbrent! ikke er det spesielt behagelig heller..

Noen småtips er å smøre seg med solkrem spesielt der du vanligvis blir solbrent/får soleksem, og om du har et område på kroppen hvor du blir veldig fort brun/blir veldig fort solbrent kan du ta med et tynt sjal eller lignende for å dekke til i en del av solingstimen :)

Når det kommer til føflekker har jeg en del fra før, men har ikke merket noe spesielt med solariumet i forhold til vanlig soling eller vinterstid. En skal selvsagt være påpasselig - Det er ikke anbefalt med solarium av helsemyndighetene for en grunn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...