Crobern Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Dette temaet har kanskje vært oppe før, men jeg er nysgjerrig nå! Det ser ut som at de kommentarene som er mest direkte og frittalende kommer fra AB. Hva er grunnen til dette tror dere? Er det kun fordi de ikke vil gjenkjennes for den spesielle meningen? Har du noen gang postet noe som AB og vært litt mer direkte enn det du er under ditt vanlige nick? 1
Gjest iGirl Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 AB-funksjonen er til for de som vil ytre noe de ikke vil bli konfrontert med eller stå inne for i ettertid. AKA feiginger. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Jeg poster alt under AB, frittalende meninger og bløtkakeoppskrifter. Anonymous poster hash: e277f...2b6 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 AB-funksjonen er til for de som vil ytre noe de ikke vil bli konfrontert med eller stå inne for i ettertid. AKA feiginger. Tok ikke lenger tid enn som så før noen kom med slikt oppgulp nei. Anonymous poster hash: e277f...2b6 7
Gjest iGirl Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Tok ikke lenger tid enn som så før noen kom med slikt oppgulp nei.Anonymous poster hash: e277f...2b6 Det er vel åpenbart at man ikke ønsker å bli gjenkjent når man konsekvent skriver under AB? Skjønner ikke hvordan det kvalifiserer til "oppgulp". 1
Erazor Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Dette temaet har kanskje vært oppe før, men jeg er nysgjerrig nå! Det ser ut som at de kommentarene som er mest direkte og frittalende kommer fra AB. Hva er grunnen til dette tror dere? Er det kun fordi de ikke vil gjenkjennes for den spesielle meningen? Har du noen gang postet noe som AB og vært litt mer direkte enn det du er under ditt vanlige nick? Synes det er relativt åpenbart at man som anonym ikke trenger å tenke over hva man skriver i et diskusjonsforum, for innlegget kan uansett ikke spores tilbake til en selv. Det kan for øvrig være mange grunner til at man velger å skrive som anonym, og det trenger på ingen måte å være på grunn av noe kontroversielt (selv om det gjerne er en av grunnene). Enkelte skriver gjerne om noe som kan være svært personlig og identifiserende, og om ikke i seg selv, så kanskje satt i sammenheng med andre poster. Da kan det være greiere å la være å poste slikt som en bruker, for da kan man gå inn i vedkommendes historikk og noen ganger sette sammen et temmelig omfattende bilde av hvem personen er. Jeg har for øvrig aldri postet som AB. Om jeg ikke kan skrive noe med nick, lar jeg heller være å skrive det.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Det er vel åpenbart at man ikke ønsker å bli gjenkjent når man konsekvent skriver under AB? Skjønner ikke hvordan det kvalifiserer til "oppgulp". Jeg skal gi deg et hint. "AKA feiginger" Anonymous poster hash: e277f...2b6 1
Gjest chisandra Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Har inntrykk av at hvis man virkelig skal glefse fra seg/være bare ekkel, så er man AB. Eller hvis man skal spørre om noe pinlig man ikke vil skal forbindes med nicket (forståelig).
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Det er vel åpenbart at man ikke ønsker å bli gjenkjent når man konsekvent skriver under AB? Skjønner ikke hvordan det kvalifiserer til "oppgulp". Eller utsatt for heksejakt. Det er grupperinger her inne, å de bedriver heksejakt på enkelte brukere. Derfor poster man som AB- Kall det feigt eller hva du vil, men det er konsekvensen. Anonymous poster hash: bf5da...a3a 1
Gjest iGirl Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 (endret) Jeg skal gi deg et hint. "AKA feiginger"Anonymous poster hash: e277f...2b6 Når jeg sier feiginger tenker jeg på de som diskuterer frittalende under AB (gjerne med usaklig drittslenging) med brukere som skriver med brukernavn. Jeg tenker ikke på bløtkakeoppskriftene dine. Endret 2. april 2014 av iGirl
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #11 Skrevet 2. april 2014 Er du helt fjern, HI? Jeg har da postet meningene mine under nick før, men etter å ha gjort dette så var det ikke råd for meg å starte tråder uten at andre ødela for meg. Ergo tjener man ikke en dritt på å si meningene sine under nick. Så det aller beste er å poste som anonym, så kan en nærmest oppføre seg som en gjennomsnittlig nick bruker på kg. Jeg har erfart at det ikke er mulig å få fredspris en ytrer seg gjennom nick. Derfor er det veldig greit å bruke anonymknappen, om en ønsker å være seg selv fullt ut i kommentarene. At anonymbrukerne er mer husvære enn nickbrukere er ikke noe nytt. Jeg slenger ikke med kjeften, men det er da alltids noen anonymbrukere som gjør det. Desverre så er det slik. Men de hadde jeg ikke brydd meg sørlig om, da de stort sett bare er ute etter å ha det moro. Å bruke nick har ikke lønnet seg for min del, da jeg ble forfulgt i tråd etter tråd. Mange tror at jeg er forsvunnet helt fra KG' overflate, men det er jeg ikke:) Jeg har et nytt nick nå, men skriver kun anonymt overfor andre brukere. Ellers må en jo bytte nick hele tiden, forde andre brukere knytter personlige ytringer opp mot nicket. Og du vil derfor bli stemplet og tatt lite seriøst.Anonymous poster hash: 3ee39...f53 3
Crobern Skrevet 2. april 2014 Forfatter #12 Skrevet 2. april 2014 Er du helt fjern, HI? Jeg har da postet meningene mine under nick før, men etter å ha gjort dette så var det ikke råd for meg å starte tråder uten at andre ødela for meg. Ergo tjener man ikke en dritt på å si meningene sine under nick. Så det aller beste er å poste som anonym, så kan en nærmest oppføre seg som en gjennomsnittlig nick bruker på kg. Jeg har erfart at det ikke er mulig å få fredspris en ytrer seg gjennom nick. Derfor er det veldig greit å bruke anonymknappen, om en ønsker å være seg selv fullt ut i kommentarene. At anonymbrukerne er mer husvære enn nickbrukere er ikke noe nytt. Jeg slenger ikke med kjeften, men det er da alltids noen anonymbrukere som gjør det. Desverre så er det slik. Men de hadde jeg ikke brydd meg sørlig om, da de stort sett bare er ute etter å ha det moro. Å bruke nick har ikke lønnet seg for min del, da jeg ble forfulgt i tråd etter tråd. Mange tror at jeg er forsvunnet helt fra KG' overflate, men det er jeg ikke:) Jeg har et nytt nick nå, men skriver kun anonymt overfor andre brukere. Ellers må en jo bytte nick hele tiden, forde andre brukere knytter personlige ytringer opp mot nicket. Og du vil derfor bli stemplet og tatt lite seriøst.Anonymous poster hash: 3ee39...f53 Nei, er ikke fjern. Som du ser over her, så er det flere forskjellige grunner til at mange skriver AB. Jeg vet jo hvorfor jeg tror at noen skriver anonymt, men er artig å se hva andre skriver. Bortsett fra den kommentaren om jeg er fjern, så takker jeg for tilbakemeldingen om hvorfor du er anonym
debattanten Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 At man blir stemplet av noen tullinger gjør vel ikke noe. Nei, AB er en uting. Gjør forumet rotete og uvoversiktlig.
Gjest New_Girl Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Jeg vet ikke om jeg er enig i st det er AB som er mest frittalende. Syns det er veldig mange her med brukernavn som biter godt fra seg også. 2
Erazor Skrevet 2. april 2014 #15 Skrevet 2. april 2014 Å bruke nick har ikke lønnet seg for min del, da jeg ble forfulgt i tråd etter tråd. Mange tror at jeg er forsvunnet helt fra KG' overflate, men det er jeg ikke:) Jeg har et nytt nick nå, men skriver kun anonymt overfor andre brukere. Ellers må en jo bytte nick hele tiden, forde andre brukere knytter personlige ytringer opp mot nicket. Og du vil derfor bli stemplet og tatt lite seriøst.Anonymous poster hash: 3ee39...f53 At noen knytter personlige ytringer opp mot et nick er helt naturlig. Som bruker som skriver med nick vil man kunne skape sin egen forumidentitet. Min erfaring er at dersom man skriver saklige og fornuftige innlegg som bidrar til diskusjonen, så skal det mye til for å bli «stemplet og tatt lite seriøst». 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå